Beantwoord

Glasvezel: wat nu als het slechter is dan Ziggo?

  • 9 January 2024
  • 4 reacties
  • 213 Bekeken

Hoi allemaal. Odido zou als het goed is een dezer dagen/weken bij mij geïnstalleerd moeten worden. Vorig jaar is in de straat al alles aangelegd, het sprietje is bij mij ook al bij de voordeur gekomen, en het is nu wachten op de laatste stap. December/januari was de laatste verwachting. Kan ook later worden. We zien het wel.

Waar ik bang voor ben is dat als het eenmaal compleet is opgeleverd, de verbinding niet volstaat. Ik heb nu een Ziggo verbinding, en die voldoet op zich prima, maar glas zou beter moeten kunnen zijn. Het gaat mij niet zozeer om de download snelheid (dus als we de 1Gbit niet halen is dat geen drama voor mij), maar latency en stabiliteit (packetloss etc) is voor mij veel belangrijker.

Welke rechten heb ik nu als consument, als blijkt dat die verbinding zo meteen voor mij niet volstaat? Want als de verbinding niet stabiel is, ik packetloss constateer, dan mag het voor mij zo weer terug naar Odido en hoeft ik het niet.

Is hier nog sprake van een zogenaamde cooldown periode? (herroepingsrecht/bedenktijd/ontbindingsrecht etc)

icon

Beste antwoord door soepkip67 9 January 2024, 14:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @frijsdijk ,

Welkom op de community.
Heb hier een topic waar ook de bedenk termijn staat omschreven. Kijk dan even onder de kop: Bedenk termijn?

 

 

Thanks! Toch nog een vraag dan:

“Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.”

 

.. aangezien ik geen aansluitkosten betaal of activatiekosten in deze deal, vervalt dat? Zo nee, wat zijn die kosten?

Dank nogmaals :)

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @frijsdijk ,

Hallo @frijsdijk ,

Welkom op de community.
Heb hier een topic waar ook de bedenk termijn staat omschreven. Kijk dan even onder de kop: Bedenk termijn?

 

 

Thanks! Toch nog een vraag dan:

“Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.”

 

.. aangezien ik geen aansluitkosten betaal of activatiekosten in deze deal, vervalt dat? Zo nee, wat zijn die kosten?

Dank nogmaals :)

Hierbij een antwoord, heb het even op deze manier gedaan, zodat alles bij elkaar staat.😉

Wanneer er geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen- ook niet als je binnen herroeptermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf moment aansluitdatum(opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging  de 14 dagen respijtperiode.
 

Top, dank je wel!

Reageer