Wij hebben Internet, TV en vast bellen besteld nadat we hier gebombardeerd werden met aanbiedingen om over te stappen naar T-Mobile. In de eerste helft van dit jaar hebben we dan toch schoorvoetend de overstap gewaagd met het idee dat je in een gespreid bedje komt. Helaas klopt dat dus niet. Mijn angst voor overstappen is bewaarheid geworden. Ik ben blij dat ik de oude abonnementen nog heb aangehouden zodat ik in ieder geval nog van de oude diensten gebruik kan maken bij Tele2 en Ziggo.
Onlangs is de glasvezelaansluiting naar onze meterkast geïnstalleerd. Vanmorgen kwam er iemand anders die de rest zou installeren. Internet was zo gepiept (vanuit de meterkast), maar onze vaste toestel kunnen we nu nog niet gebruiken. Wat blijkt, het contactpunt in de huiskamer kan niet bereikt worden; langs de plint is namelijk geen optie i.v.m. allerlei obstakels zoals toilet, keuken, deurposten etc. Een andere wijze van doortrekken blijkt Odido niet als dienst aan te bieden; ook niet betaald. Het komt erop neer dat je het zelf uit mag gaan zoeken. En dat is voor ons een volkomen verrassing. Want nergens in de eerdere documentatie werd nadrukkelijk op gewezen in welke situaties je het maar zelf uit kunt zoeken. Dit betekent dat ik nu zelf in de kruipkelder een kabel mag gaan leggen? Waarvan ik geen idee heb hoe dit lukt? Of dit lukt? En of ik hiervoor het juiste gereedschap heb? Dit had jullie vriendelijke verkoper wel eens eerder kunnen zeggen.
En ga nu niet roepen dat dit in de kleine lettertjes staat; we zijn in de afgelopen 35 jaar in dit huis eerder al overgestapt van leverancier zonder zelf kabels en aansluitingen te hoeven verleggen, dus vind ik dit echt een probleem van Odido.
Afijn… wat moet ik nu doen om mijn oude abo's op te zeggen? Dat vaste toestel wil ik niet in de meterkast maar in de huiskamer; ook het modem moet bereikbaar en snel zichtbaar zijn in geval van storing. Hoe krijg ik de kabel fatsoenlijk naar de huiskamer doorgetrokken zodat ik geen dubbele kosten meer heb aan abonnementen? Ik verwacht van jullie toch wel enige dienstverlening in deze (al dan niet tegen wat extra kosten).