Glasvezel distributiepunt

  • 29 November 2023
  • 5 reacties
  • 85 Bekeken

Dag,

In juni heb ik glasvezel besteld en een paar maanden later is de aansluiting door Guidion geïnstalleerd. Er is echter een probleem met de verbinding, waardoor mijn abonnement nog steeds niet is gestart. Ik heb al vele malen contact gehad met Odido, Open Dutch Fiber en onderaannemers, maar niemand lijkt het te kunnen oplossen. Eerst was het probleem de installatie van een patch, maar de meest recente omschrijving is ‘een probleem in het distributiepunt (DP) in de wijk’. 

Inmiddels ben ik geneigd om de bestelling te annuleren. 

Wat kan ik nog doen?

Gr Vincent

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hey @Vincent44, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie nergens een concreet ticket dat is doorgezet. Ik heb een ticket voor je aangemaakt met prioriteit. Hopelijk wordt het nu spoedig opgepakt en opgelost. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een netbeheerder wil uiteraard graag dat zijn lijnen worden gebruikt. Maar het blijft een technisch product wat soms lastig op te lossen storingen kent. Je vroeg naar annuleren,  zolang de verbinding  niet werkend is opgeleverd kun je gewoon via de klantenservice dit regelen.

Beste Vincent,

Wat vervelend om te horen dat je nog steeds problemen ervaart met de glasvezelverbinding ondanks meerdere contactpogingen. Hier zijn een paar stappen die je kunt overwegen:

  1. Formele Klacht Indienen: Overweeg een formele klacht in te dienen bij Odido en Open Dutch Fiber. Dit kan het proces versnellen, omdat het aangeeft dat je serieus genoeg over de kwestie bent om een officiële klacht in te dienen.

  2. Consumentenbond: Raadpleeg de Consumentenbond voor advies. Zij kunnen mogelijk bemiddelen tussen jou en de serviceproviders om tot een oplossing te komen.

  3. Geschillencommissie Telecom: Als alle andere middelen niet tot een oplossing leiden, kun je overwegen de Geschillencommissie Telecom in te schakelen. Dit is een onafhankelijke organisatie die geschillen tussen consumenten en telecombedrijven behandelt.

  4. Overweging van Annulering: Als het probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost en je overweegt de bestelling te annuleren, bespreek dit dan duidelijk en formeel met de betrokken partijen.

Ik hoop dat een van deze stappen tot een bevredigende oplossing leidt.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Vincent44, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie nergens een concreet ticket dat is doorgezet. Ik heb een ticket voor je aangemaakt met prioriteit. Hopelijk wordt het nu spoedig opgepakt en opgelost. 

Hey @Vincent44, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie nergens een concreet ticket dat is doorgezet. Ik heb een ticket voor je aangemaakt met prioriteit. Hopelijk wordt het nu spoedig opgepakt en opgelost. 

Dank voor alle reacties! @Tommie van Odido Veel dank voor het oppakken. Ik heb direct een mail gekregen met de volgende melding:

Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 1 werkdag ontvang je van ons een reactie.

​​​​​​Kan ik nog een reactie verwachten of wordt het nu opgepakt? 

Dank!

 

Reputatie 7
Badge +9

Het moet nu opgepakt worden @Vincent44. Zojuist nog gekeken maar dit is nog niet gebeurt.

Reageer