Glasvezel aansluiting in huis is gereed waar wachten we op?

  • 6 September 2023
  • 8 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 15 reacties

Mijn glasvezel aansluiting in de meterkast is geruime tijd werkend opgeleverd door e-fiber. Ik ben heel vaak van het kastje naar de muur gestuurd door e-fiber en T-Mobile. Geen van beide partijen pakt niet door en ontzorgt de klant. De klant heeft geruime geleden glasvezel internet en Tv aangevraagd en wilt dit zo snel mogelijk omdat hij van Ziggo af wilt.

Van e-fiber, heet nu ODF meen ik, heb ik twee weken geleden een e-mail ontvangen waar in staat dat de glasvezel lijn voor mijn huisadres technisch is opgeleverd en dit doorgegeven is aan T-mobile. Niets nada niks m'n hele straat heeft zowat werkend glasvezel internet. Mijn buren hebben een afspraak gemaakt met Guidion. Zij waren nog geen klant van T-Mobile. Mijn gezin heeft zowat ons hele leven t-mobile mobiele telefoon abonnementen.

Beste T-mobile waarom pakken jullie mijn case niet op en doe mij ontzogen. Ik wil maar een ding een werkend T-mobile thuis internet en Tv. Ik moet overal achteraan bellen en steeds moet ikzelf het initiatief nemen. 

Het is mij erg aan het frustreren en ben vaak aan het bellen met de klantenservice. Helaas ben ik er ene van die de klanten service overbelast. Kom op en pak door a.u.b. en je hebt een tevreden klant. 

Cal van Odido 8 maanden geleden

Hoi @PitLe, heel fijn dat je jouw verhaal hier uit, het pijnigt mij om te horen dat je jezelf tussen wal en schip bevindt en ik zorg er graag voor dat er snel een oplossing in zicht is! Zoals je terecht aangeeft is er momenteel een discrepantie in de systemen van ons, Open Dutch Fiber, en de onderaannemer die zij in jouw regio gebruiken. Afgelopen woensdag 30 september hebben wij Open Dutch Fiber verzocht om opheldering te geven over de status van je adres en zij hebben op hun beurt dit doorgespeeld naar de onderaannemer. Op dit moment wachten wij nog steeds op antwoord van de onderaannemer. Daarom ga ik de glasvezelafdeling voor je verzoeken om opnieuw contact op te nemen met Open Dutch Fiber om de onderaannemer op de hielen te zitten.

Ik merk dat je met smart zit te wachten op een glasvezelaansluiting, wat logisch is zeker ook als je buren hier al van genieten. Ik wil mijn uiterste best doen om het zo snel mogelijk voor je rond te krijgen, alleen houd er graag rekening mee dat het door de tussenpartijen en -communicatie een aantal werkdagen kan duren voordat er meer bekend is. 

Ik probeer je zo goed mogelijk op de hoogte te houden, ik zie je graag en snel genieten van glasvezel!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

@PitLe weer een bekend verhaal. Zelf wacht ik inmiddels alweer 111 dagen. Ben in totaal 3 keer teruggebeld. Maar wat een geluk voor ons dat odildo volgens de mail menselijker is.

Maar nog meer geluk. Ik lees net dat het glasvezel van odf ook van odildo is. Dus als het nu niet in een stroomversnelling komt weet ik het ook niet meer. Lees de laatste regel van @eric maar eens in de afbeelding.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PitLe, heel fijn dat je jouw verhaal hier uit, het pijnigt mij om te horen dat je jezelf tussen wal en schip bevindt en ik zorg er graag voor dat er snel een oplossing in zicht is! Zoals je terecht aangeeft is er momenteel een discrepantie in de systemen van ons, Open Dutch Fiber, en de onderaannemer die zij in jouw regio gebruiken. Afgelopen woensdag 30 september hebben wij Open Dutch Fiber verzocht om opheldering te geven over de status van je adres en zij hebben op hun beurt dit doorgespeeld naar de onderaannemer. Op dit moment wachten wij nog steeds op antwoord van de onderaannemer. Daarom ga ik de glasvezelafdeling voor je verzoeken om opnieuw contact op te nemen met Open Dutch Fiber om de onderaannemer op de hielen te zitten.

Ik merk dat je met smart zit te wachten op een glasvezelaansluiting, wat logisch is zeker ook als je buren hier al van genieten. Ik wil mijn uiterste best doen om het zo snel mogelijk voor je rond te krijgen, alleen houd er graag rekening mee dat het door de tussenpartijen en -communicatie een aantal werkdagen kan duren voordat er meer bekend is. 

Ik probeer je zo goed mogelijk op de hoogte te houden, ik zie je graag en snel genieten van glasvezel!

Reputatie 1

Aanmelding had ik ingelegd via de site van e-fiber.

Ik heb een bevestiging van T-Mobile 28 januari 2023 ontvangen. 

Contract en samenvatting heb ik 26-5-2023 ontvangen.

Aansluiting in m'n meterkast is getest en gereed. Vanmorgen ben ik langsgeweest op het spreekuur van e-fiber. De medewerker heeft m'n verhaal aangehoord en kwam met vele excuses. Hij heeft contact opgenomen met Zener die de aansluiting bij mij heeft gemaakt. Nu komt het! Ik sta bij hun niet in de administratie opgenomen. Daarna heeft hij contact opgenomen met iemand van e-fiber die (mogelijk) de zaak gaat herstellen. Dat moet in de systemen gebeuren. Ik weet het niet meer en heb geen vertrouwen meer wat mensen zeggen. Sorry dat er even tussen heb gezeten. Ik ben gewoon radeloos. 

Reputatie 3

@PitLe ik denk dat odildo onze rekening maar moet gaan betalen bij Gall & Gall. Als ik dit zo lees zit je nu dus in op de ringweg van Parijs. Probeer daar maar eens af te komen. 

Reputatie 1

Het is stil aan het front.

Vandaag met e-fiber gesproken en heb vernomen dat Spie City Networksolutions de patch moet zetten. Ik heb een telefoonnummer van Spie City Networksolutions gekregen. Met andere woorden ga maar zelf er achteraan. Dit is toch te gek voor woorden. Als ik bij Spie City Network solutions bekend ben zou dit bevestiging zijn en een goed teken kunnen zijn? Alleen krijg ik deze afdeling niet aan de telefoon en Spie zelf ook niet. 

Moedeloosheid slaat toe. Lieve help! 

Reputatie 3

@PitLe spie city klinkt ook wel als een vertrouwd adres.

Toevallig zijn hier in de straat nog monteurs bezig van volker wessels. Die heb ik gisteren aangesproken en weer mijn hele verhaal gedaan. Gelukkig spreken ze Nederlands want dat deden de monteurs op 17 mei niet. Waarschijnlijk is het daar ook mis gegaan.

Maar de monteurs komen vanmiddag nog even langs om mijn aansluiting voor de zekerheid nog even door te meten en als alles goed is melden ze 'm voor de 2e keer af. De odildo doe het zelf desk wist gisteren nog wel te melden dat ze het hebben doorgezet naar de aannemer. Vreemd want dit is al een keer of 50 eerder gebeurd.

Er zit voor jou niks anders op dan ze te blijven stalken. Helaas.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PitLe, onze Fiber afdeling is je oplevering aan het monitoren. Zij wachten op een update van de onderaannemer. Als er deze week geen update wordt gegeven gaan zij er voor je achteraan! Het wachten is op dit moment op de onderaannemer.  

Reputatie 1

Na alle strubbelingen kan ik melden dat de mensen van de support afdeling van Odido waar hebben gemaakt waar Odido voor staat.

De benodigde apparatuur is binnen én afspraak met Guidion is gepland. 

Ik ben vergevingsgezind en hoop dat we lang samen zijn 🤝

Bedankt! 

 

 

 

 

Reageer