Klacht m.b.t. reparatie glasvezelkabel

  • 14 February 2024
  • 11 reacties
  • 155 Bekeken

Hallo,

Bij ons voor de deur worden er werkzaamheden uitgevoerd aan het riool. Hierdoor wordt uiteraard vrij diep gegraven. Vrijdag 26 januari, rond het middaguur, is waarschijnlijk 'ergens' in de wijk een kabel geraakt, waardoor ik sinds die tijd geen internet meer heb. Hier kunnen jullie natuurlijk helemaal niets aan doen. Het is zo gelopen, helaas, kan gebeuren.

Vervolgens heb ik dezelfde vrijdagavond bij thuiskomst gelijk gebeld met de Odido klantenservice om dit probleem uit te leggen. De medewerker heeft het gecontroleerd en geconstateerd dat er inderdaad geen contact met 'ons' gelegd kon worden en heeft een melding gemaakt, we hebben vouchers gekregen voor mobiel internet, en hierna zouden we gebeld worden door monteur en of glasbeheerder voor reparatie. De monteur is de week erna langsgekomen en heeft geconstateerd dat het aan de kabel ligt, waarschijnlijk een breuk ergens.

Tot zo ver prima, het is tenslotte niet jullie fout (althans, daar lijkt het op). Maar dan is het inmiddels 14 februari en we hebben nog steeds geen internet!! Inmiddels heb ik een aantal keren gebeld met de klantenservice en het enige wat ze voor ons kunnen doen is vouchers geven. Nergens in een systeem kunnen zij de status zien. De strekking van de antwoorden die ik krijg: "Het ligt bij ODF en ik weet niet wanneer ze dit precies oppakken, ik zal hiervan een melding bij ze maken.". Dit is écht absurd! Hoe kunnen jullie nou na 3 weken nog steeds geen idee hebben wat de status is en wanneer dit gerepareerd is?! Nu heb ik het telefoonnummer van ODF gekregen zodat ik zelf kan bellen. Ik verwacht dat JULLIE mij op de hoogte houden.

Tot voor kort had ik geen problemen met Odido, zowel mobiel als vast, maar mijn vertrouwen in Odido is hierdoor behoorlijk beschadigd! KPN biedt binnenkort ook glasvezel aan in mijn wijk, wellicht is dat een betere optie.

Groet.

Cheyenne van Odido 2 maanden geleden

Hi @gklrejhe, ik heb intern meteen navraag gedaan. Toevallig had mijn collega vijf minuten geleden een update van VWT ontvangen. Ze hebben vandaag werkzaamheden gedaan (blazen) en voeren morgen de laatste zaken uit (lassen). De verwachting is dan ook dat je morgen online bent. Hou mij hier vooral op de hoogte en geef het morgen tot einde middag. Dank voor je geduld!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4

Beste,

Odido huurt zijn glasvezel bij netwerk providers. De contracten tussen Odido en ODF (in dit geval) bevatten geen 24/7 storingssupport. Sterker nog, ik heb ervaren dat zelfs de communicatie tussen Odido en ODF voor ruime verbetering vatbaar is. Odido stelt ook geen case manager aan die storingen bewaakt. Als je dit allemaal wel zou willen zullen de abonnementskosten ook hoger zijn.
Voor nu raad ik je echt aan om zelf ODF achter de vodden te zitten, hoe knullig het ook lijkt, het is het meest efficientst.

Sterkte en vriendelijke groet,
Paul

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @gklrejhe, bedankt voor je uitgebreide verhaal en goed dat je aan de bel trekt, hier moet zeker vaart achter gezet worden! Zoals je zelf aangeeft: dit kan gebeuren maar een snelle oplossing is gewenst. Heel graag zet ik druk op de ketel bij de netwerkbeheerder voor je, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Hiermee kan ik in je dossier duiken, ik wil graag dat wij de netwerkbeheerder voor je op de hielen gaan zitten!

 

Hoi @gklrejhe, bedankt voor je uitgebreide verhaal en goed dat je aan de bel trekt, hier moet zeker vaart achter gezet worden! Zoals je zelf aangeeft: dit kan gebeuren maar een snelle oplossing is gewenst. Heel graag zet ik druk op de ketel bij de netwerkbeheerder voor je, alleen heb je jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Hiermee kan ik in je dossier duiken, ik wil graag dat wij de netwerkbeheerder voor je op de hielen gaan zitten!

 

Hallo Cal,

Dank je wel. Ik heb mijn profiel bijgewerkt, dus je zou nu mijn klantnummer moeten kunnen zien.

 

Groet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @gklrejhe, goed dat je jouw klantnummer kon toevoegen! Ik heb meteen uitgebreid het dossier voor je doorgespit en sorry dat het nog niet is opgelost, ik had dit graag ook heel anders gezien. Ik zie dat de technische dienst toevallig gistermiddag navraag heeft gedaan bij de netwerkbeheerder Volker Wessels omdat wij nog niks van hen hebben vernomen. Het is de bedoeling dat wij binnen de komende werkdagen een duidelijke statusupdate krijgen. 

Ik verwacht daarom dat wij je snel meer kunnen vertellen, wij zetten in ieder geval druk op de ketel en ik hoop dat het lukt om zo snel mogelijk een doorbraak te forceren!

Hoi @gklrejhe, goed dat je jouw klantnummer kon toevoegen! Ik heb meteen uitgebreid het dossier voor je doorgespit en sorry dat het nog niet is opgelost, ik had dit graag ook heel anders gezien. Ik zie dat de technische dienst toevallig gistermiddag navraag heeft gedaan bij de netwerkbeheerder Volker Wessels omdat wij nog niks van hen hebben vernomen. Het is de bedoeling dat wij binnen de komende werkdagen een duidelijke statusupdate krijgen. 

Ik verwacht daarom dat wij je snel meer kunnen vertellen, wij zetten in ieder geval druk op de ketel en ik hoop dat het lukt om zo snel mogelijk een doorbraak te forceren!

Gisteren zou technisch beheer in de wijk bezig zijn geweest, kun je toevallig zien wat er is gebeurd? Ik zie nog  geen verbetering. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @gklrejhe, ik heb intern meteen navraag gedaan. Toevallig had mijn collega vijf minuten geleden een update van VWT ontvangen. Ze hebben vandaag werkzaamheden gedaan (blazen) en voeren morgen de laatste zaken uit (lassen). De verwachting is dan ook dat je morgen online bent. Hou mij hier vooral op de hoogte en geef het morgen tot einde middag. Dank voor je geduld!

Hi @gklrejhe, ik heb intern meteen navraag gedaan. Toevallig had mijn collega vijf minuten geleden een update van VWT ontvangen. Ze hebben vandaag werkzaamheden gedaan (blazen) en voeren morgen de laatste zaken uit (lassen). De verwachting is dan ook dat je morgen online bent. Hou mij hier vooral op de hoogte en geef het morgen tot einde middag. Dank voor je geduld!

Hoi Cheyenne,

Goed nieuws. Ik laat morgen weten of ik weer online ben!

Groet.

Hoi,

Afgelopen vrijdag is VWT voor de tweede keer langsgeweest om het probleem aan te pakken. Inmiddels ben ik weer online. Dus, dat is héél fijn. 

Nu wilde ik graag weten of het allemaal lukt met storneren van het maandbedrag en een compensatieregeling. Dit heb ik geprobeerd telefonisch te doen, maar mijn verbinding werd gewoon vrolijk verbroken terwijl ik iemand aan de lijn had. Na twee keer wéér gegevens in te moeten spreken, wat elke keer fout gaat, en daarna nog een keer dezelfde gegevens aan de medewerker moet geven ben ik daar ook wel klaar mee. Dus dan maar hier.

Vanwege de belabberde communicatie rondom dit probleem en het niet naleven van gemaakt afspraken verwacht ik, buiten het storneren van het maandbedrag, een compensatie. Wat is jullie voorstel?

Groet.  

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @gklrejhe ,

Je zult op dit forum nooit het advies krijgen om je betalingen te storneren. Een gemaakte factuur kan alleen met een creditfactuur worden verrekend. Zolang die niet opgemaakt is blijft de incasso procedure in gang en stornering leidt uiteindelijk tot afsluiting.

Waar je wel van uit kunt gaan is dat de periode van 26-1 tot 27-2 waarvan je geen gebruik kon maken van je aansluiting gecrediteerd wordt! Een moderator kan dat bedrag berekenen en op de volgende factuur komt dat bedrag dan terug in mindereing. Wacht even de berichten van een moderator af.

Misschien heb ik de verkeerde term gebruikt. Ik zou graag in contact komen met een moderator, maar dat duurt ook alweer erg lang!

Groet. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @gklrejhe, mijn excuses dat jouw bericht niet eerder opgepakt is! Ik heb direct een vergoeding voor je in orde gemaakt voor de periode dat je niet van jouw diensten gebruik hebt kunnen maken. Zoals Eric aangeeft, zal dit bedrag met jouw volgende factuur verrekend worden. Hier krijg je ook een e-mail van ter bevestiging.

Reageer