Glasvezel in Kerkrade uitgesteld of ....



Toon eerste reactie

35 reacties

heb net ook even bij mijn odido bij het bestel proces gekeken en daar stond dat jullie verwachten dat odf de woning tussen oktober 2023 en november 2023 is aangesloten dus ik wacht dit dan even af bedankt voor het snelle antwoord en de hulp nog een fijne dag gewenst!😁

Reputatie 7
Badge +5

Hi @R1973, goed dat je dit checkt en bedankt voor je bestelling! 😍 Ik snap dat je dit vraagt gezien het bericht op de website van de netwerkbeheerder. Volgens ons systeem is er nog geen bruikbare lijn en plaats je dus een pre-order voor glasvezel. Wij informeren Open Dutch Fiber en moeten de aanleg en oplevering van de vezel aan hen overlaten. Er is geen verwachte aansluitdatum bekend, deze kan ik niet met je delen. Het bericht op de website van de beheerder schets een ander beeld en dat is niet prettig voor je verwachting. We zijn al met hen in gesprek om deze boodschap anders in te schieten. Excuus voor deze verwarring!

Weet dat we je zo goed mogelijk op de hoogte houden. Als we een verwachte datum hebben, sturen we je een e-mail met deze informatie. Super bedankt voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @R1973, aan hoogbouw zitten vaak extra kosten verbonden maar meestal zijn deze inderdaad niet voor de klant zelf. Het kan echter wel eens voorkomen. Bedankt voor je update, hopelijk zal jouw order gewoon doorlopen als die data bereikt zijn! 

Beste Odido,

Het is nu 17 november. Ik heb nu ruim 6 weken mijn glasvezelaansluiting in huis liggen. Maar wanneer komt er meer duidelijkheid over wanneer de aansluiting  door jullie installatiepartner in huis wordt gerealiseerd zodat ik eindelijk van sneller internet kan genieten ? Bel je met Odido dan krijg ik alleen maar te horen over 2 weken wordt er contact met u opgenomen. En er zijn alweer 3 weken voorbij. Echt teleurstellend ! Waarom wordt door Odido niets over de voortgang gecommuniceerd. 

 

Hier op Spekholz lijkt er (eindelijk) wat schot in de zaak te komen,

Eind juli werden we opeens gebeld door mih voor een schouw + afspraak aansluitpunt, dat laatste kon nog niet want er lag nog geen glas. Dat is inmiddels wel gelegd (half september), toen heb ik meteen gebeld voor het aansluitpunt, dat krijg ik over 2 weekjes en vandaag stond zelfs het installatiepakket al voor de deur.

Nu hoor ik alleen van verschillende mensen uit de buurt dat er na het aansluitpunt maar geen bericht van Guidion komt.
Vandaag kreeg familie van me uit de buurt ook het aansluitpunt, ik was erbij en vroeg de ODF monteur hoe het ervoor stond. Hij vertelde iets in de richting dat er nog geen panel voor deze wijk in de centrale was iets van T-Mobile. 

Mijn vraag aan (iemand van Odido) @Cal van Odido is dan ook of er inmiddels een betere schatting te geven is voor het opleveren van de wijkcentrale (KRD-A1-B)? Ik heb ons klantnummer in m'n profiel gezet (abonnement staat niet op email adres van dit account).

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Bjornricardo, ik wil graag met je nakijken en doorgeven wat op dit moment de status is van de aanleg van het gladvezel bij jou in de buurt. Heb je al een bestelling bij ons geplaatst? Wil je dan jouw klantnummer toevoegen aan jouw Community profiel zodat ik met je mee kan kijken? Jouw klantnummer ziet eruit als ABC12345 en kan je vinden in jouw Mijn Odido account. Wil je me een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ruud29092, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik ben meteen voor je gaan kijken maar ook ik kan je hier geen duidelijke informatie over geven. Geen zorgen, ik heb onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Er staat namelijk een onduidelijke Hold code op jouw oplevering. Zij zullen je gaan opbellen en meer informatie hierover geven. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze een voicemail in! 

Is toegevoegd 

Hi @Bjornricardo, ik wil graag met je nakijken en doorgeven wat op dit moment de status is van de aanleg van het gladvezel bij jou in de buurt. Heb je al een bestelling bij ons geplaatst? Wil je dan jouw klantnummer toevoegen aan jouw Community profiel zodat ik met je mee kan kijken? Jouw klantnummer ziet eruit als ABC12345 en kan je vinden in jouw Mijn Odido account. Wil je me een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag! 

 

Beste Odido,

Graag zou ik willen weten wat de status van mijn glasvezelaansluiting is. Zowel de postcodecheck bij Odido als Open Dutch Fiber geven aan dat glasvezel beschikbaar is/aangelegd is op mijn adres (“Gefeliciteerd! In jouw straat ligt al glasvezel. Wil je een aansluiting? Sluit dan een abonnement af bij een glasvezel provider.”), echter weet ik zeker dat er nog niet gegraven is in mijn straat. Wat zijn de verwachtingen? De bestelling is bijna 'n jaar geleden geplaatst...

Reageer