installatie

  • 12 March 2024
  • 16 reacties
  • 127 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Hoi,

 

Vorige week dinsdag 5 mrt zou de installateur van Guidion mijn Odido installatie komen uitvoeren.

Het installatie pakket had ik al eerder ontvangen van Odido.

Bij installatie bleek dat Odido verkeerde onderdelen heeft opgestuurd. 

De monteur zou hiervan een melding maken en ik moest Odido bellen om dit te melden.

Er zou een nieuw pakket worden opgestuurd en ik kon een nieuwe afspraak maken met

Guidion. Nieuwe afspraak stond voor vandaag 12 mrt. 

Op vrijdag 8 mrt heb ik Odido nogmaals gebeld met de vraag of mijn installatie pakket

al onderweg was. Dat kon de medewerker niet zeggen, maar ze gaf aan dat ik wel de 

juiste onderdelen had ontvangen. Ze zou er voor de zekerheid voor zorgen dat de monteur de

juiste onderdelen bij zich had, zodat het altijd gemaakt kan worden.

Vandaag weer dezelfde monteur op bezoek. Hij had niets bij zich en ik had ook geen nieuw pakket ontvangen. Dus moest hij weer onverrichter zaken vertrekken.

Weer Odido gebeld met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Enige antwoord dat ik kreeg was dat het weer werd doorgegeven aan de backoffice en dat ik weer 3 tot 5  dagen moest wachten op een reactie. Ik gaf aan dat ik hiermee niet akkoord ging. De medewerker zei dat ik dan maar op moest zeggen. Daarna werd ik in de wacht gezet en werd na 20min de verbinding verbroken.

Ik zit nu al 2 weken zonder wifi en tv. Alleen via een hotspot en mijn 2 schoolgaande kinderen geen wifi omdat ze geen T-Mobile abonnement hebben.

Ik vind het echt belabberde service van Odido en heb al enorme spijt van de overstap.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik contact krijg met iemand van Odido die mij echt kan helpen?

Teresa van Odido 1 maand geleden

Welkom op onze Community! 

Allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet hoe wij jouw start bij ons voor ogen hadden gezien. 

Ik ben direct het systeem ingedoken en gelukkig zie ik dat de monteur dit heeft teruggekoppeld aan onze technische dienst. Ik heb hier gelijk een prioriteit aangegeven, zodat dit zo snel mogelijk wordt opgepakt. Gezien de tijd nu kan ik niet zoveel extra doen, maar ik heb dit topic in mijn persoonlijke agenda gezet zodat ik er morgen nog eens voor je achter aan kan gaan. Ik verwacht je een update te geven in de loop van de middag. 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! 

Allereerst mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet hoe wij jouw start bij ons voor ogen hadden gezien. 

Ik ben direct het systeem ingedoken en gelukkig zie ik dat de monteur dit heeft teruggekoppeld aan onze technische dienst. Ik heb hier gelijk een prioriteit aangegeven, zodat dit zo snel mogelijk wordt opgepakt. Gezien de tijd nu kan ik niet zoveel extra doen, maar ik heb dit topic in mijn persoonlijke agenda gezet zodat ik er morgen nog eens voor je achter aan kan gaan. Ik verwacht je een update te geven in de loop van de middag. 

Hoi Teresa,

 

Bedankt voor je reactie.

Kun je mij laten weten wanneer we een nieuw installatie pakket kunnen ontvangen?

Het opsturen van een nieuw pakket hoeft toch geen 3-5 werkdagen te duren.

Dit kan morgen toch worden toegestuurd.

Ik ontvang ook graag een mail om een nieuwe afspraak te kunnen maken met Guidion.

Ik wil niet nog een week wachten!

 

Verder lees ik dat bij een andere klant ook een configuratie moet worden omgezet bij Delta, omdat er een verkeerd kastje is verstuurd.

Zou je ook door willen geven dat dit indien nodig meegenomen wordt.

Ik wil voorkomen dat de monteur weer voor niets langs komt.

Ik hoor het graag.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@BobH Geen dank, ik doe het graag! 😊

Wanneer het installatiepakket bij ons is verzonden, kan het drie tot vijf werkdagen duren voordat deze bij jou is geleverd. Wij geven een ruim tijdsbestek aan, omdat wij geen invloed hebben op de leveringstijd van het pakket. Dit ligt bij de pakketdienst, in dit geval DHL. 

Op dit moment is het pakket nog niet verzonden, ik ga hier morgen gelijk voor je achteraan. Wellicht dat je het pakket met een beetje geluk toch sneller ontvangt. 

Betreft de configuratie van het ONT bij Delta, ik vermoed dat dit al bekend is. Hoe dan ook, ik zal dit nogmaals benoemen morgen, zodat we er zeker van zijn dat alles goed komt. Ik heb er vertrouwen in, dank je wel voor je geduld! 

 

Hoi Teresa,

Het wordt steeds gekker. Ik ben zojuist terug gebeld door een collega van Odido. Ze gaf aan dat ik wel het juiste pakket heb ontvangen. Ze gaat zorgen dat ik morgen een nieuwe mail krijg om een afspraak met Guidion te maken.

Nu heeft de monteur reeds 2 x aangegeven dat ik het verkeerde pakket heb ontvangen en ook een andere medewerker die ik vandaag heb gesproken heeft aangegeven dat het pakket niet goed is.

Toch was deze collega zojuist er van overtuigd dat ik wel de juiste kastjes heb. En ze gaf wederom aan dat de monteur altijd een extra pakket in de auto heeft, zodat het niet mis kan gaan.

De monteur heeft vandaag echter duidelijk aangegeven dat hij nooit extra pakketten in de auto heeft.

Voordat ik morgen weer een nieuwe afspraak maak. Hoe kom ik er achter of ik de juiste spullen in huis heb?

Ik ben anders bang dat de monteur voor een 3e keer voor niets langs komt.

Graag zou ik willen dat het opsturen van een nieuw, juist pakket, toch zsm in gang wordt gezet.

Het verkeerde pakket stuur ik dan na installatie wel retour.

Ik hoor het graag

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BobH, Guidion is een paar uur geleden voor je aangestuurd om het ONT te vervangen! Ik zie dat je inmiddels een afspraak gemaakt hebt voor 19-03. Kan je na de tijd een terugkoppeling geven?

Hoi Tommie,

 

Bedankt voor je reactie.

Voor de zekerheid. Het gaat niet om het vervangen van een ONT, maar om een complete installatie.

Installatie ging niet, omdat jullie een verkeerd kastje zouden hebben geleverd.

 

Ik heb nu van 2 verschillende medewerkers van Odido gehoord dat ik een juist pakket heb ontvangen en  van 2 andere medewerkers, waaronder de laatste, dat we een verkeerd pakket hebben ontvangen.

Ook de monteur gaf aan dat we een verkeerd pakket hebben ontvangen. Ik ga daar nu maar van uit.

Verder geven jullie aan dat Guidion het juiste kastje bij zich zal hebben bij het volgende (3e) bezoek.

De monteur heeft mij echter duidelijk verteld dat hij nooit spullen van Odido bij zich heeft. Daarom heeft hij nu ook al 2 x niets kunnen doen.

Ik vraag me dus echt af of de monteur a.s. 19 mrt wel de juiste spullen bij zich heeft.

Het zou fijn als je dat nog even zou kunnen checken en bevestigen.

Ik verneem het graag.

Reputatie 7
Badge +9

Het “verkeerde kastje” is het ONT @BobH. De werkinstructie van de monteur is om het ONT te vervangen. 

Ok, maar modem is ook nog niet geïnstalleerd. Het gaat dus om een complete installatie van internet en tv.

En monteur heeft juiste spullen bij zich.

Graag bevestigen.

Zojuist gebeld met guidion. Zij hebben geen onderdelen van odido bij zich. 

Ook gebeld met odido. Nu geeft een andere medewerker aan dat ik wel het juiste pakket heb ontvangen. Terwijl ik eergisteren door jullie ben gebeld dat ik echt het verkeerde kastje heb ontvangen. 

Wie bij Odido gaat dit oppakken en oplossen? 

A.s. dinsdag komt de monteur.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BobH 

Kan je eens een foto plaatsen van de spullen die je ontvangen hebt en van het glasvezelaansluitpunt? Dan zal het wel duidelijk zijn of je de juiste spullen hebt of niet.

Hoi, 

Zie bijgaande foto's.

Dit zwarte kastje is volgens monteur verkeerd. 

Wij hebben glasvezel aansluiting van Delta

Ik verneem het graag.

 

Reputatie 7
Badge +15

@BobH

Volgens het internet wordt deze ONT met een KPN glasvezelaansluitpunt gebruikt. jij hebt deze nodig als ik zo de Delta aansluitingen van andere klanten bekijk :

 

Ok, ik wil graag dat het juiste pakket met grote spoed naar mij wordt toegestuurd.

 

Ik verneem graag wanneer ik het verwachten. 

De afspraak staat a.s. dinsdag 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

 @BobH Als ik het goed begrijp, moet de volledige installatie nog worden uitgevoerd. Dit komt doordat je in eerste instantie geen ONT hebt ontvangen, klopt dit? 

Toen je het installatiepakket hebt ontvangen, zat daar wel of geen modem in? Zoals in het systeem staat vermeld staat heb je op 15 februari een installatiepakket ontvangen met een Zyxel T-56 modem en een Nokia ONT (degene op jouw foto). Zowel het modem als het ONT moeten nog worden aangesloten. Echter heb jij nog steeds de verkeerde en heeft Guidion bevestigd geen apparatuur bij zich te dragen. 

Ik heb gelijk mijn collega van de technische dienst aangeschoten om het juiste ONT te versturen. Echter ben ik bang dat deze niet voor 19 maart in huis zal zijn. Wellicht is het een idee om de afspraak alvast te verzetten? Je ontvangt het pakket binnen drie tot vijf werkdagen. 

Hoi Teresa,

 

Ja klopt volledige installatie moet nog. Ik heb wel een ont ontvangen, maar van Nokia en deze is niet goed.

Goede modem heb ik wel ontvangen.

Guidion heeft inderdaad bevestigd dat ze niets bij zich hebben. Ik wacht dus al 2 weken op het juiste kastje.

Kan hier geen prioriteit aan worden gegeven?

Kwestie van juiste spullen in een doos en opsturen. Het wordt nu toch wel tijd dat er buiten de standaard procedure wordt gehandeld.

Zie historie.

 

Vergeten jullie ook niet dat de juiste configuratie voor delta staat ingesteld

En ik heb weer 2 codes nodig voor onbeperkt internet.

Bedankt.

 

Na telefonisch overleg heb ik begrepen dat er een nieuw installatie pakket is verstuurd en dat er een t&t code naar mij is verstuurd.

Deze heb ik helaas nog niet ontvangen. 

Zou je deze code aan mij kunnen doorgeven?

 

Bedankt 

Reageer