Beantwoord

installatie

  • 18 January 2024
  • 8 reacties
  • 64 Bekeken

Goede middag ik heb een vraagje ik wil graag zelf de internet en tv installeren is het verplicht als nieuwe klant van Odido een monteur afspraak in te plannen of niet want ik heb installeer liever zelf de internet en tv pakket en de wifi booster die daar bij horen en vraag nummer 2 is moet ik bij de wifi boosters een speciale app downloaden om ze te installeren of niet het gaat om de 

  • Wifipunt (Zyxel WX5600) ik zou graag wat meer informatie hierover ontvangen m.v.g Danny goossens
icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 19 January 2024, 10:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Dannygoossens, welkom op onze Community!

Dat is een hele goede vraag. De monteur moet langskomen voor de installatie. Het gaat niet per sé om het modem maar om het mediaconverter. Glasvezel is een erg gevoelige technelogie, als je zelf de installatie doet en er gaat iets mis? Dan ben je daar niet voor verzekerd. Als de monteur het doet, is de monteur aansprakelijk en wordt het kosteloos voor je opgelost. Daarnaast moet de monteur de verbinding administratief actief melden voordat er licht op de lijn komt. Dan ben je pas online. Dus de afspraak met Guidion is wel noodzakelijk voor een werkende verbinding. 

Je hebt geen app nodig om de wifipunten te installeren. Op onze website vind je een handige installatie hulp voor de wifipunten! 

Oké dan weet ik dat ook weer want ik heb zelf de de installatie gedaan toen ik 2 jaar geleden klant was van delta glasvezel internet dus ik dacht dat het hetzelfde zou zijn als de groene kabel in de aansluiting klikken en de modem maakt automatisch verbinding met de glasvezel internet verbinding 

Reputatie 4

@Dannygoossens Je kunt als alles geïnstalleerd is wel de gratis MPro Mesh app van Zyxel voor WiFi 6 gebruiken om inzicht te krijgen in je WiFi netwerk. In combinatie met het inloggen in je modem zie je dan meteen waar eventuele verbindingsproblemen zijn.

Ik weet niet wat wifi 6 is en of ik daar gebruik van kan maken want ik ben ook een gamer en ik weet niet of dat ik daarmee ook kan gamen en mocht het niet mogelijk dan houd het op en worden de cycle decos automatische geüpdate of word dat via een app gedaan 

Reputatie 4

De WiFi punten WX5600 hebben in principe WiFi 6 totdat je dit uitschakelt.

Bestudeer het maar goed.

Gamen zal wel beter bedraad gaan. Maar is niet mijn ding.

Als het beter gamen is draadloos met wifi 6 verbinding dan hoeft er ook geen kabel door getrokken worden naar de meterkast 

Worden die Decos automatische geupdate of word dat via een app gedaan

Reputatie 4

Volgens mij ook draadloos.

De nieuwe 4K mediabox werkt ook via WiFi.

Daar zijn wel nog problemen, vooral met de afstandsbediening. Maar er wordt hard aan gewerkt.

Wel de eerste goede streaming voor mijn F1TV op mijn LG tv. Daar ben ik heel blij mee.

Reageer