installatie glasvezel internet + tv

  • 29 October 2023
  • 8 reacties
  • 174 Bekeken

Hallo allemaal,

Op 4 oktober heb ik een abonnement op Odido internet + tv aangevraagd, voor het eerst in 15 jaar stap ik over vanuit KPN. Alles ging super simpel en snel in de eerste week, van bestelling plaatsen tot afspraak voor installatie van glasvezel. Daarna is er radiostilte, de glasvezelkabel ligt mooi open en bloot in mijn voortuin klaar, pakketje met modem en tvbox staat al klaar in de gang. Guidion geeft aan dat ik bij Odido moet zijn, Odido zegt dat ik afhankelijk ben van de netwerkbeheerder. De eerste afspraak voor installatie glasvezel is niet nagekomen (geen monteur langsgeweest op afgesproken dag en tijdstip) en ik heb geen idee wie ik nu moet contacteren om er voor te zorgen dat ik per 3 november aangesloten ben op glasvezel internet + tv van Odido. Telefoonmedewerker bij Odido geeft aan dat ik rustig moet afwachten en dat ik niet zonder internet en tv zit voordat alles van Odido aangesloten is. Hoe moet dit nu verder?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jeffreyyy87 ,

Je hebt inderdaad met een aantal partijen te maken.  Net zoals bij elektriciteit heb je een lokale netbeheerder die de fysieke infrastructuur levert en iemand die een dienst (elektriciteit) lever zoals bijvoorbeeld budget energie.  Hier levert Odido de internet dienst over een fysieke kabel die door een netbeheerder wordt aangelegd en onderhouden. Die netbeheerder kan de vezel ook aan andere dienstleverancier verhuren, de fysieke kabel blijft hetzelfde.

Omdat bij jou de kabel nog niet in je huis is binnengebracht kun je het beste met de netbeheerder afstemmen wanneer en hoe dat gaat gebeuren. Zodra de vezel als gereed wordt gemeld zal Guidion worden aangestuurd om de router en NTU te komen ophangen. Je ontvangt dan bericht van Odido met een aanmeldlink om in het Guidion systeem een afspraak te plannen.

Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je. Mocht je niet weten wie jouw netbeheerder is, dan kan een moderator je daar nog even mee helpen!

Dat maakt het inderdaad wel een stuk duidelijker, dankje! Nu nog achterhalen wie de netbeheerder is en dan kan ik hopelijk ook snel aan het glasvezel internet. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeffreyyy87 

Welke kleur is de glasvezelkabel? Eigenlijk hoort Odído een ticket te maken bij de netwerkbeheerder dat ze langskomen om een glasvezelaansluitpunt te realiseren. Zo ging dat bij anderen.

Een moderator zou dit ook voor je kunnen nakijken.

Het is een lichtblauw/groene glasvezelkabel. Het gekke is dat er wel 2 buitenlandse mannen een kabel zijn komen trekken naar mijn voortuin, en er is daadwerkelijk iemand langsgeweest om een foto te maken van de meterkast. Daarna helemaal geen contact meer gehad.

Reputatie 7
Badge +15

@Jeffreyyy87 

Na de schouw (kijken naar een geschikte plaats voor het glasvezelaansluitpunt) hadden ze wel moeten komen voor het realiseren van de glasvezelaansluitpunt.

Die afspraak heeft gestaan, er is echter niemand op komen dagen en ik heb geen contactinformatie gekregen bij de schouw.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jeffreyyy87, geen zorgen! Ik ben persoonlijk voor jou naar de Glasvezelafdeling toegegaan om te vragen voor een update. Zodra ik meer informatie heb, zul je het meteen van me horen! Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido ,

Bedankt voor je bericht. Hopelijk wordt het allemaal snel opgelost! 

Reageer