Levering glasvezel

  • 9 October 2023
  • 16 reacties
  • 195 Bekeken

Ik heb  een jaar geleden glas vezel aan gevraagd in Tegelen maar tot op heden niets, nada. 

Ik hoor ook niets over de status van jullie 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Bbsystems, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het lijkt erop dat je order ergens blijft vastzitten. Ik heb daarom onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken. Zij gaan je opbellen en meer informatie verstrekken over de oplevering. Ook heb ik verzocht om uit te zoeken waar het vastloopt en om dit door te zetten. Houd je telefoon dus goed in de gaten, als ze je niet te pakken krijgen spreken ze een voicemail in. 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bbsystems, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en het lijkt erop dat je order ergens blijft vastzitten. Ik heb daarom onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken. Zij gaan je opbellen en meer informatie verstrekken over de oplevering. Ook heb ik verzocht om uit te zoeken waar het vastloopt en om dit door te zetten. Houd je telefoon dus goed in de gaten, als ze je niet te pakken krijgen spreken ze een voicemail in. 

Helaas, nog steeds geen actie.Ik ben inderdaad gebeld met de mededeling dat midden december de lijn opgeleverd zou worden.

Maar nog steeds niets gehoord.dat terwijl ik al 14 maanden het dure Ziggo tarief aan het betalen ben. Krijg ik daar compensatie voor?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bbsystems 

Heb je ook al eens contact opgenomen met de netwerkbeheerder/aannemer die verantwoordelijk is voor de planning en aanleg?

Als provider moet Odido ook wachten totdat het glasvezelnetwerk gereed is voor gebruik.

Ja heb ik natuurlijk.zij zeggen over een paar weken………  Odido zegt ook dat ik zelf Ziggo moet opzeggen. Maar door al deze onduidelijkheden lopen mijn kosten maar op

Reputatie 7
Badge +14

Internet providers zoals Odido zijn afhankelijk van de netbeheerder in een stad die de glasvezel eigenaar is en de aanleg verzorgt. De aanvraag om een glasvezel lijn bij hen te huren naar jouw huis is gedaan en zodra die beschikbaar is zal Odido zorgen voor apparatuur en een monteur die de internet router komt monteren. Tot die tijd is er nog geen dienst die ze leveren of factureren. Compensatie omdat jij een andere dienst (logischerwijs) aanhoudt is niet van toepassing. Zodra je de afspraak voor de installatie hebt gemaakt kun je andere vormen van internet toegang opzeggen. Omdat er nog geen definitieve datum was vanwege het ontbreken van het glasvezelpunt in jouw woning kon je geen gebruik maken van de overstapservice.

Formeel heb je gelijk. Het toont maar weer aan de er weinig coulance is naar de klant. Ik had een beetje begrip wel op prijs gesteld. Jammer, erg jammer………..

 

 

En dan blijft het stil…..

Reputatie 7
Badge +9

Nieuwe aanleg van glasvezel is gaat niet altijd soepel. Je moet met heel veel factoren rekening houden. De wijkcentrale dient volledig opgeleverd te zijn, alle civiele werkzaamheden dienen afgerond te zijn en dan pas kan de huisaansluiting gerealiseerd worden @Bbsystems. Het is daarom lastig om een definitieve datum aan te prikken omdat het vertraging op kan lopen. Als het goed is heeft Fiber telefonisch contact met je opgezocht en een update gegeven over de oplevering. Klopt dit? 

 Nee ik heb sinds twee maanden niets meer gehoord. En de wijk  centrale staat bij mij om de hoek op nog geen 100 meter 

Reputatie 7
Badge +9

Dat kan inderdaad kloppen @Bbsystems. Als het goed is heeft een collega van de glasvezelafdeling je op 10-10 gebeld met de update dat de wijkcentrale op 08-12 opgeleverd zal worden. Op dit moment is er nog geen definitieve datum voor de huisaansluiting. Het kan nog wel een tijdje duren voordat je opgeleverd bent. Zodra alles gereed is zal er contact met je opgenomen worden voor de huisaansluiting.

Grappig de glasvezel kabel ligt al in mijn meterkast , aangesloten en al. Dit is begin dit jaar al gebeurd. Volgens de vriendelijke meneer die het aangesloten heeft zou alles klaar zijn.Netwerk kabel van het modem in het ODF kastje prikken en klaar

Ik vraag me af wanneer het nu eindelijk gaat gebeuren.??

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het opnieuw doorgezet naar onze glasvezelafdeling @Bbsystems! Zij zullen het gaan onderzoeken en doorzetten waar mogelijk. Ook gaan ze je opbellen en informatie geven over de oplevering. Als ze je niet te pakken kunnen krijgen dat spreken ze een voicemail in. 

En weer wordende beloftes niet nagekomen, geen telefoontje en geen voicemail bericht.
Jaren geleden zag ik in de kantine van een winkel de volgende tekst:

De Klant betaald jou salaris, je vakantie, je eten, je benzine voor je auto, je kleren, je nieuwe IPhone, je TV, je nieuwe fiets, etc etc


Wanneer word de klant eens serieus genomen?

Ik wacht al vanaf oktober 2022 op mijn aansluiting, als ik bel wordt de datum steeds naar voren gezet, nu weer van 10 mei naar 23 juni. Ik kijk elke dag tegen de centrale aan maar zie vanaf half januari geen enkele activiteit mee

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bbsystems, ik ben nogmaals voor je gaan kijken maar de wijkcentrale is nog niet actief. De voorlopige datum heb je al doogekregen van een collega zie ik in mijn systeem. Hopelijk kunnen we deze datum aanhouden en wordt je dan ook echt opgeleverd! Het wachten is op dit moment tot de wijkcentrale actief wordt gemeld.

Reageer