Beantwoord

Hoofdaansluiting ISRA flat

  • 7 May 2021
  • 8 reacties
  • 517 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Beste Klantenservice,

 

Mijn abonnement is vandaag ingegaan en ik probeer mijn DSL modem aan te sluiten. Ik kan alleen nergens de hoofdaansluiting vinden. Ik las dat die bij een flat anders kan zijn.

 

Het enigste wat ik heb is een telefoonaansluiting in de woonkamer. Ik heb geprobeerd die direct op de dsl poort van mijn zyxtel modem aan te sluiten maar hij krijgt geen internet verbinding via deze telefoonaansluiting. Ik weet niet hoe ik nu verder moet.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mathijs

icon

Beste antwoord door soepkip67 7 May 2021, 12:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @0romis ,

 

Welkom op de Community. Ik ga proberen je op weg te helpen.

Heb je iets van de bovenstaande dingen in je appartement? Kijk in de woonkamer en meterkast, hier zitten ze vaak. Als je iets kan vinden dan is dat je aansluiting. Het signaal wordt geleverd over de blauwe en rode draad.

Dus als je de wandcontact doos(tweede van rechts op de foto) open schroeft zouden daar een blauwe en rode draad moeten zitten.(Dit kan ook eventueel nog oranje en wit zijn) .Mocht dit niet werken meld het hier dan weer dan kan eventueel een moderator je verder helpen.

 

Nog belangrijk: het is belangrijk dat er niet meer dan twee draden aangesloten zijn. Meerdre draden geeft kans op storing.

Hallo @0romis ,

 

Welkom op de Community. Ik ga proberen je op weg te helpen.

Heb je iets van de bovenstaande dingen in je appartement? Kijk in de woonkamer en meterkast, hier zitten ze vaak. Als je iets kan vinden dan is dat je aansluiting. Het signaal wordt geleverd over de blauwe en rode draad.

Dus als je de wandcontact doos(tweede van rechts op de foto) open schroeft zouden daar een blauwe en rode draad moeten zitten.(Dit kan ook eventueel nog oranje en wit zijn) .Mocht dit niet werken meld het hier dan weer dan kan eventueel een moderator je verder helpen.

 

bedankt voor je reactie.


In de meterkast of de woonkamer zit niks wat hier op lijkt ik heb meubels opzij getrokken etc om te kijken of ze daar toevallig achter verstopt zitten. Maar het enigste wat ik kan vinden is

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @0romis ,

Ik ga proberen om iemand te bereiken die je eventueel verder kan helpen.

 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo 0romis,

De getoonde aansluiting lijkt niet op een telefoonaansluiting (RJ11) maar op een utp-aansluiting (RJ45). 

Ze zou het aansluitdoosje open kunnen schroeven en kijken welke kabel daarachter zit. Misschien kan je daar een foto van plaatsen.

Mvg. Marcel

Beste Marcel,

 

Dat dacht ik ook eerst toen ik hier net mijn intreden deed alleen kon ik niet achterhalen waar de andere kant dan zou moeten zitten.

Ik heb had hem open gemaakt om te kijken of ik de meegeleverde aansluit doos daarop aan kon sluiten. Aangezien er maar 2 draden naar de poort lopen en de kleurcodes niks met utp te maken heeft neem ik aan dat dit voor telefoon bedoelt is.

 

bij deze de foto.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Dit is inderdaad de isra-kabel. Dus wel de telefoon-aansluiting. De draden lijken ook te kloppen, (blank en zwart), kleine kans dat het signaal op de draden blank en wit staat. De andere draden zijn niet van toepassing. Als het niet werkt moet de netbeheerder (kpn networks) dit eerst verder in orde maken.

Top bedankt voor je antwoord. Dan klopt iig mijn vermoeden dat mijn aansluiting er niet zo uit ziet als beschreven in de handleiding maar dat ik wel weet waar hij zit.   Ik heb al gebeld naar tmobile en ze gaan zorgen dat kpn langskomt.

@0romis Volgens mij is het een isdn aansluiting, kan ook een rj11 in precies in het midden, misschien werkt het.

Reageer