Hoor niets meer en geen update op de portal

  • 30 October 2023
  • 9 reacties
  • 92 Bekeken

Goedemiddag,

Op 4 november heb ik glasvezel voor thuis aangevraagd, bestelling en alles ging goed.
3 weken geleden is de glasvezel naar binnengebracht, toen kregen ze geen goed signaal.
Vorige week stonden ze zonder aankondiging weer voor de deur, toevallig was er iemand thuis en nu geven ze aan dat er wel signaal is.

de laatste update op de portal is 6-10-2023 en voor de rest niets bekend, wanneer kan ik weer een update verwachten? Vanwege de overstapsnelheid die mij werd beloofd ben ik overgegaan naar Odido maar het is nu erg stil aan de andere kant.

Krijg op de een of andere manier niemand aan de lijn, is te druk. Dus daarom op deze manier.
 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @Kevinven, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de wensdatum op 06-11 staat. De onderaannemer moet de patch nog doen in de wijkcentrale. Zodra dit gebeurt is zal Guidion worden aangestuurd voor de thuis installatie. Een wendatum kan nog veranderen maar hopelijk kunnen we die datum aanhouden. Zou je rond die tijd opnieuw kunnen aankloppen als er nog geen stappen zijn ondernomen? Dan kunnen we kijken waar het aan ligt. Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kevinven, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de wensdatum op 06-11 staat. De onderaannemer moet de patch nog doen in de wijkcentrale. Zodra dit gebeurt is zal Guidion worden aangestuurd voor de thuis installatie. Een wendatum kan nog veranderen maar hopelijk kunnen we die datum aanhouden. Zou je rond die tijd opnieuw kunnen aankloppen als er nog geen stappen zijn ondernomen? Dan kunnen we kijken waar het aan ligt. Alvast bedankt! 

Hi @Kevinven, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de wensdatum op 06-11 staat. De onderaannemer moet de patch nog doen in de wijkcentrale. Zodra dit gebeurt is zal Guidion worden aangestuurd voor de thuis installatie. Een wendatum kan nog veranderen maar hopelijk kunnen we die datum aanhouden. Zou je rond die tijd opnieuw kunnen aankloppen als er nog geen stappen zijn ondernomen? Dan kunnen we kijken waar het aan ligt. Alvast bedankt! 

Goedemorgen Tommie,

Bedankt voor de snelle reactie, met thuis installatie bedoel je modem e.d.? 

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt helemaal. De monteur van Guidion komt het modem installeren en de lijn uitlezen. Hij zal ook nog wat administratieve acties moeten uitvoeren om de lijn actief te melden @Kevinven

Is er al meer bekend want we zijn alweer voorbij de wensdatum zonder update????

Blijf het altijd apart vinden dat als je nog geen abonnement hebt afgesloten alle communicatie perfect gaat. Zodra je contract ondertekend is hoor je niets meer op een paar standaard mailtjes na.

Ik heb internet nodig voor mijn werk, ziggo doet het niet meer goed bij mij thuis dit is de reden om over te stappen maar moet eerlijk zeggen dat ik nu al spijt heb.
 

Zorg eens voor goede communicatie als je ziet dat de wensdatum niet haalbaar is laat dan eens wat horen…..

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kevinven, kan het kloppen dat jij in een dubbele benedenwoning of dubbele bovenwoning woont? Verder dan dat ga ik uiteraard niet vanwege privacyredenen, maar ik zie de melding staan dat het hoogbouw betreft en dat kan ontstaan zijn doordat de Glas-verbinding naar boven toe geleid moet worden. Is er sprake van een VvE in jouw wooncomplex of dat niet? Zo ja: er dient altijd eerst volledig akkoord te zijn, anders blijft de obstructie “hoogbouw” staan in het rapport. Graag tackle ik dit voor je vandaar mijn check!

Goedemorgen Jason, bedankt voor je reactie.

Nee het is gewoon een eengezinswoning en de verbinding / glasvezel is al binnen.
Ze zijn nu in totaal 3x geweest en de laatste keer, volgens mij 2 weken geleden (onaangekondigd) gaven ze aan dat de verbinding nu goed is.

Dus vind het raar dat ik niets meer hoor en als er iets zou zijn met een VVE (niet het geval) of andere vragen is het in mijn ogen normaal om mij hierover te contacten. Dit bedoelde ik met communicatie.
 
 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Kevinven, in mijn systeem staat dat het FTU nog geplaatst moet worden. Dit is het kastje waar de glasvezel naar binnen komt en omgezet wordt. Is deze al geplaatst of moet dit nog gebeuren? Dan zal ik het voor je doorzetten! 

Tommie, zie foto. Dit heb ik nu al een tijdje in mijn woonkamer zitten. Is dit de FTU?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kevinven, bedankt voor de foto. Dit is inderdaad een FTU. Ik heb onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken en de foto meegestuurd. Ze gaan het voor je onderzoeken en opbellen met een update. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken spreken ze een voicemail in. 

Reageer