glasvezel aansluiting wordt maar niet aangelegd door aannemer

  • 27 February 2023
  • 9 reacties
  • 231 Bekeken

Ik heb op 29 december 2022 een glasvezel verbing aangevraagd en kreeg gelukkig vrij snel een afspraak om de aansluiting te realiseren. Omdat ik daar graag bij wil zijn neem ik een vrije dag en vind op de betreffende dag de monteurs die op een voor mij onlogische plaats aan het graven zijn om de glasvezel kabel te vinden. Omdat ze niets konden vinden krijg ik ze na wat aandringen zover om eens onder het kruipluik te kijken in de hal van ons apartements gebouw. En ja hoor, zo'n 20 nieuwe glasvezels liggen daar netjjes opgerold. Er zijn er 2 of 3 al ergens aangesloten. Maar de monteurs gaan niet de ruimte in om te kijken hoe de kabel naar mijn woning aangesloten kan worden. De route is niet bekend en kunnen ze ook niet onderzoeken omdat een sleutel van een meterkast in de hal ontbreekt. Er wordt afgesproken dat ik de sleutel regel en er wordt een nieuwe afspraak gepland. Tweede bezoek. De meterkasten zijn open maar daar is geen doorvoer te vinden van glasvezel. Dan toch maar de kruipruimte in. De monteur gaat echter niet verder dan het luik en komt met vraagtekens op zijn gezicht er weer uit. Er staat een laagje water en er moet zo'n 20 meter gekropen worden (gemeten in de hal) naar het stijgpunt, de meterkast van de eerste woning op de begane grond. Na toch weer een beetje aandringen besluit de monteur het toch te gaan doen al merk ik dat hij de kruipruimte eigenlijk niet in wil. Hij moet in de wijkcentrale even een glasvezellampje aanzetten en is zo terug. Na een half uurtje komt hij terug met de mededeling dat de sleutel van de wijkcentrale niet in zijn bezit is dus kan hij niet verder. Er wordt weer een andere afspraak afgesproken. Derde bezoek. Dit was 23 februari jl. en dus wederom een vrije dag genomen. De monteurs zouden in de ochtend komen. Geduldig als ik ben ga ik pas na 12 uur even bellen met de planning en na vele keren en minuten te hangen wordt er rond 14:00 eindelijk opgenomen en mij verteld dat er 's ochtend naar mij gebeld is en ik niet bereikbaar was?? Ik had geen gemiste gesprekken en ook geen voicemail maar goed. De monteur is ziek naar huis gegaan. Er komt dus weer een nieuwe afspraak. Ik zit nu 2 maanden zonder Internet en dat is best wwel een probleem tegenwoordig. Ik zou graag zien dat er vanuit t-mobile eens opheldering gevraagd wordt en ik bezoek krijg van monteurs die problemen oplossen en niet weglopen.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @jeromebl, ik snap dat je meer informatie wilt hebben over de situatie. Ik kan op dit moment nog niet heel veel zien. KPNNetwerkNL moet hier worden aangestuurd om dit op te lossen. Zodra dit is opgelost wordt er contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen. Wat ik wel voor je kan doen is een vouchercode voor ons 4g unlimited netwerk geven. Zodat je een netwerk kan creeën door middel van je hotspot. Let op: de voucher kan alleen worden geactiveerd met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart (prepaid of abonnement; beide kan). Kan ik je een vouchercode toesturen? Ik hoor graag van je terug.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jeromebl, ik snap dat je meer informatie wilt hebben over de situatie. Ik kan op dit moment nog niet heel veel zien. KPNNetwerkNL moet hier worden aangestuurd om dit op te lossen. Zodra dit is opgelost wordt er contact met je opgenomen om een afspraak in te plannen. Wat ik wel voor je kan doen is een vouchercode voor ons 4g unlimited netwerk geven. Zodat je een netwerk kan creeën door middel van je hotspot. Let op: de voucher kan alleen worden geactiveerd met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart (prepaid of abonnement; beide kan). Kan ik je een vouchercode toesturen? Ik hoor graag van je terug.

Een vouchercode voor is prima maar hoe lang is dat geldig? Maar ik hoor natuurlijk graag dat ook naar de aannemer toe actie ondernomen wordt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jeromebl 

De voucher is 7 dagen geldig en zodra deze op is zou je om een nieuwe kunnen vragen.

Inmiddels zitten we in April en zijn we 4 bezoeken van monteurs verder. De glasvezel voor het hele gebouw ligt gewoon klaar in de kruipkelder maar geen enkele monteur is bereid om de kabel naar de 2e verdieping te brengen. Er ligt namelijk wat water in de kruipkelder, welke kruipkelder in Nederland niet?? Ik wordt het nu echt een beetje zat die onderaannemers die gewoon weer weg gaan. Kan T-Mobile nu eens iets ondernemen zodat ik eindelijk een glasvezel verbinding krijg? Of moet ik toch maar weer naar ZIGGO??

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jeromebl, goed dat je hier aan de bel trekt, ik spring graag voor je in de bres! Daarom heb ik meteen je dossier geopend, alleen zag ik dat je de bestelling inmiddels hebt geannuleerd. Mocht het de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL nog op een later moment lukken om het glasvezel door te trekken en in alle appartementen aan te sluiten, dan zorgen wij er heel graag voor dat je zorgeloos van glasvezel kan genieten.

Hopelijk tot ooit, hoe dan ook wens ik je het allerbeste toe! 😁

Nou ook daar gaat weer wat mis dus. Een collega van je heeft mijn eerste aanvraag geannuleerd en toen moest ik zelf weer een nieuwe aanvragen. Dat heb ik gedaan en als gevolg moest ik de reeds ontvangen apparatuur retour sturen en een paar dagen later kreeg ik dus weer een nieuw pakket thuisgestuurd met modem en tv box. Dat zie ik dus nu nergens terug in mijn account, alleen die opzegging???? Dus als je duidelijkheid kan scheppen graag ja

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jeromebl, wat je zegt klopt helemaal! Excuus ik zie nu inderdaad je nieuwe aanvraag in het systeem staan. Vanwege de onbekende duur van de aansluiting hebben wij gisteren navraag voor je opgestart bij de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Wij wachten nog op hun antwoord en zodra wij meer weten brengen we je op de hoogte.

Binnenkort zou er dus meer bekend moeten zijn!

Hallo Moderators,

 

Tot nu toe nog geen contact gehad over de installatie van de glasvezel. Kunnen jullie iets escaleren want het wordt zo wel een drama. Ook graag een vouchercode want ik kan nu niet eens thuiswerken.

Groet,

Jerry

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jeromebl, ik ben weer gaan kijken voor je, ik zie dat er een nieuwe plandatum is aangegeven voor 01-07. 

Ik heb je een nieuwe vouuchercode toegestuurd in een privébericht!

Reageer