Beantwoord

Hulp aan huis om alles goed te instaleren

  • 18 September 2023
  • 10 reacties
  • 93 Bekeken

Is er een manier om iemand (of een bedrijf) aan huis te krijgen die alles eens goed installeert? Wij hebben nu 1,5 maand Odido en het geef alleen maar frustratie. Problemen zijn o.a. zender loopt vast, opname kan niet worden ingesteld, zenders lopen niet op maar af, kinderslot komt af en toe naar voren. 
Groet,

René 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 19 September 2023, 11:36

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ReneVoor, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie direct wat er aan de hand is. Alle instellingen op het modem staan verkeerd, dit is gemakkelijk op te lossen door het modem een factory reset te geven. Dit doe je zo: 

  • Reset Zyxel T-54
  1.  Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2.  Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3.  Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Ik heb ook meteen gekeken naar je profielinstellingen, deze staan allemaal goed en je hoort geen kinderslot te krijgen. Dit moet altijd wel bij erotische zenders. Daarnaast zie ik dat Cloud Opnemen niet actief is, daarom kun je niet opnemen. Dit kun je aanzetten in je pakket in Mijn Odido. Hier lees je meer over Cloud Opnemen: https://www.odido.nl/tv/opnemen. Zenders die vastlopen zou opgelost moeten zijn na de reset van het modem. Loop je nog ergens tegenaan? Trek dan gerust aan de bel!

Beste Tommie,

 

Ik heb e.e.a. gedaan zoals jij beschreven had. Zou jij nog eens een check willen doen of er nog foutmeldingen zijn? Grt, René

Beste Tommie,

 

Het vastlopen van de tv zender gebeurt nog steeds.

 

Grt,
René

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ReneVoor, bedankt voor het resetten, dit zie ik meteen terug en alles staat goed.

Nu zie ik dat het ONT al bijna 70 dagen online staat. Ook zie ik de TV Box niet meer bekabeld aangesloten op het modem, hoe heb je deze aangesloten? De TV Box dient namelijk direct bekabeld verbonden te zijn met het modem voor een perfecte verbinding. Zou je het ONT en modem kunnen voorzien van een powerflip?

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hey @ReneVoor, bedankt voor het resetten, dit zie ik meteen terug en alles staat goed.

Nu zie ik dat het ONT al bijna 70 dagen online staat. Ook zie ik de TV Box niet meer bekabeld aangesloten op het modem, hoe heb je deze aangesloten? De TV Box dient namelijk direct bekabeld verbonden te zijn met het modem voor een perfecte verbinding. Zou je het ONT en modem kunnen voorzien van een powerflip?

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hi Tommie,

De situatie is als volgt, het modem staat rechtstreeks aangesloten op de TV (Samsung Frame). In het tv menu kan ik naar de T-mobile app gaan om TV te kijken. Dit doen ik eigenlijk vanaf het begin.

Omdat er wat storing was heb ik ook de TV Box aangeschaft, die liep bekabeld van de router naar de TV, echter dit is een Ziggo app. En het meest vervelende de TV Box werkt niet achter een deurtje. En omdat ik de TV box niet in het zicht wil hebben, heb ik deze maar weer losgekoppeld.

Grt

René

Reputatie 7
Badge +9

@ReneVoor aha dat maakt het duidelijk. Heb je nu dus last van de Odido TV app? Heb je het ONT en modem al gereboot?

@ReneVoor aha dat maakt het duidelijk. Heb je nu dus last van de Odido TV app? Heb je het ONT en modem al gereboot?

@Tommie van Odido 

1 stomme vraag wellicht, maar wat is het ONT?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ReneVoor 

De ONT ook wel mediaconverter genoemd is het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router. Er gaat een internetkabel van de ONT naar de WAN poort van de router.

Hallo @ReneVoor 

De ONT ook wel mediaconverter genoemd is het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router. Er gaat een internetkabel van de ONT naar de WAN poort van de router.

@Waqqas , @Tommie van Odido , Nu heb ik de ONT en het modem gereset, en nu heb ik helemaal geen TV ontvangst meer, Zwart Beeld.
Kijk ik ben blij met jullie adviezen en tips, maar ik ben 70 dagen geleden na 30 jaar overgestapt van KPN naar Odido, maar tot nu toe is het 1 bak ellende. Ik zet mijn zonnebril ff af, want in wordt hier helemaal niet vrolijk van.

Maar Odido, Please, los het op, stuur een mens langs die het op kan lossen.

 

Grt, René

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ReneVoor, bedankt voor de powerflip.

Kan je de app verwijderen en opnieuw installeren? Heb je nu wel beeld? 

Reageer