Beantwoord

Glasvezel voor de deur, maar Odido sluit niet aan ondanks contract

  • 11 December 2023
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

In februari dit jaar online een contract aangegaan voor de levering van glasvezel bij mij thuis; 
de website gaf aan dat Odido (destijds T-Mobile) op mijn adres kan leveren, klopt want in het begin vd straat is het op meerdere adressen opgeleverd.
Na maandenlang gebeld en gevraag, kwam vorige week eindelijk uitsluitsel: mijn adres is te duur om te installeren, dus zal niet worden aangesloten!?
Denk je dat het een bijzonder adres is? nee, net zoals de andere opgeleverde woningen gewoon een blok van 3 portieken en 3 lagen hoog, niets bijzonders, glasvezel uiteindes steken voor de deur omhoog!
Odido heeft eenzijdig het contract geannuleerd, en … nu komt het… met 2 mededelingen:
1. Mijn adres blijft op de Odido website nog altijd aangeven dat ik glasvezel aansluiting kan bestellen !!!
2. Mijn beste kans is om als KPN volgend jaar in de wijk ook alles opbreekt en glasvezel gaat aanleggen dat ik het bij hen wel zou kunnen krijgen !?!?
 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 11 December 2023, 14:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Poulus, welkom op onze Community!

Allereerst mijn excuses voor het ongemak. Dit is natuurlijk niet waar je op hoopt na een lange wachttijd. Ik kan hier jammer genoeg niks aan veranderen. De onderaannemer heeft dit besloten en dat koppelen we terug aan de klant. Hopelijk kan een andere provider de oplevering wel garanderen. 

Je kan jezelf afvragen ofdat de onderaannemer eigenlijk wel voor Odido werkt, of niet nu al voor KPN.

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde gehad. Nu blijkt dat ik ook geen dsl meer kan krijgen van ODIDO. Omdat KPN dsl gaat uitzetten. Dus ik kan alleen dsl aansluiting via KPN krijgen. Ik heb oud collega's gebeld bij VolkerWessels Telecom. Het klopt wat je zegt. VolkerWessels zegt al snel als het een enkele aansluiting is. Dat deze te duur is. Ze hopen dat je dan KPN aanvraagt. KPN betaald meer voor de aansluiting dan ODIDO. ODIDO word alleen aangesloten als er meerdere aanvragen zijn. Want alleen dan verdient VolkerWessels Telecom eraan. Dus enkele aansluiting KPN wat ook heel lang duurt. Meerdere aansluitingen van ODIDO. Het is wen spelletje wat VolkerWessels speelt. Ik had gehoopt dat Open Dutch fiber het zou overnemen. Maar ook hier lees je dat een aansluiting lang duurt. Ik heb wel de last gehad dat ze door de straat gaan. Maar beide partijen sluiten mij niet aan. DSL gaat eruit. KPN roept dat ze me over gaan zetten op glasvezel. Maar dat roepen ze al een jaar. Beide partijen werken met VolkerWessels Telecom. Het is ongelofelijk dat je midden in Den Haag geen aansluiting op het glasvezel netwerk krijg. Er is niemand die nu aan mijn adres een dsl abonnement wilt verkopen. Ze vertellen ook niet hoeveel het te duur is. Wat ze hebben opgenomen in de kosten. Ik zou best willen meebetalen als het schappelijk is. Maar ook deze optie geven beide partijen niet. VolkerWessels Telecom speelt een heel slim spelletje om hier zoveel mogelijk aan te verdienen. VolkerWessels meld na een paar maanden een aansluiting gereed. Terwijl ze niks hebben gedaan. Ze gaan ervan uit dat als ze nu zeggen dat het te duur is. Je maanden later niet achter de aansluiting aan gaat. Dan melden ze je aansluiting gereed. Krijgen betaald voor de aansluiting die er niet zit. Jammer dat de klant hier de ellende van heeft. Je zou zeggen dat ODIDO hier inmiddels achter moet zijn gekomen. En dat ze eisen de kabel alsnog naar binnen te brengen. Maar helaas is dat niet zo. Dus voor mijn adres een triest verhaal. Beide voeren geen glasvezel kabel naar binnen. DSL is alleen bij KPN te krijgen.

Reageer