Beantwoord

Klacht! Opzegtermijn Thuis wordt eenzijdig veranderd door T-Mobilethuis



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

45 reacties

Reputatie 3

Beste Jason,

(Je werkgever) T-Mobile-thuis gaat hier voorbij aan de rechten die zij heeft (of beter: had) en handelt hiermee dus (bewust) onrechtmatig. Het innen van een incasso voor niet geleverde of te leveren diensten buiten de contractovereenkomst kan eveneens zo getypeerd worden. Het eenzijdig overrulen van een conform voorwaarden beëindigde overeenkomst is zeker onrechtmatig.

Onbegrijpelijk dat T-Mobile-thuis de rekening niet intern crediteert en de (voormalige) klant met jullie administratieve absurditeiten blijft lastigvallen.

Ik verzoek je deze procedure/casus door de  juridische afdeling van T-Mobile-thuis te laten valideren, en mij hun oordeel te schriftelijk te doen toekomen. Zo nodig (en dat verwacht ik niet) zal ik dit voorleggen aan de juridische afdeling van de Consumentenbond en/of aan mijn rechtsbijstandverzekering.

Maak je niet ongerust, ik houd mij wel aan de gemaakte afspraken, de apparatuur (TV box had ik niet) komt jullie kant op binnen de afgesproken termijn (30 dagen) na contracteinde (28 februari 2021)

Reputatie 7

Hi @Ritzee, ik wil graag aan jou laten weten dat ik jouw vraag heb uitstaan. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan speel ik die aan jou door. Je hoort zo snel mogelijk van mij!

Reputatie 3

.. and the story continues..

vandaag weer een rekening ontvangen. Nee ik hoef me nergens zorgen over te maken… zucht..

Reputatie 3

@Hidden.nld  de onterecht verzonden rekening is meerdere malen aangepast, de zogenaamde creditering wordt door T-Mobile Thuis “compensatie foute voorlichting” of “vergoeding” genoemd.

Het is niet alleen omslachtig het is ook iets anders.. kloppen doet het in ieder geval niet, net als je antwoord.

Reputatie 3

Beste Jason,

Iedereen bij T-Mobile thuis blijft maar voorbij gaan aan het feit dat ik het contract/abonnement conform afspraak met inachtneming van 1 maand opzegtermijn heb beëindigd. Dit conform de T-Mobile thuis voorwaarden bij aanvang van het contract/abonnement.

Hierna eindigt het contract/abonnement tussen mij en T-Mobile thuis. punt.

Ik kan elke klant bij T-Mobile adviseren op basis van deze casus hun abonnement en maand eerder dan gewenst te beëindigen om het strategische denken te niet te doen. Dan hoef je deze exercitie niet ook uit te voeren. Kom je in dezelfde situatie terecht? Houdt dan vol, je staat in je recht.

 

P.S. ik was een tevreden gebruiker bij T-Mobile thuis maar ben verhuisd naar een adres waar ik helaas (nog) geen glasvezelaansluiting heb. Komend jaar gaat dit gelukkig wel gebeuren. Ik zal zien of T-Mobile thuis nog een kans maakt. Alleen dan zie je me op dit forum terug.

Reputatie 3

Beetje onbegrijpelijk verhaal, twee maanden opzegtermijn? Maar er is inderdaad een minimum afname periode van de netbeheerder. Als je abonnement per eind maart 2020 is gestart dan loopt die tot eind maart 2021.

De minimale looptijd was ruimschoots verlopen. De opzegtermijn van 1 maand (algemene voorwaarden) ruimschoots door mij gehonoreerd en ook door T-Mobile bevestigd. Toch tikt T-Mobile er op het laatst nog even een maandje bij.

Reputatie 3

And the story continues…

Op 22 maart zie ik in My T-Mobile Thuis dat alle rekeningen voldaan zijn en wat schetst mijn verbazing.. op 25 maart weer niet… Ik weet niet zo goed meer hoe ik dit moet kwalificeren, maar kloppen doet het echt niet. De herinnering voor de mislukte incasso laat ik maar voor wat hij is, inclusief het dreigement voor incassokosten. 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Ritzee  De moderators kunnen voor je nakijken of er iets mis ging. 
Ze reageren op volgorde van binnenkomst berichten.

Groetjes

Reputatie 7

Hi @Ritzee Ik zie dat je er eind mei voor gekozen hebt om het juridisch af te handelen. We helpen je graag bij eventuele problemen, zoals in dit geval de incassokosten die nog open stonden. Voor je overige vragen zou ik het in dit geval dan houden bij het kanaal dat je gekozen hebt, in dit geval schriftelijke juridische correspondentie.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ritzee, je slaat de spijker op zijn kop en net als jij vindt nagenoeg iedereen dat dit proces anders moet. De vergoeding is zeer zeker onderweg, daarom heb ik je de bevestiging ook per e-mail toegestuurd zodat je deze te allen tijde inzichtelijk hebt. Het risico van een overeenkomst met derde partijen ligt inderdaad bij de providers, echter waar het stokt, is wanneer er door een vorige/nieuwe bewoner een andere lijnaanvraag wordt gedaan. Dat proces zal altijd voorgaan en daar ligt de crux jammer genoeg. Tenzij providers op de één of andere manier kunnen omzeilen dat er slechts één mutatie (lees aanpassing) op de lijn kan plaatsvinden, zal je hier altijd aan gebonden blijven in dergelijke frustrerende situaties.

Allicht dat het tijd wordt voor elke partij in Nederland om hier eens goed naar te gaan kijken, maar zoals onze huisexpert @Hidden.nld al beschrijft, zal dit waarschijnlijk een lastig proces worden. Er is natuurlijk een mooie optie en die wordt ook in zijn post genoemd, namelijk: “Wel ben ik van mening dat dit beter kan. Bijvoorbeeld door de lijn te suspenden tot de einddatum toen bleek dat je niet meer woonachtig bent op het adres.” → Ook al is dit niet per se providergebonden, toch zet ik ‘em op de wensenlijst. Hopelijk komt hier spoedig verandering in en kunnen zowel de nieuwe, als oude bewoners met een gerust hart verder zodra dit optreedt.

Ik wens je een mooi weekend toe en mochten we nog eens kunnen helpen op de Community, laat het dan zeker weten!

Reputatie 3

Cherrypicking, en de reden dat er 22 maart wel betaald stond? Tussen 22 maart (betaald) en 25 maart (niet betaald) is er klaarblijkelijk toch een mutatie verricht.. 

Maar goed, e.e.a. ook bij jullie klachtenmanagement gemeld en zonder de context te verliezen krijg ik het  redelijke antwoord:

“ Omdat het beëindigen van uw T-Mobile Thuis abonnement niet op de afgesproken datum, 28 februari 2021, beëindigd is, is de onterecht in rekening gebrachte factuur van 6 maart 2021.. kwijtgescholden. U hoeft deze factuur uiteraard niet aan ons te betalen. De betalingsherinneringen die u hierover heeft ontvangen en wellicht nog ontvangt, zijn automatisch gegenereerde betalingsherinneringen. U kunt deze dan ook als niet verzonden behouwen. Helaas is het niet mogelijk om deze stop te zetten, mijn welgemeende excuus hiervoor.”

Excuus aanvaard, er volgen geen betalingen van mij meer, ik zie onze relatie in deze beëindigd.

Advies: handel conform afgesproken voorwaarden, toon begrip in deze naar je klant en pas dit systeem aan, de kosten overstijgen veruit de inkomsten..

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ritzee, de reden dat er vanaf 25 maart staat dat de rekeningen nog niet voldaan zijn, komt doordat de maand maart technisch gezien in rekening gebracht wordt. Daarom wees ik er eerder op dat de vergoeding die ik aangemaakt heb, verrekend wordt met een eindnota, dit zal de rekening in april zijn. De vergoeding bedraagt precies de € 25,49 van jouw maanbedrag, alleen kan dit niet direct verrekend worden omdat de voorlopige factuur toen al bekend/aangemaakt was.

Dit openstaande bedrag zal, zodra de vergoeding verrekend wordt, rechtgetrokken worden zodat er geen openstaande rekeningen meer zijn. Alle onterechte waarschuwingen kun je volledig negeren. Ik kan het niet anders oplossen dan op die manier, sorry dat het zo loopt.

Reputatie 3

Hi @Brian @Lisa @Hidden.nld @Jason inmiddels weer wat er door heen geglipt, ik maak me geen zorgen, heb jullie net in gebreke gesteld. Hebben jullie een contactpersoon voor mij op de juridische afdeling van T-Mobile? Ga ik daar een oplossing mee regelen.. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Ritzee, goed dat je jouw verhaal ten gehore brengt op de Community en sorry dat er nog geen helderheid omtrent de situatie geschetst is.

Doordat er een nieuwe aanvraag gedaan is bij een andere provider, kunnen wij het abonnement niet eerder stoppen dan per 31 maart aanstaande. Het opzegproces wordt daarmee opgeschort en vervangen voor het aanvraagproces bij de andere partij. Dit heeft voor jou natuurlijk nadelige gevolgen omdat je daarmee een maand langer gebonden bent aan ons abonnement.

Graag vergoed ik voor jou de periode tussen 28 februari en 31 maart; dit kan echter wel pas op het moment dat die periode voorbij is. We kunnen immers geen compensatie aanbieden voor een periode die nog niet geweest is. Dat gezegd hebbende, heb ik voor je zitten sleutelen en ben ik tot de volgende (nood)oplossing gekomen: in plaats van de laatste maand te vergoeden, zal ik de voorlaatste maand vergoeden + € 1,00 voor het bedrag dat je meer betaalt op de (eind)factuur van maart (€ 25,49 ten opzichte van € 24,49 in februari). 

Ik maak ook meteen een bevestiging hiervan per e-mail voor je aan en verstuur die zodat jij gelijk inzichtelijk hebt dat er vergoed gaat worden. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat deze vergoeding pas rechtgetrokken, c.q. gecompenseerd zal worden nadat de eindnota in rekening gebracht is. Omdat er al een voorlopige eindfactuur aangemaakt is, kan ik dat proces spijtig genoeg niet omzeilen.

Hopelijk heb ik je hiermee enigszins geholpen. Indien ik toch nog iets anders voor je kan doen, of je nog met vragen zit, stel ze gerust en laat het weten. Ik zit altijd voor je klaar en wil graag zo goed mogelijk meehelpen en meedenken!

Reputatie 3

Beste Jason, er is hier niet sprake van een vergoeding aan mij maar van een onterechte incasso door T-Mobilethuis, die overigens niet door mij gestorneerd is.

Na de afgesproken opzegtermijn en na het voldoen aan mijn betalingsverplichtingen heb ik de incassomogelijkheid van T-Mobile Thuis opgeheven, hiervoor bestaat immers geen reden meer? Het contract was door mij conform voorwaarden beëindigd.

Een kwijtgescholden rekening gelijkstellen aan een vergoeding lijkt me niet helemaal correct, evenals rekeningen als betaald markeren terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. (klinkt als?)

Ik heb mij aan het contract gehouden, wanneer gaat T-Mobile zich aan haar contractuele verplichtingen en afspraken houden? Vanavond moet ik nog gebeld door de afdeling debiteuren van jullie, hoe pas je dit in?

Inmiddels zijn de door T-Mobile thuis gemaakte fouten meerdere malen door T-Mobile thuis erkend, ik heb T-Mobile even zo vaak excuses horen maken. Ik wacht helaas nog steeds op een oplossing.

Reputatie 7

Hi @Ritzee, we denken altijd in oplossingen en komen er in 99% van de gevallen eigenlijk altijd wel uit. In dit geval lijkt dat niet zo te zijn, dan is het natuurlijk je goed recht om juridische bijstand in te schakelen als je het gevoel hebt dat dit nodig is. Natuurlijk erg jammer dat je dit gevoel hebt maar op dat moment heb ik er dan niet zo heel veel meer aan toe te voegen en wordt het via andere kanalen afgehandeld. Neemt overigens niet weg dat ik mij je frustratie goed voor kan stellen en ik hoop voor je dat er een bevredigende oplossing uit komt!

Reputatie 7

Hi @Ritzee, ik wil jou ook graag via deze weg laten weten dat jij een e-mail van ons hebt ontvangen met daarin de contactgegevens om schriftelijk contact op te nemen met de juridische afdeling. Deze e-mail heb je ongetwijfeld zelf al voorbij zien komen, maar ik wilde er zelf ook graag nog op terugkomen. Hopelijk weet jij zo voldoende!

Reputatie 7

Hi @Ritzee Excuses, er was een automatische nota doorheen geglipt met € 15,- incasso kosten. Mijn collega heeft hem direct voor je vergoed en de incasso stop gezet. Je hoeft geen verdere actie te ondernemen, nogmaals excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +4

@Ritzee volgens mij ziet T Mobile dit ook echt zo en vinden er dan ook 2 transacties plaats. (Bedrijven betalen  per transactie) een verzonden facturen mag nimmer aangepast worden van de belastingdienst en moet gecrediteerd worden anders kloppen de factuur nummers niet meer. Vandaar de vergoeding. Het is wat omslachtig allemaal maar 22 April moet alles op 0 uit komen.

Reputatie 3

Waarom worden die (herrinnerings) appjes door T-Mobile altijd in de nacht gestuurd? Klantje pesten?