Beantwoord

Hoe lang duurt het ongeveer voor een nieuw modem verstuurd wordt?

  • 14 December 2021
  • 15 reacties
  • 552 Bekeken

Maandagochtend kortsluiting in het adsl modem. Gebeld. Er wordt een monteur of een nieuw modem gestuurd.

Maandagmiddag sms om afspraak te maken, vroegste datum: 5 januari

Maandagmiddag gebeld: stuur svp een nieuw modem, ik kan dat zelf aansluiten.

Hierna kreeg ik een mail voor 7 dagen onbeperkt internet, zodat ik mijn mobiel als hotspot kan gebruiken.

 

Vandaag geprobeerd te werken via laptop met mobiel als hotspot. Niet succesvol te noemen.

Buiten dat 3 pubers die o.a. voor school en training en muziekles internet- / videoverbinding nodig hebben.

Zodra ik het huis uit ben, moeten zij dus weer alles van hun eigen data doen.

 

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor ik de vervangende modem krijg?

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 December 2021, 10:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Debbyvd75 

Nadat het verzoek voor een nieuwe modem bij de desbetreffende afdeling ligt heb je het modem meestal binnen 3-5 werkdagen in huis (eigen ervaring).

Goedemorgen, de tussenstand is op maandag een telefoontje met Eva (we sturen een modem en je krijgt een code voor 7 dagen onbeperkt toegang)

De code kreeg ik gelijk, de modem had ik vrijdag nog niet.

Toen Donny op de chat: er moet cht een monteur komen (nee, want is adsl, zijn 3 stekkertjes, altijd zelf gedaan en monteur kan pas in januari). Ok, dan ga ik het intern oplossen, je wordt via de mail op de hoogte gehouden.

Niks meer gehoord, ook geen pakketje onderweg volgens de Postnl app.

:(

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Debbyvd75 Ik heb even met je meegekeken in het systeem. De monteur is nodig, omdat het zo te zien gaat om een netwerkmigratie naar Glasvezel. Hij komt de installatie op 31 december doen zo te zien. Als het goed is, zou het pakket al op 14 december bij jou bezorgd zijn, maar zou dit gaan om een media converter voor de Glasvezel en niet een nieuw modem. Wat betreft het nieuwe modem, ga ik hier gelijk voor je achteraan. Wel handig dat deze ook op tijd binnen komt, voordat de monteur voor installatie langskomt. Ik houd je hier op de hoogte wanneer ik een terugkoppeling heb! 

Reputatie 7
Badge +8

@Debbyvd75 Zojuist een terugkoppeling gehad. Juist om de reden van het nieuwe modem is er een monteur aangestuurd om het op locatie op te lossen. De vorige afspraak had je zo te zien geannuleerd. Er is nu opnieuw een monteur aangestuurd om het op te lossen. Zou je de afspraak toch door willen laten gaan? 

Hoi Demi, zoals afgesproken met de klantenservice hoeft er geen monteur te komen. Het gaat om 3 stekkers inpluggen in een adsl modem. Ik heb gewoon een 'nieuw' modem nodig (of een oud, dat boeit me niet). Er is al meerdere keren gezegd dat het modem opgestuurd zou worden. Gr. Debby

 

 

Reputatie 7

Hi @Debbyvd75, het klopt als een bus dat er een nieuw modem jouw kant op komt! De monteur die heeft dit modem bij zich en gaat dit voor je installeren. Ik snap dat je dit ook met alle liefde zelf doet, maar wanneer je een Glasvezel abonnement afsluit dan adviseren wij echt om de installatie door een monteur van Guidion uit te laten voeren. De vezels en het aansluitpunt zijn namelijk erg kwetsbaar en de monteurs zijn hier speciaal voor opgeleid. Als jij hier zelf mee aan de slag gaat, vervalt alle garantie. Daarom wil ik je vragen te wachten op de monteur. Deal? 😁

@Debbyvd75 Zojuist een terugkoppeling gehad. Juist om de reden van het nieuwe modem is er een monteur aangestuurd om het op locatie op te lossen. De vorige afspraak had je zo te zien geannuleerd. Er is nu opnieuw een monteur aangestuurd om het op te lossen. Zou je de afspraak toch door willen laten gaan? 

@Demi Excuses, ik zag je bericht van 2 uur eerder nu pas. Ik hoefde geen afspraak te maken, omdat er 2 keer gezegd werd dat het modem opgestuurd zou worden. Dus toen heb ik dat Guidion uitgelegd, dat ze me geen herinneringsmails en zo hoefden te sturen voor de afspraak die ik niet hoefde te maken (en die op z'n vroegst 5 januari zou kunnen)

Vandaag gechat met Jasmina, ze heeft gebeld met Guidion die me op de spoedlijst zou plaatsen. Als ik via de sms/mail een afspraak in zou plannen, dan zou dat begin januari worden, dus dat zou zinloos zijn (omdat de migratie naar glasvezel-afspraak 31 december is). 

Ben nu wel bang dat ik tot 31 december zonder tv en vast internet zit (spoedlijst klinkt niet als een paar mensen tussendoor...)  😥

Gelukkig nu wel 2 codes voor een week onbeperkt data, dus ik kan weer even de deur uit zonder dat de rest van de familie zonder hotspot zit.

Hi @Debbyvd75, het klopt als een bus dat er een nieuw modem jouw kant op komt! De monteur die heeft dit modem bij zich en gaat dit voor je installeren. Ik snap dat je dit ook met alle liefde zelf doet, maar wanneer je een Glasvezel abonnement afsluit dan adviseren wij echt om de installatie door een monteur van Guidion uit te laten voeren. De vezels en het aansluitpunt zijn namelijk erg kwetsbaar en de monteurs zijn hier speciaal voor opgeleid. Als jij hier zelf mee aan de slag gaat, vervalt alle garantie. Daarom wil ik je vragen te wachten op de monteur. Deal? 😁

@Lisa mijn glasvezel gaat pas 31 december in (hopelijk). Tot die tijd had ik gewoon graag mijn DSL blijven gebruiken. Ik was echt niet van plan mijn glasvezel zelf aan te gaan sluiten. Misschien dat iemand nog een modem heeft liggen? Allemaal tv kijken op je mobiel is wel helemaal ongezellig (helaas is mijn bravia tv net te oud voor de t mobile app)

Reputatie 7

Hi @Debbyvd75, heel erg bedankt voor de aanvullingen! Ik heb vanochtend gelijk één van mijn collega's van de technische dienst aan de mouw getrokken, omdat ik je heel graag van een duidelijk antwoord wil voorzien. Mijn collega Jasmina is hier inderdaad ook gelijk voor je achteraan gegaan bij dezelfde collega van de technische dienst. Op dit moment is het niet mogelijk om enkel een modem jouw kant op te sturen, sorry hiervoor. Dit komt omdat er een andere order (namelijk de netwerkmigratie) open staat. Guidion dient daarom echt langs te komen. Het is echt ontzettend rot en ik had het graag veranderd als het kon, maar jij dient dus te wachten op Guidion die op 31 december langskomt om jou over te zetten naar een nóg sneller netwerk. We zijn gelijk met je mee gaan denken of de order annuleren ook een optie is, maar dan zou je alleen maar langer moeten wachten en ik wil dat jij zo snel mogelijk geholpen wordt. 

Weet in ieder geval dat ik je tot die tijd heel graag van vouchers blijf voorzien, zodat jullie niet helemaal zonder internet komen te zitten. Laat jij het weten als jij extra codes nodig hebt? Want dan stuur ik die direct jouw kant op. Zodra jouw verbinding weer up and running is, dan hoor ik het graag van je zodat ik een vergoeding in orde kan maken. Ik hoop dat ik je zo wat meer duidelijkheid heb kunnen geven en heb kunnen uitleggen dat wij echt zo goed mogelijk met je mee hebben geprobeerd te denken. Het liefste had ik je verblijd met een andere update, maar ik ben graag open en eerlijk met je. Omdat ik wel wil dat jij alsnog met een heel fijn gevoel het nieuwe jaar gaat inluiden, heb ik een kleinigheidje geregeld. Hint: houd morgen de deurbel in de gaten. Weet jij voor nu voldoende? ❤️

Hoi @Lisa hoe zit het dan met die spoedlijst van Guidion? Er zal toch wel ergens een monteur rondlopen, die ik even aan zijn of haar jasje kan trekken en die mij een modem kan overhandigen? Of er is ergens een opslag van geretourneerde modems van oud-klanten ...

Ik zie het echt niet zitten om nog 10 dagen zonder tv te zitten. 

Ik weet het, ticket systemen zijn niet altijd even flexibel en de behandelaars ook niet, maar dit is wel een erg inflexibel systeem. Ik hoop voor jullie dat dat snel verandert.

Reputatie 7

Hi @Debbyvd75, hele terechte vraag van je! Jij bent ook zeker op een spoedlijst gezet waardoor jij voorrang krijgt, maar zelfs voor deze voorrang heeft Guidion het momenteel onwijs drukt. Hoe graag ik het ook wil, kan ik het proces momenteel dus niet nog verder voor je versnellen en doen wij er echt alles aan om je zo snel mogelijk te helpen. Zou een extra voucher code jou misschien nog helpen? Ik hoor het graag van je, want ik wil natuurlijk dat jij de periode tot het monteursbezoek zo prettig mogelijk kan overbruggen! 

Hoi @Lisa, vandaag verlopen de 2 codes die we hebben. Dus als je nog 2 nieuwe hebt?

(Of iemand anders, omdat @Lisa vakantie heeft?)

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Debbyvd75, ik stuur je meteen de twee nieuwe vouchercodes. Deze ontvang je zo in een privébericht: houd er alsjeblieft rekening mee dat deze enkel te activeren zijn met Tele2 en T-Mobile simkaarten! 😊

Dank @Jason , monteur is vanochtend geweest, heeft nieuwe adapter voor modem geleverd plus gelijk glasvezel aangesloten (dan hoefde hij morgenochtend niet terug te komen).

Nog 2 vragen, in mijn T-mobile thuis staat een nog lopende bestelling voor 2 modems, 2 tvboxen, 2 tv pakketten. Geen idee waarom er overal 2 staat, maar dit kan nu toch wel afgesloten worden?

Verder wil ik graag een wifipunt bestellen (maar dat gaat dus al een tijdje niet vanwege de openstaande bestelling)

Reputatie 7

Hi @Debbyvd75, super dat je dit laat weten! Heel fijn dat gisteren alles geïnstalleerd is bij je. Het kan altijd even duren voordat de order op completed staat. Voor de zekerheid heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst of deze lopende order handmatig er doorheen getrokken kan worden, zodat het wifi-punt jouw kant op kan komen. Ik zie dat één van mijn collega's gisteren al het wifi-punt heeft aangevraagd, dus zodra de lopende order is voltooid dan komt het wifi-punt jouw kant op. De bestelling van het wifi-punt kun je ook volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Weet jij voor nu voldoende? Ik wil je alvast een heel mooi 2022 wensen en veel plezier met jouw nóg snellere verbinding! ✨