Beantwoord

Glasvezel internet

  • 25 August 2022
  • 23 reacties
  • 318 Bekeken

Ik heb ongeveer een maand geleden een glasvezelinternet aangevraagd voor t mobiel, maar ze vertelden me "guidion zal je bellen voor een glasvezelverbinding en je krijgt een datum" maar het is een maand geleden en niemand heeft gebeld. Ik ben nu naar mijn huis verhuisd, ik heb geen internet en ik heb internet nodig om te werken. Kunt u helpen?

Groetjes 

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 August 2022, 12:15

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Messi meniol 

Guidion stuurt je een email met een afsprakentool om een installatie afspraak in te plannen, mocht je geen email hebben ontvangen controleer dan ook de ongewenste map.

Hallo ik heb het nu gecontroleerd, maar ik heb nog steeds geen e-mail van guidion.

Reputatie 7
Badge +15

@Messi meniol 

Wacht even op de reactie van een moderator, zij kunnen je een nieuwe email sturen.

Reputatie 7

Hi @Messi meniol,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik denk graag met je mee. Klopt het dat de thuisaansluiting op je adres helemaal in orde is gemaakt? Daarmee bedoel ik het aansluitpunt, de FTU. Mocht deze al zijn geïnstalleerd dan is het alleen nog nodig om de afspraak te maken. Deze dubbelcheck doe ik, zodat we precies weten er nog moet gebeuren om de aansluiting te realiseren en jou te voorzien van een snelle verbinding. Ik hoor het nog graag van je! 

Bedankt voor uw feedback. Er werd echter geen verbinding gemaakt met mijn huis. Alleen T mobile heeft me een modem gestuurd. Dus ik heb geen de FTU.

Reputatie 7

Hi @Messi meniol,

Dank voor je terugkoppeling! In ons systeem en meting zie ik door dat er mogelijk wel een FTU of aansluitpunt aanwezig is. Vaak wordt deze verwerkt in de meterkast. Om toch een dubbele check te doorlopen, heb je deze controleren op de aansluiting?

Hallo ik heb een aansluitpunt maar het is voor DSL internet. 

Reputatie 7
Badge +15

@Messi meniol 

Kun je anders eens een foto maken van de meterkast of waar alle aansluitingen binnenkomen? Misschien zie je de glasvezelaansluitpunt over het hoofd of misschien zie je nog een glasvezelkabel buiten bij de deur uit de grond steken?

Glasvezelkabel in het buiten.

Reputatie 7
Badge +15

@Messi meniol 

Dan zal eerst de aannemer of netwerkbeheerder nog langs moeten komen om de kabel naar binnen te brengen en een glasvezelaansluitpunt te plaatsen.

Hoi @Boris 

Dus ons glasvezelkabel nog in het buiten. Guidion moet om te aansluiten komen. Maar nog niet niemand mij bellen. Ik wacht al 1 maanden. Kun je bellen guidion voor mij?

Groetjes

Reputatie 7
Badge +15

@Messi meniol

Guidion is niet de aannemer maar de installatiepartner van T-Mobile die de mediaconverter en router installeert, dus de kabel naar binnen brengen doen zij niet.

Ik ben gisteren naar t mobile winkel gegaan. En hij zegt ; eerste guidion moet de kabel naar binnen brengen daarna t mobile komt om installatie te doen.

Ik ben gisteren naar t mobile winkel gegaan. En hij zegt ; eerste guidion moet de kabel naar binnen brengen daarna t mobile komt om installatie te doen.

De medewerker heeft je dan helaas voorzien van onjuiste informatie.

Guidion houdt zich alleen bezig met de installatie in je woning zelf en sluiten je aan in de wijkcentrale (patch) en vervolgens sluiten ze het modem aan, plaatsen ze de mediaconverter, sluiten de kabel aan op je televisie, laptop etc.

Het naar binnenbrengen van de kabel wordt verricht door een andere partner hier mag en kan Guidion zich niet mee bezig houden. Pas als deze partner klaar is, kan je een afspraak maken met Guidion om alles af te ronden.

Reputatie 7
Badge +1

Op dit forum lees ik dikwijls topics die gaan over bovenstaande item en welke vergelijkbaar zijn, zelf ben ik blij dat het indertijd toen hier in de Achterhoek glasvezel door Reggefiber werd aangelegd je hier totaal geen last van had.

Eerst moesten er voldoende mensen een abonnement nemen, was dat zo werd er aangelegd je kon dan een provider kiezen, was alles rond werd begonnen met de aanleg en verdere procedure zoals aanleg in huis en activatie.

Dat het nu zo vaak fout gaat ligt er vooral aan dat men totaal chaotisch werkt men werkt van hot naar her

Nou @BeMu Ik woon in het midden van het land in een dorp waar Regefiber dezelfde glasvezel kabel heeft aangelegd als bij jou en ik kan je 1 ding zeggen, bij mij was het ook drama toen ik dit huis ging bewonen, alle huizen in de straat waren netjes voorzien van de FTU behalve degene die ik kocht, gelukkig had ik toen Telfort, dus kwam de KPN aannemer de glasvezel naar binnen brengen.

Poging 1, jammer we kunnen de rol niet vinden, de aannemer die hem aangelegd heeft moet het doen.

Poging 2, degene die hem had aangelegd komt langs, graaft de bos op, precies op de plek waar poging 1 was gestrand maar 10 cm dieper, men gooit het gat weer dicht, kruis met diepte op de plek en doei.

Poging 3, verrek zeg, ze knallen hem naar de gevel, kabel naar binnen en ja hoor, daar hangt de FTU.

Poging 4 aansluiten, Guidion komt niet opdagen.

Poging 5, Guidion komt, hangt er een hybride kast op, sluit de kabels aan, werkt niet.

Poging 6, KPN monteur komt, rijd naar de centrale, prikt de kabel er in en het werkt, eindelijk, al met al duurde het maar ongeveer 3 weken, het ging toen nog snel.

Ik heb met 3 mensen gepraat van T mobile, en ik heb klantenservice ook gebeld, en zij heeft gezeggen; in jouw huis glasvezel is beschikbaar, guidion gaat je bellen om afspraak te maken. Maar ik wacht nog. Dus ik ben niet blij door Guidion.

Ik heb met 3 mensen gepraat van T mobile, en ik heb klantenservice ook gebeld, en zij heeft gezeggen; in jouw huis glasvezel is beschikbaar, guidion gaat je bellen om afspraak te maken. Maar ik wacht nog. Dus ik ben niet blij door Guidion.

Als dit je glasvezel is, dan is deze niet afgemonteerd, als deze niet afgemonteerd is dan kan Guidion niets. Dit afmonteren gebeurt niet door Guidion.

@Gerrit078 

Wat moet ik doen? 

Dit is T-Mobile, hopen dat een moderator wat kan organiseren, anders zal eerst Guidion moeten komen, constateren dat er een kabel buiten ligt en niet afgemonteerd, die zet een ticket door naar TM, die seinen dan KPNnetwerk in die dat moeten fixen, met veel geluk is het binnen 2 weken gefikst, maar kan ook langer duren, veel langer.

In ieder geval is het niet handig geweest om tijdens de aanleg die kabel naar binnen te laten brengen, waar voorheen geregistreerd werd dat die voor de deur klaarlag niet afgemonteerd in  huis word er nu geregistreerd, glasvezel aanwezig, dit geeft KPN namelijk de mogelijkheid om de koperkabel administratief af te sluiten.

@Doornekamp33 

Dank u wel.

Reputatie 7

Hi @Messi meniol, allereerst: welkom op de T-Mobile voor thuis Community! 😊

Ik help je hier heel graag bij en heb één van mijn collega's van de technische dienst aan haar mouw getrokken. Zodra ik hier meer duidelijkheid over krijg, dan laat ik dat meteen weten. Super fijn hoe iedereen jou in dit topic al heeft willen helpen, daar word ik zelf ook altijd blij van. Ik ga je zo snel mogelijk van een update voorzien! 

Reputatie 7

Hi @Messi meniol, ik voorzie je graag van een update! Mijn collega heeft aangegeven dat de aansluiting bij jou voorbereid en orderbaar is, met een korte passieve aansluittijd. Achter de schermen is te zien dat een andere collega onlangs de aannemer heeft aangestuurd om het aansluitpunt te installeren. Pas als dat gedaan is en er signaal op de lijn zit, kunnen wij Guidion aansturen om de hele installatie te voltooien. Het is voor nu dus nog afwachten op de aannemer. Weet jij zo voldoende? 💪

Omdat je momenteel zonder internet zit, heb ik je zojuist in een privébericht voorzien van een 7-daagse Unlimited Data voucher. Zo kun je een hotspot maken van jouw telefoon en onbeperkt internetten. 

Reageer