Glasvezelverbinding nog steeds niet actief (Odido-Delta)

  • 23 February 2024
  • 46 reacties
  • 484 Bekeken

Beste Odido,

8 januari 2024 heb ik een glasvezel abonnement afgesloten bij jullie en mijn vorige provider opgezegt. Kleine voorbereiding op dat ik mogelijk tijdelijk (paar dagen/weekje) geen internet zou hebben meegerekend. 

We zijn nu een dikke maand verder + 6 vouchers en ik heb nog steeds geen internet en heb er momenteel vrij weinig vertrouwen meer in. 

16 februari zou Delta op z’n vroegst de verbinding tot stand kunnen brengen en 19 februari is er een monteur van Guidion geweest (en alles keurig aangesloten) maar gaf hij aan dat er geen verbinding tot stand komt. Tevens staat het Nokia-apparaatje in Alarm..

Nu heb ik een heleboel telefoontjes gepleegd met Odido en lijkt het maar niet door te zetten, ik heb zelfs een telefoontje met Delta gepleegd maar die stuurt mij ook weer terug naar Odido.. 

Ik ben eigenlijk het bellen en overal achteraan zitten wel een beetje zat en wil dat die verbinding tot stand gebracht wordt + geen vouchers meer want dat is de oplossing natuurlijk ook niet met alle apparaten thuis. Ik hoop dat hier nu eens met SPOED wat geregeld kan worden...

Groet,

Dennis en Marissa

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! @DennisMarissa

Dit topic is in de verkeerde map terecht gekomen, waardoor ik het nog niet eerder heb gezien, mijn excuses hiervoor. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit! 

Onze Fiber afdeling heeft contact gehad met de (externe) netwerkbeheerder en vernomen dat de werkzaamheden zijn voltooid. De rest van de installatie wordt inderdaad afgehandeld door de monteur van Guidion. Ik weet zeker dat jullie na het bezoek, kunnen genieten van onze diensten! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen!

Bekijk origineel

46 reacties

 

Reputatie 4

Hi Dennis en Marissa, 

Jullie zijn helaas niet de enigen die in deze situatie beland zijn. Ik heb ervaren dat bellen met Odido weinig zin heeft en ik zou toch willen adviseren om bij Delta aan te dringen.

Sterkte en met vriendelijke groet, 

Paul 

Geen reactie van Odido nog?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DennisMarissa 

De meeste moderators zijn er in het weekend niet dus ik denk dat je na het weekend een antwoord kan verwachten.

Ik heb nu ook weer een uitnodiging van Guidion ontvangen, die komen vd week, echter denk ik dat hun bezoek weinig veranderd aangezien alles goed is aangesloten. 😅 

@Tommie van Odido ?

 

Contact gehad met Delta en geven aan dat alles geregeld is en dat Odido een patching moet uitvoeren in de wijkkast. 
 

Als Odido dit dan in eigen hand heeft, waarom regelen ze dit dan niet? Over 2 dagen komt wederom Guidion, kunnen zij bij die kast?

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @DennisMarissa

Dit topic is in de verkeerde map terecht gekomen, waardoor ik het nog niet eerder heb gezien, mijn excuses hiervoor. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit! 

Onze Fiber afdeling heeft contact gehad met de (externe) netwerkbeheerder en vernomen dat de werkzaamheden zijn voltooid. De rest van de installatie wordt inderdaad afgehandeld door de monteur van Guidion. Ik weet zeker dat jullie na het bezoek, kunnen genieten van onze diensten! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen!

Welkom op onze Community! @DennisMarissa

Dit topic is in de verkeerde map terecht gekomen, waardoor ik het nog niet eerder heb gezien, mijn excuses hiervoor. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit! 

Onze Fiber afdeling heeft contact gehad met de (externe) netwerkbeheerder en vernomen dat de werkzaamheden zijn voltooid. De rest van de installatie wordt inderdaad afgehandeld door de monteur van Guidion. Ik weet zeker dat jullie na het bezoek, kunnen genieten van onze diensten! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om verder te helpen!

Hoi @Teresa van Odido , ik hoop het! Wel apart dat dit bij het eerste bezoek niet gelukt is. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DennisMarissa, logische vraag, ik beantwoord hem graag zo goed mogelijk voor je. De netwerkbeheerder Delta had vlak voor jouw installatieafspraak gepland om de wijkcentrale gereed op te leveren. Lastig genoeg waren deze werkzaamheden onverwachts uitgelopen waardoor je verbinding de eerste keer niet werkend opgeleverd kon worden. Inmiddels heeft de netwerkbeheerder Delta de wijkcentrale volledig gereed kunnen maken en daarom zal de Guidion monteur een stuk meer voor je kunnen betekenen vandaag.

Ik kijk uit naar de komst van de monteur, dit komt snel helemaal goed! 😄

@Cal van Odido 

Nou helaas, de monteur van Guidion is zojuist vertrokken zonder een werkende verbinding. Delta heeft de verbinding nog niet voor elkaar en geeft in het scherm van de monteur nog steeds “INPROGESS”. Daar hebben ze dan wel lang voor nodig :(

Kan hier aub een hogere prioriteit aan gegeven worden? 

Groet,

Dennis


 

 

 

Waarom vraagt deze monteur niet vooraf aan Delta of hun werkzaamheden afgerond zijn?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @DennisMarissa, ik heb het voor je nagekeken en in dit geval blijkt inderdaad dat de patch in de wijkcentrale nog niet goed geplaatst is. De monteur heeft dit gelijk doorgegeven en het is nu aan Delta om dit zo snel mogelijk in orde te maken. Zodra dit gedaan is zal er nu voor de laatste keer een monteur van Guidion aangestuurd worden om de installatie verder voor je af te ronden! 

Oke dankje, maar gaat Delta het dit keer wel doen? En kun je ook controleren of het daadwerkelijk nu wel in de planning staat bij Delta?

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @DennisMarissa, ik kan zelf de planning van Delta niet inzien, maar wij hebben dit naar ze doorgezet. De patch zou nu echt goed geplaatst moeten worden. Zodra we hier meer informatie over ontvangen, zullen we dit aan je doorgeven! 

Ik zou het wel heel fijn vinden als jullie contact opnemen met Delta en vragen wanneer deze werkzaamheden uitgevoerd worden door Delta. Zodat ik rekening kan houden met een datum. 
 

Ik vindt het namelijk te belachelijk voor woorden dat ik bij een simpele overstap zo ontzettend lang moet wachten op internet.. onderhand dik 1,5 maand.. en ik heb niet het idee dat er vanuit jullie veel initiatief wordt genomen om dit zsm af te handelen. 2x Guidion hier geweest zonder positief resultaat.

We zijn nu weeeer een week verder… 

Reputatie 6
Badge +2

@DennisMarissa  Allereerst dank je wel voor je geduld! Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken of er al meer bekend is. Echter zie ik staan dat onze technische dienst navraag heeft uitstaan bij de netwerkbeheerder, Delta. Voor zo ver ik kan in zien, is hier nog geen reactie op. 

Gezien de tijd kan ik het nu niet navragen, maar ik ben er morgen zelf weer rond de middag. Ik heb dit topic in mijn agenda genoteerd en ga er dan gelijk voor je achteraan! 

@Teresa van Odido , dankjewel. Ik hoor heel graag van je. Ben zo langzamerhand wel aan het eind van mijn geduld. Ik bedoel; hoeveel tijd kost t voor Delta om naar die wijkcentrale te rijden? ☹️

Beste Odido,

Ik haak even aan op dit topic omdat ik dit probleem herken. Ondanks dat ik (gelukkig) nog niet zo lang zonder verbinding zit als anderen op dit forum, vrees ik een beetje voor het ergste wanneer ik dit zo allemaal lees.

Wij zijn overgestapt van Caiway naar Odido vanwege het feit dat wij onze mobiele abonnementen hier hebben lopen, waar we tevreden mee zijn, en natuurlijk voor de goede aanbieding. Gisteren was de dag dat de afspraak stond met de monteur van Guidion en om er zeker van te zijn dat wij niet zonder internet zouden komen te zitten hadden wij ons contract bij Caiway met een paar dagen overlap opgezegd. Slim dachten we, wil het niet dat Odido de lijn al eerder had gekaapt.

Ik heb de hele dag een hotline gehad met diverse partijen; Odido, Guidion, Delta, en uiteindelijk weer met Caiway (waar we door Delta weer naartoe werden verwezen) en we zijn helaas niks verder gekomen dan het aanmaken van een ticket. Ondanks dat alle partijen naar elkaar wijzen komt er 1 gezamenlijke conclusie uit: Er moet iets met de patch gedaan worden in de wijkcentrale.

Wie is hier verantwoordelijk voor en wie is degene die dit nu gaat uitzetten. Van de klantenservice van Odido heb ik begrepen dat mijn ticket een hoge prio heeft, maar aangezien ik dit meer voorbij zie komen op het forum en alsnog zie dat dit, ondanks hoge prio, nog heel lang kan duren baart dit me zorgen.

nb: Ik heb een zoon thuis die voor zijn werk en stage afhankelijk is van bekabeld internet vanwege de programma’s waar hij mee werkt. Het probleem voor hem wordt groot wanneer hij hierdoor zijn opdrachten niet kan opleveren,

@Teresa van Odido ? 😊

Reputatie 6
Badge +2

@DennisMarissa Echt super bedankt voor de reminder, ik ben nu gelijk voor je bezig. Je hoort zo van mij, beloofd! 

Reputatie 6
Badge +2

@DennisMarissa Daar ben ik weer, mijn excuses dat dit even duurde. 

Ik heb gesproken met mijn collega’s van de technische dienst en zij geven aan dat het ticket bij Delta nog steeds loopt. Op dit moment is de POP in de wijkcentrale nog niet gereed. Het is nog niet duidelijk wanneer dit wel zo is. Nu begrijp ik heel goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt en als ik dit zelf voor je kon oplossen had ik dit natuurlijk gelijk gedaan. 

Voor nu is het dus echt nog afwachten tot dat de werkzaamheden gereed zijn. Ik wil je enorm bedanken voor je geduld! Mocht je een Voucher code nodig hebben, laat het mij dan weten. Ik stuur deze gelijk naar je toe! Als er iets anders is wat ik voor je kan doen, verneem ik dit ook graag. 

 

@YanaS Ook voor jou ben ik direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Gelukkig zie ik dat de technische dienst al een ticket heeft ingeschoten naar de netwerkbeheerder, Delta. Om jouw vraag te beantwoorden, de netwerkbeheerder is verantwoordelijk voor het activeren van de lijn, zodat wij onze diensten kunnen leveren. Ik verwacht dat zij na het weekend contact opnemen. 

Ik wil natuurlijk niet dat jullie helemaal zonder internet zitten en ik bied graag een Unlimited Voucher code aan. Is je zoon hier ook iets mee geholpen? Heb je een Odido of BEN simkaart? Dan stuur ik deze gelijk naar je toe! 

@Teresa van Odido Dit is inderdaad niet het antwoord waar ik op hoop, het antwoord waar ik hoop is dat jullie contact opnemen met Delta en daar de status opvragen en op welk termijn deze ingepland staat, dan kan ik namelijk keuzes gaan maken. Mijn geduld is namelijk op en kan nergens gebruik van maken thuis, die vouchers zijn niet de oplossing.. 

groet Dennis

Reageer