klachtenformulier

  • 23 January 2024
  • 17 reacties
  • 1153 Bekeken

ik wil een klacht bij odido indienen, maar ik kan geen online-formulier vinden en ook geen email-adres om mijn klacht kwijt te kunnen. ik zie alleen een post-adres. dat is niet van deze tijd @#$%^

Ik heb al uren met de helpdesk gesproken. op zich word ik prima te woord gestaan, maar mijn probleem is nog steeds niet verholpen. Dus het wordt tijd voor een officiële klacht bij odido of anders bij ACM

 

Jason van Odido 2 maanden geleden

Hoi @robertc8, alhoewel ik de strekking van je sentiment wel begrijp, blijft het jouw opvatting over wat je al dan niet handig vindt. Er is een vrij duidelijke weg om een klacht in te dienen. Dit kan via alle beschikbare platformen (social kanalen, Community, telefonische Klantenservice, online live chat, mailadres en de Odido winkels), alsmede via Klachtenkompas en Trustpilot. Dat jij het chatvenster te smal vindt of de andere gangbare opties liever niet bewandelt, is natuurlijk je goed recht, maar dat blijft jouw keuze. We doen ons best op de Community om alles in behandeling te nemen. Een eventuele aanpassing van de manier om een klacht in te dienen, is een wens of suggestie en behoort daarom tot de procedure die Teresa hierboven beschrijft. Ik snap heel goed wat je bedoelt en kan me wel vinden in dat sommige protocollen wellicht wat achterhaald zijn, maar op zich zijn er in totaal 10 opties om je klacht in te dienen; dat zou genoeg moeten zijn. 

Inhakend op de constatering hierboven met betrekking tot het sluiten van topics: het is niet toegestaan om meer dan 1 topic aan te maken over hetzelfde onderwerp. Dit hanteren we als huisregel om zo het overzicht te bewaren. We sluiten zelden topics om andere redenen - tenzij het bijvoorbeeld pure spam is natuurlijk. Het sluiten van een idee, wens of suggestie in het daarvoor bedoelde Wensen & Suggesties platform doen we alleen als blijkt dat iets niet of nog niet mogelijk is.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 1

https://www.odido.nl/service/veelgestelde-vragen/waar-kan-ik-een-klacht-indienen-heeft-odido-een-klachtenformulier/000216827

Bedankt voor je reactie, maar helaas: ik kende deze webpagina al. Zoals ik al schreef: ik zie geen online-formulier en ook geen email-adres waar ik mijn klacht kwijt kan. Alleen de telefonische helpdesk (daar kan ik mijn klacht niet vastleggen), danwel een papierenpost-adres (dat is niet van deze tijd).

Elke organisatie hoort een klachtenregeling te hebben. Die is er dus wel, maar ver onder de maat.

Ik ben erg benieuwd wat odido zèlf hierop te zeggen heeft.

Reputatie 1

Hoi heb even zelf gekeken hoe moeilijk het was een klacht in te dienen en het was me in 2 min gelukt.

Ga maar de chatbox geef aan mobiel of tv

Daarna toets in klacht en je wordt direct geholpen.

 

Mailen is ook alweer zo ouderwets 

Niet alle oude gewoontes zijn verkeerd.

De chatbox heeft maar een heel klein schrijfvenster. Een email kan je in concept opschrijven en later nog eens herlezen en aanscherpen voordat je hem opstuurt.

Wat je In de chatbox schrijft, valt naderhand moeilijk (of zelfs niet?) meer terug te vinden, terwijl een email in het mailprogramma bewaard blijft. Het zorgt mijns inziens voor een betere archievering dan een chatbox cq. community-item. Beter bewijsbaar ook.

Ik weet niet wie bepaalt wat een goede of de beste oplossing is, maar ik als starter van deze topic vind het nog steeds niks. In de topic-tekst en twee andere posts heb ik al aangegeven waarom.
Ook ben ik nog steeds benieuwd wat odido zelf vindt van mijn klacht over de klachtenprocedure (funny, maar dat is het).
Maar als odido niet reageert, dan leg ik het wel aan de ACM voor ter beoordeling.

NB: @Markv70 noemde mailen ouderwets. In de huidige klachtenprocedure van odido zou ik een papieren brief moeten sturen. Dàt is pas old-scool.

Wil ook gewoon klachtenformulier invullen maar kom helaas nier veel verder dan mail adres  helaas blijkt dit behandeld te worden door afdeling waar klacht over gaat dus schiet ook niet op..

 

 

Jammer dat er ook hier geen antwoord komt en topics gesloten worden zonder antwoord. 

Hierheen verwezen door klantenservice om deze vraag te stellen maar blijkbaar lukt het ook hier niet om antwoord te krijgen op de simpele vraag waar vind ik klachtenformulier ....…

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Er is geen klachten formulier. Wel zijn er moderators die wat dieper op vragen en opmerkingen in kunnen gaan. Plaatst daarom jouw vraag hier.

@eric je hebt gelijk en ook niet. NB: ik heb inmiddels een medestander: @Remcosp 

Inderdaad, nadat ik mijn klacht over gedoe rond een netwerkmigratie (topic 361419) aanmeldde bij de community werd ik geholpen door iemand van odido. Hoewel het nog steeds niet helemaal opgelost is.

De community komt tegemoet aan de vereisten voor een klachtenprocedure: Registreren klacht, Referentienummer, Terugkoppeling, Een vorm van Archivering. Is er ook: "Evaluatie van klachten"?

Ik heb vier bezwaren. Ten eerste: de webpagina met de klachtenprocedure is moeilijk te vinden, want niet transparant opgenomen in de lijst "service en contact". Ten tweede staat op die webpagina niet duidelijk dat je met een klacht het beste deze binnen de community kan uiten (als je er telefonisch niet uitkomt). Ten derde werpt dit een extra drempel, want je moet eerst lid worden van de community. Ten vierde is deze manier van klachtenverwerking niet transparant. Niet duidelijk is of odido ook leert van de ingebrachte klachten.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community @robertc8

Goed dat je de weg naar onze Community hebt gevonden. Ik neem jouw klacht graag in behandeling, wil je mij hier meer over vertellen?

Daarnaast ben ik direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Gelukkig zie ik het volgende in de terugkoppeling van de technische dienst. Je kunt via de website of via mijn collega’s van de Sales afdeling, te bereiken op 0800-0092, een nieuwe aanvraag doen. Zodra je online bent op de nieuwe verbinding, kan ik het andere abonnement per direct kosteloos voor je opzeggen. 

 

@Remcosp Ook jou help ik graag verder! Ik ben direct gaan kijken en zie dat onze technische dienst contact heeft gehad met de netwerkbeheerder. Zij hebben aangegeven de situatie te escaleren naar de aannemer. Echter zie ik hier nog geen reactie op. Ik heb dit direct voor je nagevraagd, zodra ik iets terug hoor, laat ik het je direct weten! 

 

 

 

 

@Teresa van Odido het is goed dat nu ook odido zich met dit onderwerp (een klacht over de klachtenprocedure)  bemoeid.

Er is een klacht over netwerkmigratie (topic 361419) ,  maar dat liep en loopt al op een andere thread in de community.

De klacht waar je je nu in mengt (topic 361298) gaat over de mijns inziens ondeugdelijke klachtenprocedure bij odido. Binnen dit topic heb ik al meerdere keren mijn standpunt uitgelegd. Hetgeen je eenvoudig kunt nalezen. Daar heb ik nu niets aan toe te voegen. Wel ben ik benieuwd haar jouw/odido's reactie op deze problematiek.

.

Reputatie 6
Badge +2

@robertc8 Ik ben direct gaan zoeken, maar ik kan topic 361419 niet vinden. Wil je hier de link van met mij delen? Dan pak ik dit graag voor je op! 

Zelf kan ik niks aan de procedure veranderen, maar wij staan altijd open voor feedback. Ik raad je daarom aan om dit aan te kaarten op de Wensen & Suggesties pagina: Wensen en suggesties | Odido community. Hier kunnen klanten hun ideeën met ons delen en wordt er gekeken of het mogelijk is om deze te implementeren. 

@Teresa van Odido topic 361419 kan je vinden met link https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/administratief-probleem-bij-netwerkmigratie-361419

Verder vind ik het erg flauw om te schrijven dat jij niets kan doen bij de "klacht over ondeugdelijke klachtenprocedure" en dat ik maar een wens/suggestie moet inschieten. Ik heb mijn best al lang gedaan om uit te leggen wat ik er verkeerd aan vind. Het is aan odido om dit serieus te nemen en er wat aan te doen, danwel te motiveren waarom odido er niets mee doet.

 

Reputatie 4
Badge

@Teresa van Odido: Eventjes in de lijst van zijn posts kijken leverde dit op:

Ik zie daar de 361419 toch echt in staan.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robertc8, alhoewel ik de strekking van je sentiment wel begrijp, blijft het jouw opvatting over wat je al dan niet handig vindt. Er is een vrij duidelijke weg om een klacht in te dienen. Dit kan via alle beschikbare platformen (social kanalen, Community, telefonische Klantenservice, online live chat, mailadres en de Odido winkels), alsmede via Klachtenkompas en Trustpilot. Dat jij het chatvenster te smal vindt of de andere gangbare opties liever niet bewandelt, is natuurlijk je goed recht, maar dat blijft jouw keuze. We doen ons best op de Community om alles in behandeling te nemen. Een eventuele aanpassing van de manier om een klacht in te dienen, is een wens of suggestie en behoort daarom tot de procedure die Teresa hierboven beschrijft. Ik snap heel goed wat je bedoelt en kan me wel vinden in dat sommige protocollen wellicht wat achterhaald zijn, maar op zich zijn er in totaal 10 opties om je klacht in te dienen; dat zou genoeg moeten zijn. 

Inhakend op de constatering hierboven met betrekking tot het sluiten van topics: het is niet toegestaan om meer dan 1 topic aan te maken over hetzelfde onderwerp. Dit hanteren we als huisregel om zo het overzicht te bewaren. We sluiten zelden topics om andere redenen - tenzij het bijvoorbeeld pure spam is natuurlijk. Het sluiten van een idee, wens of suggestie in het daarvoor bedoelde Wensen & Suggesties platform doen we alleen als blijkt dat iets niet of nog niet mogelijk is.

@Teresa van Odido ruim een week geleden bood je aan mijn probleem met de netwerkmigratie op te pakken. Inmiddels zijn er nieuwe ontwikkelingen. Maar er zijn ook nog steeds twee problemen. Ik heb deze beschreven in het topic 361419. Via de link https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/administratief-probleem-bij-netwerkmigratie-361419  het gaat om de post van 6 maart 2024

Ik heb de problemen daar ook geadresseerd aan @Cal van Odido Maar hij heeft nog niet gereageerd. Hopelijk kan een van jullie tweeën beide problemen oppakken.

@Jason van Odido ik volg nu het pad dat je me wijst en zoek via de community de oplossing van mijn problemen (cq. klacht). Hopelijk komt er dan eindelijk een definitief eind aan.

Reputatie 6
Badge +2

@robertc8 Ik ben direct voor je gaan kijken. Gelukkig zie ik dat @Tommie van Odido net precies een reactie heeft geplaatst in het topic dat je benoemt. 

 

Reageer