-
-
heeft eerste post geplaatst
-
1 reactie
Beste,
Ik ben een trouwe T-mobile/Odido klant met meerdere abonnementen, zowel mobiel als internet thuis.
Ik wacht sinds maart 2023 (meer dan een jaar) op mijn glasvezel aansluiting, heb nu een DSL aansluiting van Odido. Er is nog steeds geen monteur langsgeweest of een schouw gedaan. Na vele malen telefonisch en in de wijk contact met Odido en ODF, richt ik mij nu tot de Odido medewerkers hier: wie kan mij helpen?
Vragen die ik heb:
-is de wijkcentrale al aangesloten en afgerond met glasvezel?
-zijn er überhaupt al mensen uit mijn wijk aangesloten op glasvezel? Ik zie overal nog kabels uit de grond steken.
-is de goedkeuring vanuit mijn woningeigenaar al verwerkt in het Odido/ODF systeem en gecommuniceerd met de aannemer?
-is er al een aannemer aan de slag voor onze wijk?
-waar wachten we nu op? Waar zit de vertraging?
-wat is de verwachtte tijdsplanning voor mijn aansluiting? En dan bedoel ik niet de standaard e-mail die ik al een jaar krijg elke maand dat ik volgende maand wordt aangesloten.
Tot zover.
@sinclair Allereerst wil ik jou van harte bedanken als trouwe klant, dat waarderen wij oprecht enorm!
Ik ben meteen het systeem ingedoken om te kijken hoe het precies zit en wat je kan verwachten van de planning. Om hier meer duidelijkheid over te krijgen, heb ik mijn collega's van de Fiber afdeling verzocht om contact op te nemen met de (externe) netwerkbeheerder. Zij zullen, zodra zij meer weten, ook contact met jou opnemen om dit door te geven.
Ik beantwoord graag alvast jouw vragen (voor zo ver ik kan):
- Je bent nog niet aangesloten op de wijkcentrale, de patch moet nog worden geplaatst. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of de wijkcentrale zelf al wel af is.
- Ik kan niet inzien of er al andere mensen in jouw wijk zijn aangesloten.
- Ik kan niks inzien over of de goedkeuring al is verwerkt. Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met de netwerkbeheerder. Zij zjin te bereiken op: 088-1633633 van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00.
- Dit zullen mijn collega's van de Fiber afdeling voor je navragen.
- Op het moment van bestelling, ging het om een pre-order, omdat Glasvezel nog niet beschikbaar is in jouw regio. De netwerkbeheerder is bezig met de aanleg hiervan. Zoals je beschrijft begrijp ik dat Glasvezel al wel in de wijk ligt, maar dat dit nog bij jou naar binnen moet worden getrokken, klopt dit? In dat geval is stap 1 afgerond en komt er nog iemand langs voor de schouw. Mocht je het glasvezelaansluitpunt al in de woning hebben, dan bevind je je nu in stap 3. Het scenario dat voor jou geldt, is in ieder geval 'Nieuwbouw of de aanleg van een nieuwe glasvezellijn’. In dit topic lees je hier meer over: Ik heb Glasvezel besteld. Wat nu? | Odido community.
Laat je het mij weten als er nog onduidelijkheden zijn? Ik sta klaar om al jouw vragen te beantwoorden!
Bekijk origineel