Klacht over baggerslechte service van Odido

  • 12 February 2024
  • 7 reacties
  • 188 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Graag uit ik op deze manier mijn ongenoegen over de geboden service van Odido.

Ik probeer sinds 23 oktober een verhuizing door te geven, maar deze kon maar niet verwerkt worden omdat er nog een opzegging van mijn tv abonnement liep. ik ben in november verhuisd en heb pas vanaf 24 januari gebruik kunnen maken van mijn internet.

Dit omdat de glasvezel aansluiting ook nog eens kapot was achtergelaten door de vorige bewoner. vanaf oktober meerdere malen contact gehad met Odido waar iedereen mij iets anders verteld, en mij niet voorziet van de juiste service. omdat mij telkens foutieve informatie is doorgegeven kreeg ik hiervoor een compensatie van 20 euro. ook word er niks vastgelegd na de meeste telefoongesprekken die ik met jullie gevoerd heb, wat er voor zorgt dat dit gehele proces alleen nog maar langer duurt. ik als consument zou er niet de dupe van moeten zijn dat er ongeschoolde medewerkers bij de klantenservice werken.. 

Ik heb vanaf 28 november tot 24 januari zonder internet gezeten en hiervoor bieden jullie mij een compensatie aan van 63,71 euro. tot mijn grote ongenoegen moest ik zelfs nog een bewijs van verhuizing aanleveren. ik word al niet geholpen door jullie en word dan voor mijn gevoel ook nog niet eens geloofd door jullie. sinds jullie gefuseerd zijn tot Odido is er vanuit jullie 0 service te bekennen en dat vind ik als trouwe klant heel erg jammer..

de openstaande factuur van 67.50,voor de maand december bedraagt dus al meer dan de geboden compensatie.

Ik probeer telefonisch met jullie contact op te nemen, en wederom is er niemand die mij de juiste service biedt. ik heb meerdere malen gevraagd om contact met de financiële afdeling maar er word mij dan aangegeven dat deze afdeling niet telefonisch benaderd kan worden.

mijn factuur dient binnen 14 dagen betaald te worden, maar ik betaal natuurlijk niet voor diensten waar ik geen gebruik van gemaakt heb. ik als contractant heb contractuele verplichtingen, maar ook jullie als leverancier van mijn diensten hebben deze verplichting. jullie hebben in deze verplichting verzaakt en behandelen mij als consument niet prettig. ook mijn juridisch adviseur vind dat jullie verzaken in jullie plichten en de afhandeling onnodig moeizaam maken. mocht ik wederom niet geholpen worden dan stap ik over naar KPN en zal ik deze klacht ook melden bij Kassa / Radar. Dit is namelijk geen klantenservice. Zelfs de medewerker van KPN netwerkbeheer geeft dit aan. uitermate teleurstellend!

 

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hey @lvds, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Allereerst mijn excuses voor het ongemak voor het verloop van de gang van zaken. Dit is zeker niet wat ik gewend ben van onze service en dit had zeker anders moeten verlopen. Ik ben voor je gaan kijken en zie dat je gisteren contact gehad hebt met onze klantenservice. Ik zie dat er een extra vergoeding tot stand is gekomen. Kan ik hieruit opmaken dat het uiteindelijk wel opgelost is, ondanks het moeizame verloop? We zullen dit zeker meenemen in onze verbeteringen van de klantenservice. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @lvds, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Allereerst mijn excuses voor het ongemak voor het verloop van de gang van zaken. Dit is zeker niet wat ik gewend ben van onze service en dit had zeker anders moeten verlopen. Ik ben voor je gaan kijken en zie dat je gisteren contact gehad hebt met onze klantenservice. Ik zie dat er een extra vergoeding tot stand is gekomen. Kan ik hieruit opmaken dat het uiteindelijk wel opgelost is, ondanks het moeizame verloop? We zullen dit zeker meenemen in onze verbeteringen van de klantenservice. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Bedankt voor je reactie. Het probleem is voor mij pas verholpen wanneer de openstaande factuur van december gecrediteerd word en ik de terugbetaling op mijn rekening ontvang. Gezien al het moeizame contact met jullie is het nu een kwestie van eerst zien, dan geloven alvorens ik kan bevestigen dat het opgelost is

@Tommie van Odido woensdag een mail verzonden met daarin het verzoek om de factuur van december als betaald te zetten in het systeem ivm bijkomende incasso kosten op deze factuur. In overleg met jullie hoefde ik niet te betalen voor diensten waar ik geen gebruik van gemaakt heb. Er zijn op de nieuwe factuur allerlei kosten afgeboekt waar ik niks van begrijp want vanaf begin af aan is er aangegeven dat de installatie door monteur via gideon en netwerkbeheerder KPN gratis zouden zijn voor mij gezien het ongemak. Ik heb natuurlijk niks aan de geboden compensatie als ik de factuur van december nu alsnog zal moeten voldoen.. Tot op heden heb ik helaas nog geen reactie terug mogen ontvangen. Per chat kan ik niet in contact komen met jullie en telefonisch kom ik ook niet verder omdat ik aan elke medewerker de gehele situatie opnieuw moet uitleggen en ze dan uiteindelijk allemaal aangeven niks voor me te kunnen doen omdat dit via de financiele afdeling gaat. Daar hoor ik maar niks van en deze afdeling is ook telefonisch niet te bereiken geven de medewerkers aan. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waarbij de service zo uitermate teleurstellend is..  als consument echt heel erg vervelend om jullie zo achter de broek aan te moeten zitten…  ik hoop dat er nu schot in de zaak komt en dit zo spoedig mogelijk opgelost word. Ik ben sinds 23 oktober al met jullie bezig en ben ook bezig met het nemen van juridische stappen omdat de afwikkeling van deze klacht al meer dan 4 maanden duurt. In 1 woord, waardeloos!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @lvds, goed dat je dit aangeeft! Normaal gesproken zou ik uitstel van betaling voor je kunnen aanvragen voor de rekening van december, maar nu is het te laat hiervoor. Op deze manier konden we de bijkomende incassokosten vermijden. Dit kan nu ook, met een betalingsregeling. Dit kun je aanvragen via Mijn Odido: Log in op je persoonlijke Mijn Odido account. De kosten van de vergoeding worden in ieder geval in mindering gebracht op je eerstvolgende rekening. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +14

Op een consumentenlijn is geen SLA van toepassing die indirecte kosten vergoed. Uiteraard worden wel achteraf de abonnementkosten vergoed van de dagen dat de dienst in storing lag.

De vergoedingen die men heeft ingevoerd dekken dan de kosten van de abonnement facturen van Odido. Dat het dan op ongeveer op € 0 komt is heel logisch. Een factuur kan niet met een vinkje op “betaald” worden gezet. Daar moet altijd een creditfactuur tegenover staan. Door niet te betalen gaan inderdaad facturen het incassotraject in met alle kosten die daar weer mee gemoeid zijn.

@eric Zoals je zelf al aangeeft worden de dagen dat de dienst in storing lag wel vergoed. Om die reden zal de factuur van december dus ook door jullie verwerkt moeten zijn omdat ik die gehele maand geen gebruik heb kunnen maken van mijn internet.. hoe moeilijk moet het nu zijn! Ik ga als consument niet betalen voor een dienst die ik niet gebruikt heb. Ik heb contractuele verplichtingen aan jullie, maar jullie ook aan mij. Dus voor de zoveelste keer de vraag of de factuur van december nu in orde gemaakt kan worden vanuit jullie kant zodat deze niet meer openstaat en ik hier geen herinneringen meer over zal ontvangen. Mocht dit nu wederom niet lukken dan neemt mijn advocaat contact met jullie op. Ik ben hier sinds 23 oktober al mee bezig en stel geen moeilijke vragen aan jullie. Waarom jullie deze makkelijke oplossing in godsnaam zo moeilijk maken, is echt de vraag in dit geval. Wat een bedrijf zeg!

@Ishana van Odido een betalingsregeling voor een factuur die ik als consument wettelijk niet hoef te betalen, omdat jullie mij deze volledige maand geen diensten hebben geleverd, ga ik natuurlijk niet treffen. Deze factuur moet door jullie in het systeem op de juiste manier verwerkt worden. Dit gaat toch helemaal nergens over zeg! 

Reputatie 7
Badge +14

Het is geen "jullie' he, je spreekt met andere klanten en moderators. Die laatste herken je aan hun naam + "van Odido'.

Reageer