Lijn niet opgeleverd, wat doe ik met de factuur?

  • 27 March 2024
  • 11 reacties
  • 108 Bekeken

Reputatie 4

Beste Odido,

Volgens mijn laatste informatie is mijn glasvezel lijn nog niet officieel door ODF opgeleverd. Ook Guidion heeft nog niet geconstateerd dat mijn lijn in orde is. 
Mijn abonnement is wel automatisch ingegaan omdat mijn modem even on-line kwam, en, de eerste factuur ligt inmiddels op de mat.  Een aantal vragen:
- Is mijn lijn al officieel door ODF opgeleverd?
- Berekent ODF de huur van mijn lijn al door aan Odido?
- Wat zijn de laatste bevindingen van Guidion?
- Wat is de status van mijn lijn in de Odido systemen?
- Wordt ik geacht de factuur te betalen of storten jullie deze achteraf terug?

Met vriendelijke groeten,
Paul
 

Tommie van Odido 30 dagen geleden

Hoi @paul1966, ik ben er voor je ingedoken en zie dat het om hoogwerk gaat en daar is meerwerk voor nodig. Het kan dus iets langer duren dan we hopen. Zoals @Waqqas ook al aangeeft kun je de factuur het beste betalen. Wij zullen uiteraard na de tijd, de periode dat je geen internet hebt voor je vergoeden! 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @paul1966 

Het internet lampje was even groen dus? Als het goed is was alles dus werkend.

Nu is er waarschijnlijk een storing waardoor het LOS lampje op de Huawei rood knippert?

De factuur kan je beter betalen en dan zal er achteraf een creditering plaatsvinden voor de dagen dat je geen internet had.

Reputatie 4

Hallo @paul1966 

Het internet lampje was even groen dus? Als het goed is was alles dus werkend.

Nu is er waarschijnlijk een storing waardoor het LOS lampje op de Huawei rood knippert?

De factuur kan je beter betalen en dan zal er achteraf een creditering plaatsvinden voor de dagen dat je geen internet had.

 

Hi @Waqqas,

Het was 1 maart ofzo even werkend, door een tijdelijke patch in de wijkcentrale om een kruising te testen. De lijn leek in orde maar staat bij ODF nog “ON HOLD". Ik heb nog wat testjes gedaan maar gebruik de lijn verder niet, ik weet ook niet of de LOS rood of groen is. ODF wil de kruising repareren, dan ga ik pas offcieel over. Ik zit voorlopig nog op Ziggo. Het abonnement is dus eigenlijk ten onrechte ingegaan en met Odido was mondeling afgesproken dat ik de facturen niet hoefde te betalen. Een beetje uitzonderlijke situatie allemaal.

 

​​​​​​Vriendelijke groet,
Paul

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @paul1966, ik ben er voor je ingedoken en zie dat het om hoogwerk gaat en daar is meerwerk voor nodig. Het kan dus iets langer duren dan we hopen. Zoals @Waqqas ook al aangeeft kun je de factuur het beste betalen. Wij zullen uiteraard na de tijd, de periode dat je geen internet hebt voor je vergoeden! 

Reputatie 4

Hi @Tommie van Odido,

Wat versta je precies onder hoogwerk? Ik woon in een eengezinswonig, de wijkcentrale staat op de stoep en het distributiepunt ligt onder de grond. Er is eerder laagwerk nodig! 😅
Hoe lang hoop je dat het gaat duren, het probleem speelt al sinds de aansluiting 7 maanden geleden.
(Ja, beste lezer, men is al 7 maanden bezig om een kruising in een glasvezel definitief op te lossen😏)

Ik heb in maart formeel 31 dagen geen internet gehad, dus om het gehele bedrag te betalen en teruggestort te krijgen lijkt me een beetje omslachtig. Als het goed betaalt Odido ook niet aan ODF, dus waarom krijg ik uberhaupt een factuur? Helaas is de mondelinge overeenkomst om geen facturen te betalen nergens vastgelegd. En daarnaast, hoe krijg je bedragen teruggestort? De service desk bellen heeft geen zin, die zien alleen dat mijn abonnement ingegaan is en hebben geen idee wat er allemaal speelt….

Met vriendelijke groeten,
Paul

Reputatie 7
Badge +15

@paul1966 

De vergoeding bij netwerk storingen bedraagt 1/30ste van het maandbedrag × het aantal dagen dat je geen internet had. Bij een lopende abonnement zal dit bedrag verrekend worden met de komende facturen volgens mij.

Reputatie 4

Hi @Waqqas,

Dat klopt inderdaad. Maar ik heb geen internet storing bij een lopend abonnement, het hele abonnement moet opgeleverd worden!!! En de systemen van Odido denken dat mijn abonnement is ingegaan….. 

Vriendelijke groet,
Paul
 

Reputatie 4

Hi @Tommie van Odido , @Ishana van Odido ,

Is mijn lijn al officieel opgeleverd door ODF? 
Zo niet, wat doen we dan met de factuur over de maand maart?
Alvast bedankt voor je tijd.

Met vriendelijke groet,
Paul

 


 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @paul1966 ,

Ik heb even ter verduidelijking ook even het andere topic:
 

Hier is ook al het één en ander besproken.

Reputatie 4

Hi @soepkip67 ,

Ik had dat topic gestart om de kruising in mjin lijn opgelost te krijgen.
Ik heb dit aparte topic gestart om meer duidelijkheid over het abonnement en de facturering te krijgen.

Vriendelijke groet,
Paul
 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @paul1966 ,

Het was geen aanval maar even een reminder van wat er al allemaal de revue heeft gepasseerd en dat de moderators dat ook meenemen.😉

Reputatie 4

Hi,

Met heel veel dank aan een geweldige medewerker van @MDF Infra B.V. / @MDF  zijn mijn facturen voor de maanden maart en april geregeld. Bij mijn “lange adem” topic volgt binnenkort een update rondom de situatie rondom mijn glasvezel.

Vriendelijke groet,
Paul

Reageer