Glasvezel internet

  • 19 February 2024
  • 8 reacties
  • 119 Bekeken

Op 24 December 2023 heb ik overstap aangevraagd van ziggo naar odido. Op 1 maart 2024 zou mijn abonnement ingaan. 2 maanden later is er nog niemand langs geweest om glasvezel van straat naar woning te trekken. Ik heb dus redelijk optijd overstap aangevraagd zodat ze dat alles konden doen. Ik heb dus weinig vertrouwen dat het ook gebeurt. Vorige keer heb half jaar gewacht en was ik daardoor naar ziggo overgestapt. Ik betaal nu bij ziggo helft van normaal tarief. Vanaf 1 maart wordt mijn tarief dus verdubbeld bij ziggo mijn vraag is gaat odido die andere helft vergoeden als glasvezel niet op 1 maart geleverd wordt.

eric 2 maanden geleden

Hoi @Rocky 1 , als er nog geen glasvezel kabel binnenligt,  dan is de genoemde datum een wensdatum.  De lokale eigenaar van het glasvezel netwerk,  de netbeheerder,  moet eerst het glasvezelkastje aansluiten waarna Odido deze vezel kan huren en haar dienst erover kan leveren.  De definitieve plaatsing van het glasvezelkastje is afhankelijk van diverse factoren.  Denk aan vergunningen,  beschikbaarheid van aannemers voor de boringen maar ook of je in een rijtjeshuis of een appartement woont. In dat laatste geval zal eerst de VVE toestemming moeten geven voor de infrastructuur binnen het gebouw.

Wellicht dat een moderator nog een status kan opvragen,  maar een vergoeding van kosten die je maakt bij een andere provider worden niet vergoed. Het abonnement en de kosten ervan starten pas nadat de Odido router online komt.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Rocky 1 , als er nog geen glasvezel kabel binnenligt,  dan is de genoemde datum een wensdatum.  De lokale eigenaar van het glasvezel netwerk,  de netbeheerder,  moet eerst het glasvezelkastje aansluiten waarna Odido deze vezel kan huren en haar dienst erover kan leveren.  De definitieve plaatsing van het glasvezelkastje is afhankelijk van diverse factoren.  Denk aan vergunningen,  beschikbaarheid van aannemers voor de boringen maar ook of je in een rijtjeshuis of een appartement woont. In dat laatste geval zal eerst de VVE toestemming moeten geven voor de infrastructuur binnen het gebouw.

Wellicht dat een moderator nog een status kan opvragen,  maar een vergoeding van kosten die je maakt bij een andere provider worden niet vergoed. Het abonnement en de kosten ervan starten pas nadat de Odido router online komt.

Reputatie 2

Ik betaal nu bij ziggo helft van normaal tarief. Vanaf 1 maart wordt mijn tarief dus verdubbeld bij ziggo mijn vraag is gaat odido die andere helft vergoeden als glasvezel niet op 1 maart geleverd wordt.

Dit is wel een hele vreemde zin, als ik eerlijk moet zijn. Als je nu maar de helft van het normale tarief betaald en straks het dubbele, kan je dan wel van je contract af? Of heb je 12 maanden korting gekregen bij Ziggo (dan ben je echt een van de gelukkige). Normaal gezien krijg je maar 6 of 8 maanden korting en moet je wel 12 maanden uitzitten voor je kan overstappen. Zoveel korting, en snelle overstap, heb ik nog niet eerder gezien bij Ziggo.

En natuurlijk gaat Odido die kosten niet vergoeden. Ik ben zelf overgestapt van Ziggo naar Odido en heb eerst Odido laten aansluiten en daarna pas Ziggo opgezegd, met 1 maand opzegtermijn. Dat is verstandiger dan op 1 dag afsluiten en aansluiten, dat is een risico die je neemt. Ik zou dit zelf nooit gedaan hebben. Voordeel overstappen van coax naar glasvezel is dat je het nog even naast elkaar kan laten lopen, mocht er iets mis gaan (of ik jou geval, er nog van alles geregeld moet worden voor de aansluiting gerealiseerd kan worden). 

Het was een aanbieding van 12 maanden voor de helft. Omdat je pas max 3 maanden voor de afloop van de contract kan overstappen naar odido heb ik aanvraag ruim 2 maanden van te voren ingediend wat meer dan redelijk lijkt. Glasvezel ligt voor het huis en moet over mijn eigen terrein in huis aangesloten worden. Vorige keer heb ik meer dan 6 maanden gewacht zonder enige informatie van tmobile en of van bedrijf die het aan zou sluiten toen was die aanbieding van ziggo en dacht ik ik probeer het na een jaar weer. Glasvezel die aangesloten moet worden was dus van tmobile/odido zelf. Als je een klant zo lang laat wachten moet je je afvragen of je zelf iets fout doet of mensen met wie je zaken doet of ze hun werk goed doen.

Reputatie 2

Oké, dat geeft een andere kijk op je bericht. Wel goed dat je 12 maanden korting hebt gehad. Ik weet dat Odido zelf ook opdracht moet geven om de kabel bij je aan te laten sluiten maar ik weet niet hoe lang zoiets duurt. Het is net wat Eric heeft geschreven, de locale eigenaar van de glasvezel aansluiting moet alles laten aansluiten. Lastig is het wel en ik hoop dat Odido je verder kan helpen met een specifiek antwoord. Succes in ieder geval. 

Reputatie 6
Badge +2

@Rocky 1 Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze Fiber afdeling, zij gaan hier voor je achteraan bij de externe netwerkbeheerder! 

En wat hebben ze bereikt in die 3 weken heb nog niks van gehoord.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Rocky 1, onze glasvezelafdeling heeft je op 26 februari proberen te bellen maar er was geen gehoor en konden geen voicemail achterlaten. Het gaat hier om Hoogbouw en er is nog geen planning bekend. Zodra de installatie mogelijk is zal VWT contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.  

Dit is geen hoogbouw. Hoogbouw is volgens kadaster een gebouw boven 35m of met meer dan 10 lagen dit is 2 onder een kap. Wat nog raar der is dus dat ze in die 3 maanden niet eens planning hebben gedaan voor aansluiting. 

Reageer