Beantwoord

Januari glasvezel besteld, niks geleverd in Amsterdam

  • 10 October 2023
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Ik heb ik Januari een contract afgesloten, elke maand krijg ik een email dat de aansluiting volgende maand misschien komt. (Amsterdam West)

Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond augustus - september de Glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.

 

Dit gaat zo maand in maand uit.

Telefonisch kunnen jullie mij geen duidelijkheid geven, dus probeer ik het nu via deze weg.

Kunnen jullie mij een realistische planning geven voor levering? anders ben ik genoodzaakt het contract te beeindigen, wegens uitblijven van een product in enige vorm.

Met vriendelijke Groet,

Ruben

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 October 2023, 10:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RUBZ 

Odido kan hierin helaas ook weinig doen omdat de netwerkbeheerder verantwoordelijk is voor de planning en aanleg. Odido heeft volgens mij ook geen inzicht in hun planning dus hiervoor zou je het beste contact kunnen opnemen met de netwerkbeheerder.

edit: oeps, ik heb in het verkeerde topic gepost. Ik bedoelde hier te posten:

Ik zit in dezelfde situatie, alleen heb ik rond november 2022 een contract getekend, dus het is al een jaar.... EEN. JAAR.

Ik ben het volledig met Mark eens! Het verschuiven van de verantwoordelijkheid is geen manier om een contract na te komen. Wat Odido doet is uiterst onprofessioneel.

Ter illustratie: ik heb een doorlopend 4G abonnement (het is afgelopen ook een jaar geleden). Als ik had geweten dat de vertraging een jaar zou bedragen, had ik mijn getekende abonnement met nog een jaar verlengd met de 100mbit-optie. Maar ik blijf bij een (slechter) doorlopend contract voor het geval mijn glasvezelverbinding plotseling beschikbaar komt. Anders zou ik voor twee abonnementen moeten betalen. Een doorlopend contract is ook duurder dan een contract van 1 jaar maar ik zit gevangen!

Ik heb Open Dutch Fiber aangeschreven, maar nooit antwoord gekregen.

Hoe kom ik aan de juiste informatie? Als de glasvezelaansluiting er niet snel komt, wordt het voor mij wellicht tijd om te kijken hoe ik het glasvezelcontract kan opzeggen en te kijken wat het aanbod is van andere aanbieders die professioneler zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wmarcin, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Het gaat hier om een nieuwe glasvezellijn, dit kan inderdaad vertraging oplopen. Verder zie ik geen informatie over de oplevering, daarvoor heb ik onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Ze gaan je opbellen en een update geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicemail in! 

Hallo @RUBZ 

Odido kan hierin helaas ook weinig doen omdat de netwerkbeheerder verantwoordelijk is voor de planning en aanleg. Odido heeft volgens mij ook geen inzicht in hun planning dus hiervoor zou je het beste contact kunnen opnemen met de netwerkbeheerder.

 

En wie is dan de netwerkbeheerder? Ik heb met julie helpdesk aan de telefoon gezeten , het cyber team zou mij terug bellen dat is inmiddels maand geleden en dat doen ze niet.

 

 

edit: oeps, ik heb in het verkeerde topic gepost. Ik bedoelde hier te posten:

Ik zit in dezelfde situatie, alleen heb ik rond november 2022 een contract getekend, dus het is al een jaar.... EEN. JAAR.

Ik ben het volledig met Mark eens! Het verschuiven van de verantwoordelijkheid is geen manier om een contract na te komen. Wat Odido doet is uiterst onprofessioneel.

Ter illustratie: ik heb een doorlopend 4G abonnement (het is afgelopen ook een jaar geleden). Als ik had geweten dat de vertraging een jaar zou bedragen, had ik mijn getekende abonnement met nog een jaar verlengd met de 100mbit-optie. Maar ik blijf bij een (slechter) doorlopend contract voor het geval mijn glasvezelverbinding plotseling beschikbaar komt. Anders zou ik voor twee abonnementen moeten betalen. Een doorlopend contract is ook duurder dan een contract van 1 jaar maar ik zit gevangen!

Ik heb Open Dutch Fiber aangeschreven, maar nooit antwoord gekregen.

Hoe kom ik aan de juiste informatie? Als de glasvezelaansluiting er niet snel komt, wordt het voor mij wellicht tijd om te kijken hoe ik het glasvezelcontract kan opzeggen en te kijken wat het aanbod is van andere aanbieders die professioneler zijn.



ja dit dus dank voor je reactie,  ik wil graag mn huidige internet abbo up of downgraden, of een nieuw contract inclusief nieuwe mobiel, maar ik kan niks zit vast aan dit contract van Februari.

De kabel steekt uit de grond voor mn deur en ze zijn vaak in de straat bezig geweest echter het laattrte stukje een kastje in huis ontbreekt…  wat nu?

Hey @wmarcin, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Het gaat hier om een nieuwe glasvezellijn, dit kan inderdaad vertraging oplopen. Verder zie ik geen informatie over de oplevering, daarvoor heb ik onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Ze gaan je opbellen en een update geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicemail in! 

Hoi Tommie. Bedankt voor je informatie maar ik heb alleen maar meer ongefileerde beloftes aan de telefoon gekregen. Onlangs kreeg ik zelfs van Odido te horen dat mijn huisbaas iets moet ondertekenen en dat dit het enige is dat mij ervan weerhoudt om glasvezel te hebben, wat een complete leugen bleek te zijn. Ik heb Open Dutch Fiber gebeld en ze vertelden me dat ze de aansluiting dit jaar nog niet zien gebeuren. En ze kunnen niet zeggen wanneer het zal gebeuren. Als je op trustpilot kijkt, lijkt het erop dat Open Dutch Fiber volledig disfunctioneel is.
Het zal dus een jaar geleden zijn dat ik glasvezel bestelde bij T-Mobile (odido). Ondertussen lijkt het erop dat KPN hun eigen glasvezelnetwerk ook op mijn huis gaat aansluiten. Gaat T-Mobile glasvezel aanbieden op dit netwerk? Of kan ik eindelijk mijn bestelling annuleren? Want mijn geduld is op.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @wmarcin, ik begrijp je reactie volkomen. Ik kan je ook niet meer informatie geven dan de collega van de Glasvezelafdeling. Je kunt het abonnement annuleren als je dit wil. Laat me het ook zeker weten als ik je van gedachte kan laten veranderen! Groetjes, Ishana

Reageer