Het begon met ongewenste telefoontjes...

  • 22 December 2023
  • 9 reacties
  • 153 Bekeken

Review op Trustpilot

Het begon met ongewenste telefoontjes uit het niets met een geirriteerde moeilijk verstaanbaar persoon of ik naar Odido over wil stappen want ze hebben mijn huidige glasvezel provider Tweak gekocht om hetzelfde product voor 2x de prijs te verkopen, maar voor de eerste maanden hoef ik dan maar iets meer te betalen dan wat ik u betaal en weer door de ellende van overstappen en monteurs, goede deal toch? Vragen beantwoorden zat er niet in. Na een stuk of 5 keer lastig te zijn gevallen heb ik het toch maar gedaan want de rest is nog duurder. Na het telefonisch afsluiten van mijn contract heeft de website nooit gewerkt, je zou daar dan je abonnement moeten zien, maar de helpdesk kon ook niets, wachten maar. Mijn geboortedatum bleek ook verkeerd te zijn geregistreerd en nog steeds niet gecorrigeerd. Gisteren heeft Odido mijn glasvezel lijn zonder waarschuwing gekaapt van mijn huidige provider Tweak zonder toestemming. Odido ontkent alles en zegt dat dat niet mogelijk is, want de afgesproken datum is ook volgens hen 2 weken later. De hele dag helpdesks af lopen bellen, mijn werk niet kunnen doen. De eerste keer werd ik opeens halverwege doorverbonden naar Tweak die van niets wist en me ook niet terug kon doorverbinden, dus kan je weer achteraan in de rij sluiten. De bot die je gegevens opneemt werkt voor geen meter net als de chatbot. Uiteindelijk werd de schuld steeds bij Tweak gelegd die de schuld steeds bij Odido legt, van het kastje naar de muur, de hele dag. Toen werden unlimited bundels voor mijn mobiel beloofd, want die dat bedrijf hebben ze natuurlijk ook overgekocht, maar die codes zijn nooit daadwerkelijk verstuurd. Eerst zeggen ze dat ik hun apparatuur aan moet sluiten ook al kunnen ze blijkbaar zien dat het nog niet actief is, en dan zeggen ze dat dat absoluut niet mag of kan, ook al staat er geen waarschuwing op of instructie bij. Uiteindelijk toch de mobiele bundel code gekregen, nog maar zien of dat wel werkt. Ik wil nog steeds weten wie er verantwoordelijk is voor deze illegale handeling en waarom dat heeft plaatsgevonden, maar de helpdesk is natuurlijk alweer gesloten. Mafia is het, gelijk grote spijt van, absoluut niet aan beginnen. Ik ben er ziek van. Mijn contract bij Tweak (nu ook Odido dus) loopt nog, daar is voor betaald dus maar ze zijn buitengesloten door de netbeheerder uit opdracht van Odido. Daar had ik trouwens ook de eerste 6 weken na installatie geen glasvezel. Niemand interesseert het wat, als ze je maar uit kunnen knijpen.
 

Datum van ervaring: 21 december 2023

Antwoord van Odido

23 minuten geleden

Hi Frank, bedankt voor deze review. Wat een verhaal, fijn dat je dit zo hebt uitgeschreven. Dit is zeker niet goed verlopen, mijn oprechte excuses. Ook is de ervaring met onze klantenservice niet hoe ik het graag zie.

Ik wil dan ook gelijk mijn hulp aanbieden en aangeven dat als je antwoorden nodig hebt, dat Webcare er voor is. Ik ga er nu vanuit dat je van de Unlimited Data voucher gebruik kan maken en je snel online bent. Heb je vragen? Stuur mij dan een DM via X/Twitter (@odidonederland) of een privébericht via Facebook (Odido NL). Heb je geen social media? Maak dan een topic aan via onze Community (https://community.odido.nl). Deel in dit gesprek gelijk jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Als je ook een link of screenshot van je review deelt, kan ik sneller aan de slag. Tot snel, Cheyenne van Odido

 

Reactie:

Sowieso een schade korting zou wel zo netjes zijn, aangezien mijn abonnement bij Tweak nog doorloopt en niet terugbetaald wordt ondanks dat ze weigeren de dienst te leveren omdat jullie naar jullie eigen zeggen illegale opdracht aan de netbeheerder om mijn huisaansluiting over te namen hen uitgesloten heeft. Daarnaast ben ik 2 dagen bezig geweest met regelen ten koste van mijn werk en gezondheid, zonder resultaat en met belkosten, en zit ik nu 2-3 weken met slecht mobiel internet waar ik waarschijnlijk afgeknepen wordt aangezien ik veel bandbreedte nodig heb voor mijn werk.

Het zou ook wel zo netjes zijn om deze grote fout daadwerkelijk te erkennen, op te sporen wie het gemaakt heeft en waarom, en voorkomen dat je nog een keer iemand die ellende aan doet als een medewerker op de verkeerde knop drukt. Waarschijnlijk is dat dezelfde persoon die mijn geboortedatum verkeerd heeft ingesteld, die op geen enkele manier te corrigeren is. Mijn huisnummer met toevoeging gaat ook altijd mis in jullie systemen. Ongewenste herhaalde cold calling en dingen via de telefoon regelen is sowieso een slecht idee, maar het is gelukt om me te strikken.

Tweak heeft aangegeven dat jullie hen moeten bellen voor uitleg over de situatie met de netbeheerder. Er is duidelijk sprake van dat Odido de dader is, volgens hen.

Ook graag zorgen dat de website werkt en ik mijn internet abonnement daadwerkelijk kan koppelen, en dat de aansluiting in ieder geval gaat werken. Als er nog een keer iets gebeurd dan ben ik er klaar mee.

Ook erg vreemd en verwarrend dat je een dubbel account moet aanmaken op deze community website en dubbel moet activeren, zonder melding waarom je dan geen topic aan kan maken. Ook werkt het formulier van een account aanmaken voor geen meter; hij sluit als je wat wilt selecteren.

Ishana van Odido 4 maanden geleden

Hoi @slachtoffer2, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet onze bedoeling. Ik ben dan ook meteen voor je aan de slag gegaan. In het systeem zie ik (nog) niet dat de voorbereidende werkzaamheden zijn verricht dat ervoor zou kunnen zorgen dat je geen Internet meer ontvangt van Tweak. Dit kan wel later nog doorgegeven worden en dan laat ik je het zeker weten. Ik zou graag je eindafrekening van Tweak willen ontvangen en dan kan ik direct nagaan hoe we dit zullen rechtzetten! 😊 Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @slachtoffer2, allereerst excuses voor deze ervaring. Dit is zeker niet onze bedoeling. Ik ben dan ook meteen voor je aan de slag gegaan. In het systeem zie ik (nog) niet dat de voorbereidende werkzaamheden zijn verricht dat ervoor zou kunnen zorgen dat je geen Internet meer ontvangt van Tweak. Dit kan wel later nog doorgegeven worden en dan laat ik je het zeker weten. Ik zou graag je eindafrekening van Tweak willen ontvangen en dan kan ik direct nagaan hoe we dit zullen rechtzetten! 😊 Groetjes, Ishana

Zoals ik zei heeft Tweak heeft al aangegeven dat jullie met hen contact op moeten nemen over de situatie, aangezien de netbeheerder een opdracht van Odido heeft ontvangen maar jullie eigen administratie blijkbaar dubbel nalatig is. Degene die mijn contract heeft afgesloten heeft waarschijnlijk onterecht een opdracht laten sturen naar de netbeheerder, al dan niet bewust, en dat was niet verwerkt in de adminstratie waardoor de helpdesk hun werk niet konden doen. Ik wordt daardoor van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Tweak weigert mij verdere informatie te verschaffen want mijn huisaansluiting valt nu onder jullie verantwoordelijkheid (ook al vind er geen levering plaats) en de door hen genoemde netbeheerder Cai reageert niet.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @slachtoffer2, dank voor de reactie! Ik zie hier dat er een afspraak met Guidion staat voor 02-01-2023 voor de aansluiting. Ik neem aan dat dit bij jou inmiddels bekend is? De Overstapservice vanuit Tweak loopt nog, officieel sluiten wij dit contract af wanneer wij actief zijn. Zo maak je geen dubbele kosten. Ik begrijp dat dit echter al is gedaan en ik wil er dan ook graag voor zorgen dat je geen dubbele kosten maakt. Heb je een bewijs dat Tweak jou heeft afgesloten (contract heeft stopgezet), zodat ik vanaf deze datum de kosten kan vergoeden? De eindafrekening zou ook fijn zijn! Maak je al gebruik van onze Unlimited Data vouchers? Je krijgt dan Unlimited Data zonder restricties en kunt zo zorgeloos van je mobiele data gebruik maken!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @slachtoffer2, dank voor de reactie! Ik zie hier dat er een afspraak met Guidion staat voor 02-01-2023 voor de aansluiting. ….

Als dat maar goed komt 😂

Je stuurt me dus WEER van het kastje naar de muur.

Het staat verkeerd in de administratie van Odido, waardoor ik steeds op deze manier wordt afgewimpeld.

Tweak heeft bewijs dat Odido mijn verbinding op 20 december al heeft afgesloten, terwijl dat helemaal niet was afgesproken!!

Daarom moet je dit doorzetten naar je supervisor en die moet contact opnemen met Tweak.

Tweak zegt ook dat deze fout constant wordt gemaakt door Odido, met vele gedupeerde klanten tot gevolg.

Ik heb (na een dag bellen) inderdaad vervangend mobiel internet aangeboden gekregen en de monteur had ik al ingeplanned voor 2 januari.

Echter zit er een grote fout in de geautomatiseerde overstap procedure van Odido die gefixed moet worden zodat dit niet blijft gebeuren bij anderen!!

We zijn inmiddels een week verder en ik ben zeker 8 uur kwijt aan het proberen contact te krijgen met Odido, zonder dat Odido ook maar iets aan actie heeft ondernomen. Als ik geen redelijke korting krijg voor de door jullie veroorzaakte storing zeg ik sowieso het contract op na de verplichte looptijd, ik ben behoorlijk klaar met dit totale gebrek aan professionaliteit. Support is 1 grote echoput.

Een update sturen duurde 1-2 seconden op glasvezel maar meer dan een kwartier op Odido Unlimited, zo kan ik mijn werk niet doen… Als jullie geen monopoly hadden gespeeld had ik nu nog gewoon fatdoenlijk internet gehad voor de helft van jullie prijs.

Reputatie 6
Badge +2

@slachtoffer2 Dank je wel voor je de opheldering! Ik heb nogmaals het overstapdossier na gelopen, maar wij hebben echt niet aan Tweak doorgegeven dat ze jou konden afsluiten. Hoe dan ook, ik wil niet dat jij hier steeds tussen zit, dus ik heb gelijk mijn collega’s van het overstapteam voor je benadert. Zij zullen contact opnemen met Tweak om dit verder uit te zoeken. 

Zoals helaas verwacht is er verder geen actie ondernomen. De telefonische verkoopster gaf aan dat ik uiterlijk 2 januari kon overstappen, Tweak heeft echter zonder communicatie het contract voor die tijd laten verlopen en de verbinding stop gezet en gaf vervolgens Odido de schuld. Ik heb de klantenservice zo’n 20 keer op verschillende manieren benaderd zonder enig resultaat. Mijn geboortedatum is totaal verkeerd geregistreerd wat login problemen gaf en ik mag het zelf gaan oplossen door naar een Odido winkel te gaan en hopen dat zij het dan wel kunnen fixen.. Waardeloos bedrijf.

 

Guidion gaf onterecht aan dat de monteur onderweg is en vervolgens blijkt een uur later dat de monteur zich ziek had gemeld die dag met allerlei gedoe voor een vervanging.

Reputatie 6
Badge +2

@slachtoffer2 Ik had het overstapteam benadert met de vraag of zij dit konden oppakken met Tweak. Ik heb ook bericht gehad dat zij dit hebben gedaan, maar verder geen update meer gekregen. Ik vermoed dat deze er ook nog niet is. Mijn oprechte excuses dat je dit zo hebt moeten ervaren. 

Is het inmiddels gelukt met de registratie van je geboortedatum? Mocht dit niet zo zijn, laat het mij dan weten, zodat ik met je mee kan kijken. 

Ik begrijp dat het niet fijn is dat de monteur op het laatste moment uitviel, maar ik ben blij dat er vervanging is geregeld en de installatie is afgerond. Nu kun je heerlijk genieten van onze diensten! 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Reageer