Beantwoord

huiverig voor overstap naar glasvezel Tmobile ?

  • 30 July 2023
  • 16 reacties
  • 415 Bekeken

ik wilde vandaag de aanvraag voor een overstap van KPN naar  Tmobile glasvezel doorzetten, tot ik dacht ik ga eens zoeken naar ervaringen op het internet.

Nu ben ik hierdoor huiverig geworden, ik kom heel veel slechte ervaringen tegen, Kwaliteit, bereikbaarheid Klantenservice, afspraken guidion, ……..

Positieve ervaringen bijna niet,  ik ben benieuwd hoe hier de ervaringen van Tmobile zijn?

Is goedkoop inderdaad duurkoop?

ik heb nu internet van KPN en dit werkt altijd, en klantenservice is altijd bereikbaar.

 

Ron

 

Ron

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 July 2023, 13:40

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4

Zit je bij KPN ook op glasvezel en zou je bij T-Mobile dezelfde glasvezel gebruiken?

Zo ja dan ben je idd de Sjaak als er iets mis gaat. Maar als je nu nog op dsl zit dan kun je gewoon T-Mobile nemen, want je kunt na oplevering van de verbinding nog 14 dagen annuleren. Verder kun je dan KPN pas opzeggen als T-Mobile helemaal goed werkt, maar heb je dan wel 1 maand dubbele kosten.

Bij mij is het redelijk goed gegaan (ik kom van Ziggo), op wat instel- en incompatibiliteits-perikelen na. Soms vind ik het laden van websites wat traag, maar verder werkt het goed, alleen de TV-box moet af en toe bufferen en dat is irritant. Alleen bij een storing neemt T-Mobile blijkbaar zeer ruim de tijd om dit alleen tijdens kantooruren op te laten lossen door hun onderaannemers. Maar ik heb zelf gelukkig nog geen storingen gehad.

Kortom, het blijft een beetje gokken maar T-Mobile is wel een stuk goedkoper dan het duopolie KPN/Ziggo en het breken van dat duopolie is op langere termijn ook heel belangrijk. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Van glasvezel KPN overgestapt naar glasvezel T-Mobile nog geen dag spijt gehad.

alles verliep erg goed en nooit storingen. [vanaf 4januari 2022] 
En mensen die tevreden zijn posten bijna nooit iets. Toevallig vandaag wel iemand die even een aardig berichtje Posten ◀️

 

Reputatie 7
Badge +4

Paar opstart problemen gehad na onze overstap en slechts één langdurige storing gehad. Vervolgens een poort wijziging gehad in de pop en nergens last meer van gehad. 

klopt wel  inderdaad dat men alleen een opmerking maken als men negatief is, helaas zijn het er wel veel, vind ik 🤔

ik ben er nog niet uit, heb de aanvraag nog niet verzonden…...

ik heb nu DSL van KPN.

Reputatie 7
Badge +14

Dan denk je er nog even over na,  maar ook voor de andere 2 providers lees je alleen de horrorverhalen online. Toch heeft iedereen wel een aansluiting ergens,  er zijn immers miljoenen huizen in Nederland. T-Mobile is de grootste mobiele en 3e grote vaste provider. Er gaat heus wel eens wat mis, maar er zijn dus ook veel tevreden gebruikers.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sterremos 

Ik ben zelf ook erg tevreden met de overstap, verbinding werkte op de installatiedag al zonder problemen en de router alleen is hier genoeg voor 5 mensen.

Is het glasvezelaansluitpunt al geïnstalleerd in jouw woning en kan je via de website al glasvezel bestellen? Maak dan gebruik van de overstapservice zodat KPN blijft werken tot de dag waarop T-Mobile kan beginnen met leveren (installatiedag). Ook start de bedenktijd van 14 dagen pas wanneer de mediaconverter en router door de monteur is geïnstalleerd dus je kan de verbinding 14 dagen testen.

De facturatie start zodra alles is geinstalleerd en werkt.

Hallo @sterremos 

Ik ben zelf ook erg tevreden met de overstap, verbinding werkte op de installatiedag al zonder problemen en de router alleen is hier genoeg voor 5 mensen.

Is het glasvezelaansluitpunt al geïnstalleerd in jouw woning en kan je via de website al glasvezel bestellen? Maak dan gebruik van de overstapservice zodat KPN blijft werken tot de dag waarop T-Mobile kan beginnen met leveren (installatiedag). Ook start de bedenktijd van 14 dagen pas wanneer de mediaconverter en router door de monteur is geïnstalleerd dus je kan de verbinding 14 dagen testen.

De facturatie start zodra alles is geinstalleerd en werkt.

Het pijpje ligt voor de deur, deze is nog niet naar binnen gebracht, als ik lees bij DOF wordt dit pas gedaan als je een abonnement aanvraagt.

Bij Tmobile staat dat men verwacht dat in juli/augustus internet kunnen aanbieden, kan wel al vooraf bestellen.

Dus misschien eerst maar wachten dat het gelijk geleverd kan worden?

Ron

Reputatie 7
Badge +15

@sterremos 

Indien je nu de overstapservice kunt gebruiken tijdens het bestellen dan kan je dat nu alvast doen zodat de aansluiting hopelijk sneller wordt gerealiseerd, je betaald sws niks tot dat T-Mobile internet werkt en KPN blijft tot die datum doorlopen.

Als je niet kan kiezen voor de overstapservice sluit dan alvast een nieuwe abonnement af en zeg KPN op zodra je een afspraak met de Guidion monteur hebt gemaakt voor de installatie van de mediaconverter en router.

In mijn ervaring zou ik het niet doen. T-Mobile is niet zoveel goedkoper dan KPN en ze leveren zeker minder goede service. Je moet hopen dat alles goed gaat want als dat niet het geval is zullen ze niks met je communiceren en je maar in het duister laten wat er op de achtergrond gebeurt. Bij oplevering bleek dat de glasvezel niet helemaal gereed is omdat er nog wat geactiveerd moest worden. Vervolgens zelf meerdere malen moeten bellen en elke keer dat mij werd verteld dat ze contact met mij zouden opnemen werd dat niet gedaan. Na 2 weken gelijk naar geannuleerd en aanvraag gedaan bij KPN, datum afgesproken waarop het abonnement in zou gaan. Ik sluit de spulletjes aan en in de ochtend van de aansluitdatum krijg ik een smsje "Je aansluiting is gereed" en ik heb internet. Zo moeilijk hoeft dat allemaal niet te zijn lijkt mij. Alsof T-Mobile naderhand pas wist dat ze een aansluiting moesten opleveren en op voorhand nog niks geregeld hadden met de beheerder van het netwerk.

Na ik gisteren de gehele dag op het forum topics gelezen heb over Tmobile heb ik maar besloten om niet over te stappen.

Ben best wel schrijnende topics tegengekomen.

de Service van Kpn lijkt mij een stuk beter te zijn dan bij Tmobile, misschien over een paar jaar als men de service verbeterd heeft kijk ik nogmaals om over te stappen.

Dank voor de reacties

 

Ron

Reputatie 4

Hopelijk wordt het beter als Freedom Internet ook via odf mag gaan leveren. Dan kun je weg bij het duopolie KPN/Ziggo en toch service krijgen. Althans dat hoop ik.

Hopelijk wordt het beter als Freedom Internet ook via odf mag gaan leveren. Dan kun je weg bij het duopolie KPN/Ziggo en toch service krijgen. Althans dat hoop ik.

Schiet je voor nu niets mee op, eerst moet een jaar op TM zitten voordat je naar een andere provider mag switchen

Reputatie 7
Badge +14

@sterremos Grappig want ik had mega problemen bij KPN en Ziggo slechte klantenservice bij beide.

Ga in al de foras lezen en je vind dezelfde problemen. 
Succes met beslissen 

Reputatie 6
Badge

Na ik gisteren de gehele dag op het forum topics gelezen heb over Tmobile heb ik maar besloten om niet over te stappen.

Ben best wel schrijnende topics tegengekomen.

de Service van Kpn lijkt mij een stuk beter te zijn dan bij Tmobile, misschien over een paar jaar als men de service verbeterd heeft kijk ik nogmaals om over te stappen.

Dank voor de reacties

 

Ron

De uitdaging voor T-mobile zit in het feit dat ze over verschillende glasproviders leveren. Ervaringen bij levering over het KPN netwerk zijn anders dan bij bijvoorbeeld Open Dutch fiber. De prijzen ook. Ik betaal nu voor 400Mb 35 euro in combinatie met mijn Tele2 abonnement. Mijn indruk is echter niet dat het via KPN netwerk beter gaat dan via Open Dutch Fiber.

Bij iedere provider (glasvezel netwerk en service provider) ben je afhankelijk van de kwaliteit van de monteurs. Ik heb problemen gehad bij de installatie door Open Dutch fiber die de glasvezel aan de verkeerde kant  van de montageplaat monteerde. Maar toen dat was gevonden (samen met Guidion monteur), werkte de aansluiting perfect.  Problemen sinds die tijd: geen. Ik had een LTE (4G) router als backup aangesloten maar in de 9 maanden die ik mijn verbinding heb niet nodig gehad.

Ik zie inderdaad wel eens wat problemen hier in het forum langskomen, waarbij er zeker verbindings problemen zijn en wat problemen met de Zyxel routers (en die zie je bij ieder merk router). Maar in het algemeen zie je vooral mensen die ongeduldig zijn over de datum voor de installatie die vaak worden veroorzaakt door de glasprovider die niet snel genoeg kan leveren en een erg onduidelijke communicatie, vooral vanuit de glasprovider. Zeker voor hoogbouw waar je te maken hebt met een vereniging van eigenaren.

Reactie snelheid van T-mobile op problemen kan beter maar de 7 dagen unlimited vouchers op mobiel bij T-mobile en dochters (Tele2 en Ben) maken weer veel goed.

Alles overziende ben ik best tevreden met wat ik krijg voor mijn abonnement. 

Wie levert de glasvezel bij jou? Als dat KPN is heb je meer keus voor welke service provider je kiest. Bij ODF is dat voorlopig alleen T-mobile. Ik zou er toch nog eens over nadenken.

 

Na ik gisteren de gehele dag op het forum topics gelezen heb over Tmobile heb ik maar besloten om niet over te stappen.

Ben best wel schrijnende topics tegengekomen.

de Service van Kpn lijkt mij een stuk beter te zijn dan bij Tmobile, misschien over een paar jaar als men de service verbeterd heeft kijk ik nogmaals om over te stappen.

Dank voor de reacties

 

Ron

Wie levert de glasvezel bij jou? Als dat KPN is heb je meer keus voor welke service provider je kiest. Bij ODF is dat voorlopig alleen T-mobile. Ik zou er toch nog eens over nadenken.

 

ODF dus inderdaad TM

Gewoon doen. Sinds 2-3 jaar harstikke tevreden over Tmobile. Overgestapt van XS4all omdat ik geen gedoe wilde met KPN. Had 500mbit bij xs4all voor 70 euro destijds voor 40 euro tmobile voor 1gbit. Heerlijk gamen/ Netflixen/HBO en tig apparaten en nooit enige lag gehad. En meer storingen bij xs4all dan bij tmobile. Service is iets minder dan xs4all maar die werd ook steeds minder sinds hun overname door kpn. 

Reageer