Beantwoord

ISRA (jaren 60) met losse draden, geeft nog geen signaal

  • 20 December 2021
  • 8 reacties
  • 174 Bekeken

Vandaag het startteken gekregen dat ik vervroegd T-Mobile thuis kan activeren.

Vanavond er al flink wat tijd mee bezig geweest, ook een monteur ingepland na gebeld te hebben, maar die kan pas 13 januari langs komen. Dat gaan we niet redden met de Ziggo aansluiting die 28e in principe verloopt.

 

Daarom even wat foto's gemaakt.

 

Vanuit de grond komt de dikke kabel naar het PTT kastje, vanuit daar gaat de kabel naar boven. 

Die liep eerst naar dit spul met allerlei oude vertakkingen en kabeltjes die half los hangen. Die heb ik ook niet nodig omdat ik op andere plekken in het huis geen signaal hoef te hebben. Alleen in de meterkast voor het TMT-modem. Dus dit kan er volgens mij tussenuit:

 

Daarom heb ik nu vanuit de PTT kast de kabel meteen op de ‘aansluitbox’ aangesloten.

De volgende combinaties geprobeerd:

  1. Blauw op Blauw, Rood op Rood
  2. Oranje op Blauw, Wit op Rood
  3. Wit op Blauw, Oranje op Rood

Maar in alle gevallen blijft het wereldbolletje op het modem helemaal uit, geen geknipper. 

Op welke manier kan ik dit werkend krijgen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 December 2021, 10:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JoostSchouten 

Je zit nu al direct aangesloten op het ISRA zonder tussenkomst van iets en de 2 mogelijke combinaties heb je al geprobeerd, dit wijst erop dat er geen signaal aanwezig is en dat er dus een monteur nodig is.

Bedankt voor je reactie @Waqqas. Blij dat ik heb kunnen doen wat ik kon doen, maar ook zorgelijk dat als Ziggo er volgende week de stekker uit trekt dat ik tot 13 januari zonder internet zit.

Wat kan T-Mobile/Ziggo hierin betekenen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JoostSchouten 

Soms komt het wel eens voor dat iemand anders zijn afspraak met de monteur annuleert dus komt er een plekje vrij. Je kan af en toe eens bellen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 om te vragen of de monteur eerder kan komen.

Reputatie 7
Badge +4

Als je gebruik maakt van de overstap service is er niets aan de hand. Dit betreft een meervoudige isra dus er zitten een stuk of 10 aansluitingen in.

Guidion of KPN kan dit voor je oplossen.

Overstapservice houdt in dat Ziggo signaal blijft geven totdat TMobile zegt dat het werkt?

Reputatie 7
Badge +15

@JoostSchouten 

Als je overstapt van Ziggo naar T-Mobile en je gebruikt de overstapservice dan geeft T-Mobile pas een seintje aan Ziggo om te stoppen als je bij T-mobile online bent.

Duidelijk, bedankt! Ik ga het afwachten.

Monteur is langs geweest, eerst van T-Mobile, die kon er niets mee. Zijn vermoeden was dat het in de wijkkast niet goed aangesloten zat.
Die heeft KPN ingeschakeld en die heeft het opgelost door het ISRA punt open te schroeven, daar zat de kabel niet op het juiste aderpaar. Ivm een eerdere bedrijfsvestiging met ISDN op dit adres waren er nogal wat opties waar de draad op moest.

Zag er ongeveer zo uit (fotootje van internet)


Beide mannen zijn max. 10 min. bezig geweest.

Overgang Ziggo naar T-Mobile is wel goed gegaan, ik heb de hele tijd signaal behouden, tót de dag dat de monteur van KPN langs kwam. (7-jan) Toen ging internet 's ochtends ineens uit, terwijl het Ziggo modem nog wel signaal gaf. Dat was een vreemde gewaarwording/timing.
Maar toch, Ziggo heeft in principe ruim 1,5 week de verbinding in stand gehouden.