Installatie glasvezel TV + Internet niet gelukt

  • 31 October 2023
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hi,

We stapten over van KPN (glasvezel) naar Odido, maar ik heb nu al mijn twijfels of dit de juiste keuze is. Afgelopen vrijdag heeft een monteur van Guidion geprobeerd Internet en TV aan te sluiten op ons glasvezelnetwerk, met name geprobeerd… 

De monteur van Guidion kwam er al vrij vlot achter dat het internet niet ging werken, wellicht omdat 'het netwerk van KPN de lijn nog moet vrijgeven aan Odido’ ? Met deze tekst is de monteur weer met de noorderzon vertrokken. We kregen per mail nog wel een kopie van de werkbon van het bezoek van de monteur van Guidion waarop het volgende staat: 

Modem en ont aangesloten.stb aangesloten Alle lampjes branden groen behalve wereldbol blijft rood.modem reset uitgevoerd.geen resultaat Ticket aangemaakt BO

Ik ga er vanuit de BO de backoffice is, en dat er intern het een en ander nagegaan moet worden, maar na een weekend zonder internet en tv, en twee bewoners die vooral thuiswerken, begint het nu wel verveld te worden dat we geen internet hebben. We hebben wel van Odido een voucher gekregen dat we onbeperkt mobiel internet kunnen gebruiken, maar dan moet je wel een mobiel abonnement bij Odido of Ben hebben? 

Het vervelende is dat we nu helemaal niet op de hoogte worden gehouden wat de vervolg stappen zijn, hoe lang het nog kan duren voordat er weer een monteur langs komt, en wat de verwachting is dat we wel internet via ons glasvezel netwerk hebben?

Een kleine blik op deze community is dat dit wel vaker voorkomt, maar niemand hier een oplossing voor heeft, en dat het nog wel een enige tijd kan duren???

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @Huito, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De monteur van Guidion heeft inderdaad een ticket aangemaakt voor onze Back Office. Het ticket moet nog opgepakt worden, we hanteren een verwerkingstijd van 5 werkdagen hiervoor. Meestal worden de tickets sneller opgepakt. Zodra er meer informatie hierover is wordt er contact met je opgenomen! 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Goedemorgen,

Wat een vervelende situatie zeg! BO is inderdaad de backoffice, zij gaan het issue verder uitzetten/oppakken. Heb je toevallig aan je profiel al je klantnummer toegevoegd (https://community.odido.nl/settings/profile)? Een moderator zal je dan zodra ze aan je topic toe komen direct inzicht geven in de laatste status.

Ik hoop voor je dat het signaal snel geactiveerd wordt. Staat alles nog wel aangesloten zoals de monteur het heeft achtergelaten? Mogelijk dat het signaal straks vanzelf actief wordt en je alsnog van de lijn gebruik kunt maken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Huito, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De monteur van Guidion heeft inderdaad een ticket aangemaakt voor onze Back Office. Het ticket moet nog opgepakt worden, we hanteren een verwerkingstijd van 5 werkdagen hiervoor. Meestal worden de tickets sneller opgepakt. Zodra er meer informatie hierover is wordt er contact met je opgenomen! 

Hi @Huito, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. De monteur van Guidion heeft inderdaad een ticket aangemaakt voor onze Back Office. Het ticket moet nog opgepakt worden, we hanteren een verwerkingstijd van 5 werkdagen hiervoor. Meestal worden de tickets sneller opgepakt. Zodra er meer informatie hierover is wordt er contact met je opgenomen! 

5 werkdagen, vinden jullie dat niet een beetje veel? En dan wordt het opgepakt, wordt er naar gekeken door iemand van de backoffice, en moet weer een nieuwe afspraak gemaakt worden met een servicemonteur. Hoe lang denken jullie zelf dat het nog gaat duren? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Huito, de Back Office gaat het onderzoeken en de juiste partij aansturen. Op dit moment durf ik niet te zeggen hoe lang dit zal duren. Hopelijk wordt het snel opgepakt! 

Reageer