Guidion expert ? ik trof het niet!

  • 4 July 2022
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

Op 1 juli 2022 zou mijn abonnement ingaan, maar 30 juni , kwam ‘s avonds de monteur om half negen. (20:30)

30 juni, 00:00 uur geen internet meer van kpn en ook niet nog niet van T-mobile. Een dag zonder internet, telefoon en tv, blijkt dan best lastig.

Enfin, de monteur kwam blazend en puffend binnen , al met een blik van ik heb er weinig zin in! Zo begon het al. Mijn lieve en enthousiaste cockerspaniël is nieuwsgierig en dat vond meneer al vervelend.  Dat kan. Toen ging hij het modem - beugeltje bevestigen. Ik was al benieuwd naar hoe deze man met een accuboor een gat in een betonnen muur zou gaan boren. En nee natuurlijk, dat lukt niet. Accu - boor numero 2 . Wat had hij verwacht? Dat dat wel zou lukken? Die boor van Lidl zou dat wel kunnen? Geïrriteerd liep meneer even naar de auto. Hè hè, de klopboor en jawel, toen lukte het . Logisch lijkt mij! Ik had al gezegd dat het om telefoon en internet ging en geen tv. Wat doet hij? Sluit de tv modem van KPN aan op het nieuwe modem van T-mobile. (zag ik pas later) Toen was hij het kaartje kwijt waar de code op staat voor WIFI en om in te loggen op het modem. Gelukkig gevonden op de vloer! Nog een geluk dat de hond het nog niet te pakken had. De smartphone heb ik toen op zijn aanwijzing verbonden met wifi, maar niks van een check door de monteur: of het ook echt werkte en met welke snelheid. Ten minste 1 computer zou worden aangesloten. Dat mocht ik zelf uitzoeken!  De telefoon werkte niet, ontdekte ik toen meneer al de deur uit was. Ik had verwacht (misschien heel gek?), dat hij de deur pas uit zou gaan, als alles naar behoren zou werken?  Kortom: slechte service, klant - onvriendelijk en niet uitgevoerd wat beloofd was. 

Ik heb bij Guidion de melding gedaan en zij geven terug dat alles volgens afspraak verlopen is.


This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @franpple, top dat je jouw verhaal belicht op de Community, zo kunnen we samen uitpluizen waarom het anders gegaan is dan verwacht!

Eventjes om advocaat van de duivel te spelen: op zich is het niet zo gek dat de monteur niet per se gediend is van een nieuwsgierige hond - niet iedereen houdt van huisdieren en sommigen hebben er een fobie of allergie voor. Ik heb zelf twee lieve hondjes en kan het me niet indenken, maar daar kun je wel rekening mee houden. Dat terzijde is het natuurlijk zeker niet netjes dat iemand veel later binnendruppelt dan de afgesproken tijd zou zijn geweest. Wat was het tijdvak waarin de monteur oorspronkelijk zou langskomen? Ook vind ik het vreemd dat er een TV Box van KPN op ons modem aangesloten wordt; dat werkt niet én heeft geen enkele toegevoegde waarde. Graag dien ik namens jou een beklagschrift in bij Guidion. 

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan doe ik dat meteen én zorg ik ervoor dat de desbetreffende persoon benaderd wordt voor rapportage. 

Overigens valt boorwerk officieel niet onder de standaardwerkzaamheden van een installatiemonteur, dat is nog redelijk coulant, normaliter wordt daar meerwerk aan gehecht en zit je op € 17,50 extra - afhankelijk van het materiaal waarvan de muur in kwestie gemaakt is. Op onze servicepagina vind je de exacte werkzaamheden: 2021-0152_TMO_Thuis_Tarieven-installatiewerk_a3_NS_v3.indd (t-mobile.nl). Daar wil ik verder geen enkele waarde aan verbinden richting jouw verhaal natuurlijk, maar meer dat het niet onder de installatie valt en dat de monteur dit dan op eigen initiatief (en blijkbaar zonder extra kosten) verricht heeft. 

Al met al is het zeker niet gegaan zoals de afspraak zou moeten zijn en daar schrik ik best van.

Stuur me een PM, dan zet ik het meteen door voor je. Bedankt voor jouw feedback!