KLACHT - Wacht al bijna 5 maanden op mijn glasvezel aansluiting

  • 18 December 2023
  • 6 reacties
  • 234 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties


Bijna 5 maanden geleden heb ik bij T-Mobile glasvezel aangevraagd via de website. Inmiddels heb ik nog steeds geen glasvezel!
In dit hele proces heb ik kortingen misgelopen en heb ik ook geen recht meer op een Ring deurbel. Ook is de kans dat ik mijn glasvezel aanleg kosten moet gaan betalen aanzienlijk verhoogd. Daarnaast heb ik extra kosten moeten maken, omdat ik Odido Unlimited voor mijn mobiel heb aangeschaft zodat ik in de tussentijd wel nog gewoon kan internetten.

 

Ik vind het echt niet normaal hoe dit allemaal geregeld wordt. Ik verwacht dan ook zo snel mogelijk een oplossing en compensatie voor de misgelopen kortingen en Ring deurbel die ik eigenlijk zou ontvangen. Ook moet de eerder genoemde kans op de aanleg kosten en de extra kosten voor het Unlimited pakket niet vergeten worden.

Ik kan begrijpen dat er iets kan gebeuren waardoor de aansluiting uitgesteld wordt. Maar bijna 5 maanden is niet meer normaal!

Er is meerdere malen per mail doorgegeven dat de verwachte datum voor de glasvezelaansluiting verschoven is.
9 Aug > augustus - september
9 Sep > september - oktober
9 Okt > oktober - november
15 Nov > november - december


Hieronder staat het hele proces van aanvraag tot nu uitgetypt.

 

25 Juli
Glasvezel aangevraagd bij T-Mobile. Er was tijdelijk een actie waarbij je de eerste 10 maanden i.p.v. de eerste 8 maanden korting kreeg. Er lag bij mij nog geen glasvezel en het was me duidelijk dat ik minimaal 1 jaar gebruik moet maken van de nieuwe glasvezel kabel of anders zou ik de aanleg ervan moeten betalen. Ik woon antikraak en nam de gok dat ik meer dan 1 jaar op dit adres zou kunnen wonen. Ook was het met alle kortingen niet veel duurder dan andere glasvezel aanbieders mocht ik achteraf toch de glasvezelaanleg kosten moeten betalen.


------
In de lokale krant stond vermeld dat E-Fiber de glasvezel in mijn stad regelde. Ik keek op de website van E-Fiber en er stond dat er één gebied was die zowel de glasvezel in de straat had liggen als de glasvezel in de woningen zou hebben. Het was toevallig het gebied waar ik woon.

Ik vond dit nogal vreemd, want er stond dat al gebeurd was voor mijn glasvezel aanvraag bij T-Mobile, maar ik had helemaal geen glasvezel in mijn woning.
------

 

14 Aug
Ik wilde contact opnemen met E-Fiber om hierover te informeren. Open Dutch Fiber regelde de aanleg van de glasvezel in mijn gebied en moest daarom contact met hen opnemen.

Er werd aangegeven dat er geen toestemming was gegeven voor de glasvezel aanleg in mijn woning en dat deze er daarom niet was. Ik gaf aan dat ik pas recent was verhuisd en ik dus ook geen mogelijkheid heb gehad om toestemming te geven. Ik gaf ook aan dat ik dus alsnog toestemming hier voor geef, omdat ik graag gebruik wil maken van het glasvezelnetwerk.

Er werd me een nummer van Circet Nederland gegeven. Ik heb daar hetzelfde verteld. Ik zou de dag erna teruggebeld worden, maar dit gebeurde niet.

 

17 Aug 
Circet opnieuw gebeld en laten weten dat ik niet terug ben gebeld.

 

29 Aug 
Wederom weer niet gebeld door Circet. Weer gebeld en laten weten dat ik alweer niet ben terug gebeld.

 

6 Sep
Eindelijk terug gebeld door Circet en heb een schouw afspraak ingepland.

 

7 Sep
Ik kreeg een herinnering mail over de schouwafspraak. Maar dit kwam opeens van een ander bedrijf genaamd SJK Solutions

 

8 Sep
Schouwer lang gekomen. Achteraf kreeg ik een mail dat de schouwer is langs geweest. Nu was de mail weer van Circet en niet van SJK Solutions.

 

20 Sep
E-Fiber/Open Dutch Fiber verkopers stonden opeens aan de deur. Ze hadden opnieuw een T-Mobile (nu onder de naam Odido) aangevraagd via de E-Fiber website en vertelden me dat ik een Ring deurbel zou ontvangen vanwege een actie.

Ik had ze verteld over de schouwer die bij mij langs was geweest en dat ik het vreemd vond dat hij de meterkast niet had gekozen voor de glasvezelaansluiting. De heren vertelden me dat ze een nieuwe schouwer langs zullen laten komen om er opnieuw naar te laten kijken.

Deze nieuwe schouwer is nooit gekomen.

 

5 Okt
Contact gehad met een Odido medewerker (Dhr. Domen) maar hij kon mij ook niet verder helpen, omdat het over de glasvezelkabel aanleg gaat en niet over de Odido aansluiting.

 

31 Okt
Odido gebeld en gevraagd naar de status van mijn aansluiting en laten weten dat ik al meer dan 3 maanden op mijn aansluiting aan het wachten ben. Mevrouw zei dat ik twee bestellingen had staan en zei dat het daarom misschien niet doorkwam. Ze wilde de laatste bestelling voor mij annuleren. Dit is de bestelling die de heren van E-Fiber aan de deur hebben aangevraagd. (waar ik de Ring deurbel zou ontvangen)

Ik gaf aan dat ik ook de andere bestelling zou willen annuleren, omdat ik graag mijn pakket wil aanpassen. Ook kon ik via bandbreedwinkel.nl extra cashback kon ontvangen als ik opnieuw zou aanvragen.
Achteraf bleek dat de dag er voor er een nieuw contract was voor nieuwe bestellingen. De 10 maanden korting actie was gestopt en ik nu kreeg ik nog maar 8 maanden korting. Ik was niet geïnformeerd over deze contract wijziging.


?? November
Glasvezel aansluiting is naar binnen aangelegd. De exacte datum weet ik niet meer, ik heb hier geen bevestigingsmail van ontvangen en heb het zelf niet opgeschreven. Ik denk dat het door Circet is gedaan, maar ik weet het niet zeker.

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hoi @Sam.N, bedankt voor het delen van je ervaring.

Nieuwe aanleg van glasvezel kan lang duren. Dit komt omdat het een fragiel stukje technelogie is en dit zo zorgvuldig mogelijk gedaan moet worden. Voordat jij opgeleverd kan worden dienen er veel werkzaamheden volbracht te zijn, denk aan: 

  • Blazen van de kabels van POP naar DP.
  • Lassen van de kabels aan DP
  • Blazen van de kabels van DP naar erfgrenzen
  • Tuinboringen (schieten van kabel naar gevel toe)
  • Huisaansluiting (kabel naar binnen + plaatsing FTU + patching in centrale [vrijgeven signaal]

Dan moet de wijkcentrale volledig opgeleverd zijn voordat jij kan genieten van het snelle glasvezel. Ik zoek dit graag verder voor je uit maar op dit e-mailadres kan ik geen abonnement bij ons vinden. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Sam.N, bedankt voor het delen van je ervaring.

Nieuwe aanleg van glasvezel kan lang duren. Dit komt omdat het een fragiel stukje technelogie is en dit zo zorgvuldig mogelijk gedaan moet worden. Voordat jij opgeleverd kan worden dienen er veel werkzaamheden volbracht te zijn, denk aan: 

  • Blazen van de kabels van POP naar DP.
  • Lassen van de kabels aan DP
  • Blazen van de kabels van DP naar erfgrenzen
  • Tuinboringen (schieten van kabel naar gevel toe)
  • Huisaansluiting (kabel naar binnen + plaatsing FTU + patching in centrale [vrijgeven signaal]

Dan moet de wijkcentrale volledig opgeleverd zijn voordat jij kan genieten van het snelle glasvezel. Ik zoek dit graag verder voor je uit maar op dit e-mailadres kan ik geen abonnement bij ons vinden. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Hallo,

 

Zoals ik aan heb gegeven was volgens E-Fiber zelf alles al gereed in mijn gebied. Ik kan zelf bevestigen dat er inderdaad al glasvezel in de straat lag aangezien de glasvezel kabel voor mijn duur een stukje uitstak. De kabel moest alleen nog naar binnen aangesloten worden. De kabel is nu binnen aangesloten en heb nu een glasvezelkastje aan de muur hangen.

 

Het heeft dus 4 maanden geduurd om de glasvezelkabel die in stoep lag 2 meter te verplaatsen (Wat onnodig was als de kabel gewoon bij de meterkast naar binnen zou komen. De kabel lag er namelijk recht voor) en de kabel binnen aan te sluiten.

 

Op 23 Okt heb ik overigens ook een mail van jullie ontvangen dat Guidion binnenkort langs zou komen voor de installatie. Heb daar ook helemaal niks meer van vernomen.

 

Ik zal mijn klantnummer toevoegen 

 

 

Mijn klantnummer kan ik niet vinden via Mijn Odidio.

Er staat namelijk dat mijn bestelling is geannuleerd.

Het klopt dat deze bestelling is geannuleerd. Dat is namelijk de bestelling die ik telefonisch heb laten annuleren.

Echter heb ik daarna via breedbandwinkel.nl een nieuwe bestelling geplaatst. Heb daar ook een bevestiging van gekregen van Odidio.

 

De klantnummer die ik kan vinden in deze bevestigingsmail heb ik toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sam.N, bedankt voor de verduidelijking en het toevoegen van je klantnummer. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat het FTU nog geplaatst moet worden. Het lijkt erop dat we geen toestemming gehad hebben om dit te doen. Ik heb het doorgezet naar onze glasvezelafdeling om dit te onderzoeken en jou op te bellen met meer informatie hierover. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen dan spreken ze een voicemail in! 

Dit is toch de FTU? Ik noemde het het glasvezel kastje in mijn vorige berichten.

 

Er is aan mij voor de rest nergens toestemming voor gevraagd.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat klopt inderdaad @Sam.N. Hopelijk kan onze glasvezelafdeling je meer informatie geven! 

Reageer