Beantwoord

Glasvezel klantvoordeel €25,-

  • 12 July 2022
  • 7 reacties
  • 284 Bekeken

Beste T-Mobile,

Het viel mij op dat er op mijn postcode op dit moment 100,400 en 1gb beschikbaar is wat helemaal top is!

Echter moest ik plots denken aan een een deal die T-Mobile eind 2021 had. Namelijk bij het aanvragen van mijn T-Mobile Thuis internet in november 2019, speelde er een actie waarbij je €25 zou betalen voor op dat moment het hoogst haalbare glasvezel verbinding en zal deze kosteloos geüpgrade worden naar een hogere snelheid, indien van toepassing. Bovenstaande zou gelden mits je ook een unlimited mobiele abonnement via T-mobile had. Dit was en is nog steeds het geval bij. Echter heb ik helaas nooit bericht hierover ontvangen over een eventuele upgrade, ondanks dat er ondertussen hogere snelheden beschikbaar zijn via T-mobile dan in november het geval was op mijn postcode.

Inmiddels heb ik me ook ingelezen dat er vanaf januari 2022 een nieuwe prijsplan is en deze nogal afwijkt van de vorige propositie waar ik inval, dat het omzetten naar een snellere verbinding mij alleen maar nadelen gaat opleveren, prijs technisch gezien.

Hopelijk kan T-mobile zich in leven mijn schoenen en begrijpen dat ik teleurgesteld hierover ben. Vandaag heb ik ook meerdere collega’s van de frontoffice (telefonisch) gesproken die allemaal verschillende verhalen aan het vertellen waren en ik door de bomen het bos niet meer zag. Het liep voornamelijk uit op een welles-nietes discussie. Uiteindelijk is mij geadviseerd een klacht hierover in te dienen via de mail. Hopelijk hoef ik niet zo ver te gaan en word ik via dit platform hopelijk geholpen.

Zou iemand mij kunnen helpen met bovenstaande situatie?

icon

Beste antwoord door Boris 13 July 2022, 13:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @M.Farah 

Toevallig had ik ook een thuis abonnement 50 Mbps afgesloten eind 2019, ik kon upgraden naar 100 Mbps voor dezelfde prijs maar ik moest deze wijziging zelfs doorvoeren ín mijn T-Mobile thuis account.

Let op! Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

Bron

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor je reactie. Echter zie ik in jouw antwoord niet iets wat mij verder kan helpen met mijn probleem.

Ten eerste heb je het over 2019, ik heb het over 2021, ten tweede wanneer ik een wijziging in snelheid doorvoer dan zie ik geen zelfde prijs. 

Dus kan iemand vanuit T-Mobile reageren op mijn vraagstuk?

Ten aanvulling heb ik een soortgelijke topic gevonden: glasvezel snelheid klantvoordeel | T-Mobile Community

Reputatie 7

Hoi @M.Farah,

Dank je wel voor je vraag. Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de situatie. Zonder jouw instemming is een verhoging van de internetsnelheid nooit mogelijk. Wanneer je namelijk je internetsnelheid verhoogt, ga je bij ons, zoals @Waqqas aangeeft, overeen met het nieuwe prijsplan: 

Dit geldt voor elke verhoging van de snelheid en staat gelijk aan een nieuwe aanvraag. 

Een automatische verhoging van de snelheid staat niet in het systeem en kan met jou goedkeuring niet worden doorgevoerd. Hier hoef je je dan ook geen zorgen over te maken. Wel blijft het principe van kracht dat het prijsplan zal veranderen naar een verhoging. Meer informatie daarover, vind je in bovenstaande topic.

HI @Boris 

Dat is inmiddels duidelijk. Maar bij een wijziging van mijn snelheid, zal ik fors meer gaan betalen en vervalt mij klantvoordeel waardoor ik nu 25 betaal voor 100/100. En dit was niet de afspraak destijds.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @M.Farah ,

Het klantvoordeel is er nog steeds maar is anders sinds 2022. Elk internet abonnement, of het nu via een directe T-mobile of KPN glasvezel wordt geleverd krijgt €5,- korting per maand, het mobiel unlimited abonnement krijgt (nog steeds) €10,- korting per maand.

Het wordt dus wel anders. De oude 25/25 deal is echter zo strak geprijsd dat als je de extra snelheid niet echt nodig hebt je of blijft zitten waar je zit of inderdaad meer betaald en in het nieuwe aanbod meegaat.

De mogelijkheid om op heel veel adressen meer dan 100 Mbit te leveren door (een voor T-mobile hele dure) KPN aansluiting is in 2022 pas mogelijk gemaakt. Dan is het de keus aan de consument of hij van deze nieuwe mogelijkheid gebruik wil maken. 

HI @Boris 

Dat is inmiddels duidelijk. Maar bij een wijziging van mijn snelheid, zal ik fors meer gaan betalen en vervalt mij klantvoordeel waardoor ik nu 25 betaal voor 100/100. En dit was niet de afspraak destijds.

En dat laatste klopt dus niet, toen de 25 thuis en de 25 mobiel af te sluiten was waren er voor thuis 2 mogelijkheden op glasvezel, 100Mb op KPN WBA of 1000Mb op T-Mobiles eigen ODF, dat waren de hoogst haalbare snelheden, er is nooit in geen enkele communicatie gesproken over een verhoging van de snelheid op die voorwaarden, het ging op het moment van aansluiten.

Als er bij jou niks veranderd is zit je nog steeds op WBA, ze hebben nu dat 25/25 prijsplan is vervallen de max van 100 gelukkig ook los gelaten, je betaald alleen op WBA nu een toeslag.

En in de voorwaarden die je hebt gehad staat dat T-Mobile bij verandering van snelheid ook de prijzen kan aanpassen, dat is wat nu gebeurt, dus ja, je bent een beetje de klos doordat je niet op ODF zat toen dit liep en je de 1000 niet kon krijgen, en als je nog steeds op WBA zit dan betaal je de KPN toeslag er ook nog eens bij.