Beantwoord

Glasvezel zelf installeren

  • 29 September 2023
  • 8 reacties
  • 309 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb de doos al een tijdje binnen en het glasvezel punt is ook al enige tijd bij mij thuis aangesloten.  Dus ik dacht ik sluit het alvast aan, het is inmiddels gewoon plug en play.

Alles werkt gewoon er komt signal binnen alleen maar snelheid is 70 mbits ipv de 1000.

Nu las ik op verschillende plekken dat je eigenlijk zelf niet de installatie mag/kan doen en dat er altijd een monteur moet komen.  Klopt dit?

Moet er een monteur komen die bijvoorbeeld nog wat in de wijk kast moet doen of moet hij iets in de modem doen wat ik zelf niet kan. Of komt hij straks bij mij thuis en hoeft hij alleen een belletje met jullie te doen?  Als dat het geval is dan kunnen we de monteur misschien overslaan. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 September 2023, 14:40

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wolfknight 

Glasvezel wordt altijd door een monteur geïnstalleerd omdat er vaak nog iets door de monteur gedaan moet worden voordat de verbinding werkt, achteraf wordt je verbinding aangemeld bij Odido zodat de administratie juist is, dit moet de monteur bij jou nog komen doen. Annuleer de afspraak met de monteur niet!

Heb je een zwarte Genexis XGSPON ONT met de lampjes power, connection en alarm waar je alleen de router met een internetkabel op aan moet sluiten?

Om de snelheid te meten sluit een laptop of pc rechtstreeks aan op de router met minimaal een CAT5E internetkabel en test via de Ookla speedtest app.

Je kan eventueel nog een andere internetkabel gebruiken of een andere laptop/pc.

Kan je de resultaten hier delen?

DIt is de opstelling, alles staat goed kwa lampjes. 

Ik heb net de laptop aangesloten en een speedtest gedaan en ik kwam op 400 Mbps uit dus dat gaat al de goede kant op. 

 

 

Dus is het nou nog verstandig om de monteur te laten komen of moet ik even bellen? want ik kom nog niet in de buurt van de 1000 Mbps.

Reputatie 7
Badge +14

Een monteur moet altijd langskomen. Niet alleen voor de technische garantie als wel voor het afhandelen van de administratie.

Oké dan wacht ik het af, heeft hij een makkelijke klant :) 

Reputatie 7
Badge +14

Nou, dat weet je nog niet. Misschien heb je voor een “ vieze”  glasvezel patch gezorgt...

Reputatie 7
Badge +15

@Wolfknight 

De Huawei ONT voor even van het stroom halen kan misschien helpen bij het probleem met de snelheid.

Reputatie 6
Badge

@Wolfknight is dit inmiddels goed gekomen? Was de monteur niet boos? 😂

Uiteindelijk was er dus een storing in mijn postcode dat de nieuwste modem niet werkte. Ik kreeg een ouder type en het was gefixt. 

 

Jammer dat het zo lang had geduurt voor ze daar achter kwamen 

Reageer