Glasvezelaansluiting Odido via VolkerWessels

  • 22 January 2024
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Hallo,

Ik heb al sinds 9 september 2021 een aanvraaglopen om een glasvezel aansluiting te krijgen.

Deze activiteit is uitbesteed aan VolkerWessels die dat weer laat uitvoeren door onderaannemers.

In October 2021 is de kabel in onze straat gelegd, in October 2022 van de straat naar de voordeur.

In september 2023 zou de aansluiting in huis worden gemaakt, maar toen de uitvoerder ging kijken of er wel een glasvezel in de kabel zat, bleek die er niet te zijn.

In Januari 2024 zou er een glasvezel van de staat nar de voordeur worden gelegd, echter toen de monteurs zochten naar een aansluiting in de straat, bleek die ook niet aanwezig.

Ik ben benieuwd wat Odido hier van vind. Zij missen nu al 3 jaar een abonnement van ons en mogelijk nog meer gedupeerden in onze straat (Van 1 weet ik het zeker).

Wie is nu aansprakelijk om dit op te lossen?

Groeten Jan 

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @dijk1961 

Mijn excuses voor deze ervaring, dit is niet de bedoeling. Ik ben direct voor je gaan kijken hoe het precies zit, ik wil dat jij zo snel mogelijk kunt genieten van Glasvezel! 

Echter zie ik staan dat wij op 06-10-2023 vanuit VWT te horen hebben gekregen dat je geen gebruik wilt maken van de diensten, hierdoor zijn de werkzaamheden gestopt. Dit lees ik absoluut niet terug in jouw verhaal. Ik heb daarom gelijk een ticket aangemaakt naar onze Fiber afdeling met het verzoek om contact op te nemen met VWT, zodat de werkzaamheden kunnen worden hervat. 

@Reza Bechan Ik vind het oprecht jammer om jouw ervaring te lezen, goed dat je dit nogmaals aankaart. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie dat er gelukkig een ticket open staat naar onze technische dienst. Nu wil ik graag de juiste verwachting scheppen en ik durf dan ook niet met zekerheid te zeggen of we iets kunnen doen, je moet namelijk wel zijn aangesloten op het Glasvezelnetwerk om onze diensten te kunnen leveren. 

Ik raad je aan om eens een kijkje te nemen op: Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen. Wellicht dat je via deze weg een aansluiting in de woning kunt laten plaatsen. Daarnaast wil ik je voor nu vragen het onderzoek van de technische dienst af te wachten. 

 

Mocht ik in de tussentijd iets voor jullie kunnen betekenen, laat het mij dan gelijk weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @dijk1961 ,

Natuurlijk ziet Odido het liefst klanten aangesloten op hun netwerk. Maar om dat te kunnen doen hebben ze met een aantal netbeheerders contracten. Die zijn namelijk eigenaar van het glasvezel netwerk in de verschillende gemeentes en zij leggen het glasvezel netwerk aan waar o.a. Odido een vezel naar jouw huis op kan huren.

Het aanleggen besteden netbeheerders uit aan aannemers en onderaannemers.  Er is echter best een tekort aan werklui en er zijn soms lange vergunningtrajecten of is er bij hoogbouw geen toestemming van de VVE.

Dit leidt uiteindelijk allemaal tot vertraging,  niemand zit daar op te wachten,  er zijn immers al veel kosten gemaakt door de netbeheerder. Maar zoals in jouw geval VolkerWessels niet komt aanleggen kan Odido de vezel niet huren en in gebruik nemen om de internet dienst aan jou te kunnen leveren.

Hallo Eric,

Dit is een probleem van onvermogen.

Kennelijk heeft het personeel van VolkerWessels hun werkzaamheden niet goed uitgevoerd.

Ik heb 11 januari nog een mail gestuurd, met als reactie op 12 januari dat de uitvoerder in de regio contact met me opneemt. Dat is tot vandaag nog niet gebeurd. Ik betwijfel of ze capabel personeel hebben.

Groet Jan

 

 

Reputatie 1

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. VolkerWessels maakt er een zooitje van. Ze hebben aan ODIDO mijn aansluiting gereed gemeld. Hebben afgerekend met ODIDO voor de aansluiting. Maar nooit de aansluiting bij mij gemaakt. Ik zit met de ellende dat ik geen aansluiting krijg. VolkerWessels slechtste bedrijf ooit. Hetzelfde heeft VolkerWessels bij de glasvezel aansluiting van KPN gedaan. Ik krijg te horen het is te duur om u aan te sluiten. Bij de provider melden ze de aansluiting gereed. Ik kan nergens een dsl provider vinden. KPN zegt dat ze hun koper netwerk gaan uitschakelen. Ik ben echt radeloos. 

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @dijk1961 

Mijn excuses voor deze ervaring, dit is niet de bedoeling. Ik ben direct voor je gaan kijken hoe het precies zit, ik wil dat jij zo snel mogelijk kunt genieten van Glasvezel! 

Echter zie ik staan dat wij op 06-10-2023 vanuit VWT te horen hebben gekregen dat je geen gebruik wilt maken van de diensten, hierdoor zijn de werkzaamheden gestopt. Dit lees ik absoluut niet terug in jouw verhaal. Ik heb daarom gelijk een ticket aangemaakt naar onze Fiber afdeling met het verzoek om contact op te nemen met VWT, zodat de werkzaamheden kunnen worden hervat. 

@Reza Bechan Ik vind het oprecht jammer om jouw ervaring te lezen, goed dat je dit nogmaals aankaart. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie dat er gelukkig een ticket open staat naar onze technische dienst. Nu wil ik graag de juiste verwachting scheppen en ik durf dan ook niet met zekerheid te zeggen of we iets kunnen doen, je moet namelijk wel zijn aangesloten op het Glasvezelnetwerk om onze diensten te kunnen leveren. 

Ik raad je aan om eens een kijkje te nemen op: Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen. Wellicht dat je via deze weg een aansluiting in de woning kunt laten plaatsen. Daarnaast wil ik je voor nu vragen het onderzoek van de technische dienst af te wachten. 

 

Mocht ik in de tussentijd iets voor jullie kunnen betekenen, laat het mij dan gelijk weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Hallo,

 

Ik heb inmiddels begrepen dat het glaskabel netwerk in onze straat nu van een andere netwerk eigenaar is. Dit is allemaal gebeurd, nadat wij onze aanvraag hebben gedaan in 2021. Toen was het netwerk nog wel van een netwerk eigenaar die met Odido was gekoppeld. Het is alleen jammer dat je daar als klant niet over wordt ingelicht.

Het is zowiezo slecht geregeld in ons land war betreft communicatie netwerken. Als je een gas of electra aansluiting wilt hebben heb je een lokale netwerkbeheerder die dat regelt en beheert. Voor telecommunicatie heb je dat niet en is onduidelijk wie überhaupt de eigenaar is van het netwerk. 

Jammer dat wij daar de dupe van zijn en na 3 jaar nog geen glasvezel aansluiting hebben in onze straat in Eindhoven, daar waar de glasvezel techniek 40 jaar geleden is uitgevonden.

Hopelijk wordt het in de toekomst beter geregeld, en wordt er niet alleen gekeken naar het verdienmodel van bedrijven, maar staat echt de klant centraal.

Groet, Jan

Reageer