Beantwoord

Glasvezelaansluiting nog niets concreets gehoord na ruim 1 jaar.

  • 19 March 2024
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Ik heb lang genoeg gewacht vind ik en door de klantenservice wordt afgescheept met van alles dus probeer het maar hier. Op 08-03-2023 heb ik een internet abonnement afgesloten (bij toen nog T-mobile) en hierna op een standaard mail om de 3 maanden na niets meer gehoord. Ik heb zelf in augustus 2023 gebeld en na aandringen de afdeling glasvezel gesproken. Eerst was mijn woningbouw/verhuurder het probleem maar toen ik aangaf dat die bij voorbaat al toestemming geven voor glasvezel aansluitingen lag het ineens aan de schouw die nog moest gebeuren en daar werkte de woningbouw niet aan mee…. Ik zou op de hoogte gehouden worden, nog gevraagd om mij te mailen na de bouwvak. Helemaal niets meer gehoord.

 

Mijn vraag: Wanneer kan ik godsnaam gebruik gaan maken van mijn abonnement? Ik kan geen nieuw jaar contract afsluiten want ik heb geen benul wanneer de aansluiting komt dus ik loop korting/voordeel mis.

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 March 2024, 18:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SyNuS_XL 

Vervelend om te lezen dat je ongeveer een jaar wacht op een aansluiting. Odido levert als provider zijn diensten over het glasvezelnetwerk van anderen. Weet je toevallig wie de netwerkbeheerder is? Misschien kan je hen ook eens contacteren over waarom je nog niet bent aangesloten. Eventueel kan een moderator hier ook achteraan gaan voor je.

Odido zal helaas ook op de netwerkbeheerder moeten wachten die jouw woning aansluit op glasvezel.

Hoi Waqqas,

Ik begrijp heel goed dat Odido afhankelijk is van ODF, maar alleen een geautomatiseerd mailtje om de 3 maanden en beloftes na bellen niet nakomen kan je niet op een netwerkbeheerder afschuiven. 

Als klant moet je niet zelf contact gaan zoeken met onderaannemers/ingehuurde diensten van een bedrijf is mijn mening.

Die communicatie tussen Odido en in dit geval ODF zouden zo geregeld moeten zijn dat vragen van de klant direct tussen deze partijen opgepakt worden waarna Odido ZIJN klant kan inlichten. ODF heeft niet mij als klant maar Odido. Daar kunnen zij ook altijd naar wijzen bij vragen van de klant.

Ik zou het erg prettig vinden als een moderator hier achteraan kan gaan.

Hoi Waqqas,

Ik begrijp heel goed dat Odido afhankelijk is van ODF, maar alleen een geautomatiseerd mailtje om de 3 maanden en beloftes na bellen niet nakomen kan je niet op een netwerkbeheerder afschuiven. 

Als klant moet je niet zelf contact gaan zoeken met onderaannemers/ingehuurde diensten van een bedrijf is mijn mening.

Die communicatie tussen Odido en in dit geval ODF zouden zo geregeld moeten zijn dat vragen van de klant direct tussen deze partijen opgepakt worden waarna Odido ZIJN klant kan inlichten. ODF heeft niet mij als klant maar Odido. Daar kunnen zij ook altijd naar wijzen bij vragen van de klant.

Ik zou het erg prettig vinden als een moderator hier achteraan kan gaan.

@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @SyNuS_XL, goed dat je aan de bel trekt, het liefst zie ik je volledig genieten van glasvezel! Ik wilde je graag zo veel mogelijk duidelijkheid geven en daarom heb ik jouw adres er meteen bij gezocht. Ik las hierbij dat je in hoogbouw woont. Hiervoor is het voor ons altijd lastig om een inschatting te geven. De netwerkbeheerder Open Dutch Fiber moet bij hoogbouw altijd met een uitgebreider aansluitplan komen en heeft bij hoogbouw altijd te maken met meer partijen, waarvan de woningbouw de belangrijkste is. Omdat de toestemming van en het overleg met de derde partijen over het glasvezelnetwerk gaat, gaat het ons weinig aan omdat Open Dutch Fiber de netwerkbeheerder is. Hierdoor hebben wij ook weinig inzicht over de voortgang van dit proces.

Eén ding kan ik je wel verzeker: zodra Open Dutch Fiber de aansluitplannen goed heeft opgesteld en de toestemming heeft gekregen van alle derde partijen zullen zij proactief bij je langs komen om je adres aan te sluiten. Wij blijven druk zetten op Open Dutch Fiber om hier vaart mee te maken, wij houden druk op de ketel om hier snel meer voortgang voor je mee te boeken!

Reageer