Beantwoord

Glasvezel zelf installeren

  • 12 October 2018
  • 37 reacties
  • 24695 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Balen natuurlijk dag je vorige aanbieder geen gebruik wil maken van de overstap service..

wat veel gebeurd is de provider melden dat je gaat overstappen met het verzoek deze beschikbaar te laten voor migratie.

je maakt zelf de afspraak met guidion dit kan ook een maand in de toekomst zodat je de opzeg termijn kan uitdienen.

zodra je een afspraak heb gemaakt zou @Brian kunnen kijken of de afspraak naar voren gehaald kan worden. dit heeft matuurlijk alleen maar zin als je zelf ook beschilbaar kan zijn voor de installatie afspraak
Reputatie 1
Dan had T-Mobile dat moeten communiceren. Uit mijn email:

Lukt het niet om de gegevens op tijd aan ons door te geven? Zeg dan zelf je abonnement(en) op. Natuurlijk helpen we je ook daar graag een handje bij. Zoals met onze voorbeeld opzegbrief.


Ik zie daar niet staan dat ik pas op moet zeggen zodra de installatie afspraak is gemaakt. Pas enkele dagen later kwam deze email door:

Dit kun je het beste doen zodra je installatie-afspraak bekend is. Zo voorkom je dat je zonder internet, TV en/of telefoon komt te zitten.


Ja, toen was het al een beetje laat. Daarnaast staat er "kun je het beste doen" wat redelijk zacht taalgebruik is. Als het zo belangrijk is in welke volgorde de opzegging plaatst vindt omdat anders het proces in de soep loopt, zet dat dan ook zo neer. Bijvoorbeeld: "Pas op! Als je te vroeg opzegt zit je weken zonder internet! Niet doen!"

Daarnaast, ik zit met een opzeg termijn van een maand. Als ik pas opzeg als de installatie-afspraak bekend is, dan heb ik 20 dagen lang dubbele kosten. Dat is ook niet de bedoeling.
Reputatie 7
Badge +4
je heb op de zelfde dag de opzegging en aanvraag gedaan. dat is de reden dat het is mis gegaan. je moet de oude provider pas opzeggen als de installatie afspraak is gemaakt met guidion.
je oude provider had de opzegging al door gevoerd voor t mobile de aanvraag had gedaan. (14 dagen bedenktijd) dus eerst moest de opzegging worden afgerond voor de aanvraag kan worden ingediend.

dit probleem heb ik al heel vaak zien gebeuren.
Reputatie 1
T-Mobile heeft geen overstapservice voor mijn oude provider.

Op 29 september heb ik het abonnement van mijn oude provider opgezegd met een opzegdatum van 31 oktober. Vervolgens op dezelfde dag T-Mobile aangevraagd met een startdatum van 1 november. Dat klinkt toch logisch? Dat ik T-Mobile een maand heb gegeven om de verbinding op te leveren lijkt mij ook vrij redelijk.
Reputatie 7
Badge +4
de lijn is inmiddels vrij gegeven, dit betekend dat er geen actieve verbinding meer is. het is dus mis gegaan door dat je de oude provider heb opgezegt voor dat de installatie afspraak is gemaakt.

op deze pagina word alles uitgelegt https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/
Reputatie 1
Ik heb van Guidion de optie doorgekregen om een afspraak te plannen op 19, 20 of 22 november onder werktijd. Niet alleen is dat voor mij lastig met mijn werk, het zorgt er ook nog eens voor dat ik dan bijna drie weken zonder internet zit.

Morgenochtend ga ik eerst nog even bellen met mijn vorige provider of ik daar nog naar terug kan, daarna zal ik een afspraak inplannen bij Guidion.
Reputatie 7
Hi carefree, ik zie dat Guidion inmiddels een afspraak met je heeft gemaakt, helemaal goed! Als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten, ik zit voor je klaar!
Reputatie 7
Hi carefree, ik geef je graag meer duidelijkheid! De installatie stond gepland voor 5-11-2018 alleen bleek er nog een opzegging te lopen. Hier moesten we op wachten waardoor jouw oplevering vertraagd is. Hier had je een bericht over moeten ontvangen maar ik zie dat dit bericht niet verstuurd is, mijn excuses hiervoor! Guidion kan er in dit geval dus niets aan doen maar er is vertraging in de oplevering van jouw aansluiting opgetreden. De lijn is morgen vrij en dan sturen we direct een opdracht uit naar Guidion om je aan te sluiten! Ik houd het vanuit hier voor je in de gaten en zodra de opdracht is verstuurd neem ik telefonisch contact voor je op met Guidion. Excuses voor de vertraging!
Reputatie 1
De monteur stond voor deze avond in de planning maar is niet op komen dagen. Had schijnbaar wat beters te doen. Geheel volgens verwachting. De router is overigens ook nog niet geleverd, de postbode had ook wat beters te doen.

Ik kan begrijpen dat het moeite kost een klant aan te sluiten gezien jullie net begonnen zijn en er nog niet zoveel ervaring mee hebben. Kan gebeuren, kinderziektes zijn bij elke organisatie een probleem.
Daarom stel ik voor dat jullie de lijn activeren en ik zelf de installatie doe. De router heb ik al, VLANs zijn al ingesteld, ik zal morgen nog een mediaconverter halen en dan heb ik weer internet. Kost jullie minder moeite, tijd en geld en dan heb ik vanaf morgen gewoon weer internet.

Na een week zonder internet heb ik inmiddels al 40 gigabyte aan tethering veroorzaakt en ik weet niet of jullie zustermaatschappij het leuk gaat vinden als dit een paar weken door gaat. Unlimited is niet echt unlimited.



Reputatie 7
Badge +4
Het is niet gebruikelijk dat Guidion zelf een afspraak annuleert. wellicht dat @Sander hier even naar kan kijken....
Reputatie 1
Mijn negatieve ervaring met Guidion is helaas bevestigd. Monteursafspraken die eenzijdig aan hun kant geannuleerd worden, mondelinge toezeggingen die niet na worden gekomen en dat ik overal achteraan mag bellen. Er zit nu eindelijk schot in de zaak maar het ziet er wel naar uit dat ik één a twee weken zonder internet zal zitten door alle vertraging.

Dus nogmaals mijn vraag: Kunnen jullie de lijn activeren zodra Reggefiber er klaar voor is? Dan zit ik zometeen niet zonder internet. Apparatuur en configuratie regel ik zelf wel.
Reputatie 7
Badge +2
Beste carefree,

Het is niet mogelijk om glasvezel zelf te installeren. T-mobile werkt niet met Genexis modems, maar heeft daarvoor een andere glasconverter en modem.
Tevens wordt de glasvezelkabel rechtstreeks op de aansluiting gekoppeld en is daar een apart kapje voor nodig.
Als er een afspraak met Guidion is gemaakt krijg je een email met daarin (bij sommige monteurs) een visitekaartje waarin de monteur zich voorsteld en een foto daarbij. Wellicht kan je vragen om een monteur met visitekaartje zodat je weet wie er komt.

Mvg.
Marcel

Reageer