Installatiepakket wordt niet verstuurd

  • 29 November 2023
  • 12 reacties
  • 136 Bekeken

Sinds 24 oktober is in mijn huis de glasvezelverbinding binnen. Via Guidion kon ik een afspraak maken vanaf 27 november om het glasvezel te laten installeren.

Helaas is tot de dag van vandaag het installatiepakket niet verstuurd, zelfs naar meermaals bellen naar de klantenservice van Odido is deze nog steeds niet onderweg. Ik heb nu al meermaals via Guidion de afspraak moeten verzetten omdat het pakket maar niet verstuurd wordt.

De nieuwe installatiedatum is 6 december, deze wil ik graag als definitieve datum aanhouden. Ik kan immers niet mijn werkschema maar blijven verzetten.

Hierop heb ik 2 vragen:

 - Kan via deze weg gekeken worden waarom het pakket niet verstuurd wordt?

 - Wat kan ik zelf bestellen om zonder het installatiepakket toch de verbinding werkend te krijgen op 6 december? Modem heb ik zelf al, gaat dus puur om de media converter.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @pakket-niet-geleverd, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we tegen een administratief obstakel zijn aangelopen. Meestal houdt dit in dat de lijn nog door een andere onderaannemer bezet wordt gehouden. Hierdoor wordt het pakket ook niet verzonden. Ook zie ik dat er al een ticket voor je geopend is voor onze Back Office. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. Ik ga er vanuit dat je deze week nog antwoord krijgt. We hanteren namelijk een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @pakket-niet-geleverd, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat we tegen een administratief obstakel zijn aangelopen. Meestal houdt dit in dat de lijn nog door een andere onderaannemer bezet wordt gehouden. Hierdoor wordt het pakket ook niet verzonden. Ook zie ik dat er al een ticket voor je geopend is voor onze Back Office. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. Ik ga er vanuit dat je deze week nog antwoord krijgt. We hanteren namelijk een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Alvast bedankt. 

@Tommie van Odido Voor de aansluiting had ik Tweak gekozen, deze hebben aangegeven niet te gaan leveren doordat deze zijn overgenomen door Odido en stoppen met zelfstandig aanbieden van diensten. Wel kreeg ik een aanbod bij Odido waarop ik ben ingegaan. 

@Tommie van Odido Zou jij ook nog antwoord op vraag 2 kunnen geven? 

Wat kan ik zelf bestellen om zonder het installatiepakket toch de verbinding werkend te krijgen op 6 december? Modem heb ik zelf al, gaat dus puur om de media converter.

Veel vertrouwen heb ik er namelijk niet in dat er iets verstuurd gaat worden voor 6 december en ik heb immers recht op vrije modemkeuze. In de documentatie Eigen modem staat niet heel veel zinnige informatie, ik weet immers niet wat ODF heeft opgeleverd. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @pakket-niet-geleverd ,

Er dient altijd een monteur te komen om alles aan te sluiten. Deze meld dan ook alles administratief aan en controleert ook of alles naar behoren werkt. Bij eventuele problemen kan hij direct doorschakelen.

Heb nog een topic voor je met nog wat informatie over een eigen modem.
 

 

@Tommie van Odido ik heb na jouw bericht niks meer vernomen van Odido, is er al meer bekend aan jullie kant? De afspraak met Guidon staat nog steeds op 6 december en ik heb zelf een Huawei GPON aangeschaft zodat de monteur in ieder geval zijn werk kan doen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pakket-niet-geleverd, ik ben meteen gaan kijken en ik zie dat we zojuist een update gehad hebben. Het lijkt erop dat je nog een lopend abonnement hebt bij Tweak. Hierdoor kunnen wij de lijn niet overnemen en wordt het pakket niet verzonden. Je dient het abonnement eerst op te zeggen voordat wij de lijn kunnen overnemen. Zodra de lijn vrij is kunnen wij hem ompatchen.

@Tommie van Odido ik heb zojuist de volgende mail van Tweak gehad:

Bedankt voor uw bericht. De lijn zou al sinds 06-12-2023 "vrij" moeten zijn voor uw nieuwe provider.

Wij hebben sinds deze datum alles wat ook maar iets de lijn bezet kan houden stopgezet, als uw nieuwe provider nog niet de lijn aanvraag kan doen kunnen wij niks voor hun betekenen.

Zou jij kunnen kijken of de backoffice deze melding ook heeft ontvangen of al om heeft kunnen patchen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pakket-niet-geleverd, ik heb het voor je doorgezet naar onze Back Office! Als het goed is moet het nu goed verlopen. Het pakket zal eerst verstuurd moeten worden en dan kunnen we meteen Guidion opnieuw aansturen voor de installatie.

@Tommie van Odido Bedankt!

In de mail stond dat ik binnen 3 werkdagen een reactie zou ontvangen. daar heb ik helaas niks van gehoord.

Wel kreeg ik een mailtje met “Het voorbereidende werk is afgerond” waarin staat:

Zodra onze aanlegpartner de glasvezelkabel in de straat heeft gelegd, plaatsen ze het glasvezelpunt in je woning. Onze aanlegpartner neemt van te voren contact met je op voor een afspraak.

 

Dit is al gebeurd op 24 oktober. Gaat het systeem wel verder op de juiste plek?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pakket-niet-geleverd, ik denk dat de verkeerde e-mail is getriggerd. Geen zorgen, de Back Office heeft vijf werkdagen om het ticket op te pakken dus ik ga er vanuit dat dit vandaag of morgen zal gebeuren. 

Hoi @Tommie van Odido, we zijn weer terug bij af. Ik mag vanaf vandaag een afspraak inplannen bij Guidion (vanaf 25 December kunnen ze langskomen). Maar van een installatiepakket is nog geen sprake.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @pakket-niet-geleverd, ik heb goed nieuws, de verzendorder is vannacht naar onze logistiek verstuurd! Het kan zes werkdagen duren voordat het pakket nu verzonden wordt. Daarna heb je het pakket meestal binnen drie werkdagen in huis. Zorg ervoor dat je de afspraak inplant als het apparatuur al binnen is. 

Reageer