Beantwoord

Media Converter instellingen

  • 10 October 2018
  • 44 reacties
  • 29136 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber

Normaal komt een monteur het voor je installeren, heb je daar geen afspraak voor? Eigenlijk mag je het niet zelf installeren.

@Waqqas 

 

Ja deze komt donderdag. Waarom mijn vraag:  Ik heb niet al te lang geleden de draytek vervangen door een TP-Link C2300. Alles werkt perfect (wifi, smarthome, tv) behalve de dienst opnemen in de cloud. Door de TP_link weer te vervangen door een Zytel (om te kijken of cloud opnemen hiermee wel gaat werken) , vrees ik dat straks niets meer goed werkt. 

 

Exactly the same feelings and situation @Wasikmaarbijkpngebleven I have gone through T-mobile customer support number and got then to open a ticket with Guidion so a visit has been scheduled.

@Glassertje Yes, it seems very clear to me that either the fiber optic connection is not working correctly or the converter is not correctly connected to the FTU. Yet, verifying any of these are beyond what I can, should or could do. I am not allowed to access the connection between the FTU and the media converter, only a technician can.

As @Wasikmaarbijkpngebleven I have contacted Kpnnetwork NL, they are assured that their part (until the FTU) is working properly and that only T-mobile can open a ticket for further actions, their exact words were:



So I have to sit and wait until Guidion comes next week. Will update when I have a solution.
Reputatie 7
Badge +15

@JGerber 

Heb je de Zyxel modem en mediaconverter al ontvangen en heb je al gekeken of alles werkt als je de Zyxel op de TP-LINK MC2200L aansluit?

Latest update on this mess is that Guidion indeed can confirm the Internet at location does not work. So this issue probably will be circled back to Kpnnetwork NL. Hopefully they will be able to attend to this a bit quicker..
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JGerber, mocht je toch voortijds zelf willen aansluiten, vraag dan zeker om hulp bij de installatie als je er niet helemaal uitkomt. We zitten allemaal voor je klaar en helpen heel graag!

P.s. laat je het weten zodra de monteur geïnstalleerd heeft? 

Beste allen,

Mijn eerste weekend bij Tmobile valt al zwaar tegen.. Zou sinds gisteren werkende diensten moeten hebben, maar het werkt niet. Oplossing van Tmobile een monteur die pas over ruim drie weken kan komen.. Dus slecht begin..

Aangaande de converter heb ik met de vriendelijke meneer van de helpdesk verschillende switch settings geprobeerd, zonder resultaat.

Heeft een van jullie kennis aangaande de led aanduiding? De FOlink lijkt geen feedback te geven...

Hoi @JGerber, mocht je toch voortijds zelf willen aansluiten, vraag dan zeker om hulp bij de installatie als je er niet helemaal uitkomt. We zitten allemaal voor je klaar en helpen heel graag!

P.s. laat je het weten zodra de monteur geïnstalleerd heeft? 

Update:

Monteur is geweest. De converters zijn/doen hetzelfde. Helaas om via de dienst “In de Cloud opnemen” gebruik te kunnen maken moet je de Zyxel T-50 gebruiken. Dit om de tv box up te daten naar een ander platform. Ik weet niet of dit al ergens op dit forum bekend is en of er al workarounds zijn (ik houd mij aanbevolen).

De tip die ik van de monteur kreeg is om het mac adres van de Zyxel te clonen in mijn bestaande TP router.  iemand daar al ervaring mee?

Ik hoor graag jullie tips en adviezen.

Tnx in advance.

 

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber 

Het nieuwe tv platform T-Mobile tv werkt via internet dus je hebt geen vlan 640 meer nodig en je kunt de tv box gewoon op een internetpoort aansluiten.

Als je nu de TP-LINK aansluit en de tv box op een internet poort dan zou alles moeten werken.

@JGerber

Het nieuwe tv platform T-Mobile tv werkt via internet dus je hebt geen vlan 640 meer nodig en je kunt de tv box gewoon op een internetpoort aansluiten.

Als je nu de TP-LINK aansluit en de tv box op een internet poort dan zou alles moeten werken.

@Waqqas 

Het werkt.

 ik lach me rot. Zo'n simpele oplossing. Ik denk dat ik de verkeerde vragen heb gesteld.

Kan ik nu de TV poort op mijn router weer “open gooien”?

 

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber 

Jazeker, vlan 640 heb je niet meer nodig.

Reputatie 7
Hi @Wasikmaarbijkpngebleven (wat een dramatische naam), dat is geen lekkere start maar dat gaan we oplossen! Ik zie dat je voor de tussentijd al een vouchercode hebt ontvangen voor Unlimited internet op je mobiele abonnement, top. Waarschijnlijk heb je het al vaker geprobeerd maar voor de zekerheid loop ik het graag nog even met je na. Zou je onderstaande stappen eens uit willen voeren? Het kan zijn dat je ze nog een tweede keer moet herhalen. Ik hoor het graag als het heetf gewerkt!

  1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten wanneer er drie lampjes op de media convertor branden.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo @brherms , welkom op het forum.

Had inderdaads vernomen dat ze zijn overgestap bij een glasvezel aansluiting op een media converter en een Huawei router.
Weet alleen nog niet wel type media converter ze hebben gekozen om dit werk voor hun te doen.

Heb je een typenummer/model van deze mediaconverter, zodat ik eens kan kijken of je settings op de betreffende converter goed staan.

Het zou mij trouwens verbazen dat ze verkeerd zouden staan, maar toch .. het blijft mensen werk.
De mediaconverter die veel mensen hier op het forum gebruiken heeft maar 4 lampjes en geen switches en is een 1Gb model.

Ander @Hidden.nld of @Sander, weten jullie of de aangegeven setting goed is?
Reputatie 7
Badge +4
hallo @brherms,

er worden verschillende instellingen gebruikt.
wat is de maximaal haalbare snelheid op jou adres ?
De max snelheid is 500mbit. Ik neem 100mbit af.
Het is een CVT-3002_PLUS-DR

Er zitten 6 switches op.
pin no. Function OFF ON
1 TP auto-negotiation Disable Enable
2 manual TP speed 10M 100M
3 Manual TP speed N/A 1000M
4 Duplex mode Half Full
5Flow control Disable Enable
6 F/O Mode Force Auto
7 Link alarm Disable Enable
Reputatie 7
Badge +4
schakel de media convertor uit en haal de ethernet kabel er uit zet alleen switch 3 en 4 aan.
en schakel de media convertor in en wacht 30 sec voor je de netwerk kabel er in doet.
Reputatie 7
Badge +3
@brherms

Lees nu nog eens goed, maar er staat niet 1 t/m 6, maar 1 EN 6 op ON en de rest OFF ... mijn fout sorry.

1 => Auto negotiation (zelfstandig kiezen welke TP snelheid) ne dan moet de manual selectie op OFF staan ... logish.

Speedtest doe ik meestal via deze site http://www.speedtest.net/

Goed dat het nu werkt en succes met je glasvezel.
Reputatie 7
Badge +4
vergeet niet ff de credits te vermelden 👍
Reputatie 7
@Hidden.nld en @Pieter_B, super bedankt voor jullie hulp en het duidelijke verhaal! @brherms, fijn dat het nu werkt. Veel plezier met jouw T-Mobile Thuis. 😃

Reageer