Mijn glasvezel heeft het 4 dagen gedaan. Daarna een rood internet icoontje.

  • 18 February 2023
  • 23 reacties
  • 270 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 12 reacties

Twee weken geleden is mijn glasvezel aangesloten, en het heeft het 12 dagen gedaan.
Ik was blij dat ik nu thuis kon werken, maar na 12 dagen connectiviteit is er nu geen enkel internet meer. De helpdesk vertelde me dat het 3 tot 5 dagen duurt om op te lossen. Het zit buiten mijn schuld om in de kabels die t-mobile huurt van andere partijen die buiten mijn huis zitten. Leveranciers die ik nu juist probeerde te voorkomen, door t-mobile te nemen.

Ik kreeg de beruchte melding ‘je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier.” En als ik zo de community lees geeft dit niet veel hoop op een snelle  oplossing. 

Sommige klanten doen hier maanden over, maar ik zeg het maar gelijk, ik stel jullie in gebreke, en elke afschrijving zal ik direct storneren en direct ook de automatische afschrijvingen in toekomst blokkeren totdat er mij daadwerkelijk een werkende dienst word aangeboden. Pas vanaf het moment dat ik daadwerkelijk een internetverbinding heb ga ik me ook aan het contract houden.

Ik verwacht een werkende internet verbinding, zoals contractueel afgesproken. Natuurlijk zijn er soms storingen, dat snapt iedereen. Maar nu al sinds dinsdag down, en moet nu tot na het het weekend wachten (fucking lazy ass people!). Dat is dus 66% downtime tot nu, en geen uitzicht.

Geen goed begin, en ik pik het niet. Ik wil internet zoals afgesproken, anders ga ik net zo zorgvuldig met betalingen zijn als jullie met contract afspraken. 

Heel graag mijn internet werkend maken, of anders contractopzegging accepteren. Ik ga hier niet te lang mee door in ieder geval. Ik verdien een werkend product. Elke klant verdient een werkend product.
 


23 reacties

titel rectificatie, 12 dagen heeft ie het gedaan, niet 4. Maargoed, dit schiet gewoon niet op.

 

Hallo safu,

U zegt: “De helpdesk vertelde me dat het 3 tot 5 dagen duurt om op te lossen".

Geef hun die kans. Als ze het waarmaken is het oké, lijkt mij.

Hallo safu,

U zegt: “De helpdesk vertelde me dat het 3 tot 5 dagen duurt om op te lossen".

Geef hun die kans. Als ze het waarmaken is het oké, lijkt mij.

Hebben ze niet gedaan, ik kreeg de melding dat ze dit dus bij externe partij hebben neergelegd.
Die gaan dit niet dit weekend oplossen denk ik, en dan is het sowieso al 6 dagen dus. Ervan uitgaande dat ik maandag wordt gebeld en het maandag wordt opgelost.

Ze hebben wel binnen drie dagen gereageerd, dat wel. Met het antwoord dat ik nu dus weer op andere partij moet wachten. Waarmee de 5 dagen mooi omzeilt word. En ik zonder internet zit.

Ik deal niet met via via, ik heb contract met t-mobile, dat is mijn aanspreekpunt. Ik heb verplichtingen om te betalen conform contract. En t-mobile heeft dat zelfde contract waarin het hen verplicht de dienst aan te bieden waarvoor ik betaal, en linksom of rechtsom is dat nu in gebreke.

 

Gelukkig kun je wel gratis bellen naar de T-Mobile Klantenservice. Die zullen dit toch ook wel begrijpen, denk ik.

Hoewel: mijn eigen (vaste) telefoon -de enige die ik heb- gaat ook via internet.

Die zou het in zo’n geval ook niet doen, ben ik bang.

Gelukkig kun je wel gratis bellen naar de T-Mobile Klantenservice. Die zullen dit toch ook wel begrijpen, denk ik.

Hoewel: mijn eigen (vaste) telefoon -de enige die ik heb- gaat ook via internet.

Die zou het in zo’n geval ook niet doen, ben ik bang.

Ze begrijpen het wel, sure. En dan gaan ze naar huis, waar ze internet hebben.

Waarschijnlijk niet via tmobile :)

 

Kan iemand van t-mobile zelf op dit bericht reageren en kijken hoe we dit gaan oplossen?

Anders word het een verhaal van ik ga naar de bakker, mag ik een brood? sure 3 euro.
Ik betaal. Loopt de bakker naar achter om brood te pakken en komt terug met, sorry, toch geen brood want leverancierproblkemen met graan, oopsie….
Mag ik drie euro terug dan?
Nop, ben nu al heen en weer gelopen……

Not ok!
 

Reputatie 7
Badge +14

Ok, dus je wacht waarschijnlijk op de monteurservice? Je krijgt dan een sms om een afspraak te maken met Guidion. Zij checken de hele thuis-installatie. Mocht het probleem toch buitenshuis blijkt te zitten zorgt t-mobile dat de netbeheerder, die bij jou de eigenaar van het glasvezel is, dat het verder oppakt. Er zijn dus wel verschillende partijen betrokken bij jouw internet verbinding,  maar t-mobile stuurt die partners aan.

Ok, dus je wacht waarschijnlijk op de monteurservice? Je krijgt dan een sms om een afspraak te maken met Guidion. Zij checken de hele thuis-installatie. Mocht het probleem toch buitenshuis blijkt te zitten zorgt t-mobile dat de netbeheerder, die bij jou de eigenaar van het glasvezel is, dat het verder oppakt. Er zijn dus wel verschillende partijen betrokken bij jouw internet verbinding,  maar t-mobile stuurt die partners aan.


Ik wacht op ‘je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier.’

Het probleem IS buitenshuis. Dat is al vastgestelt. Guigion monteur heeft geen zin, PON lampje brand niet. Daarnaast is Guidion vorige week al langsgeweest en heeft alles netjes aangesloten, alles werkte prima. Er is niet meer aangezeten sinds. Tmobile stuurt externe daarom (waarschijnlijk KPN). Mijn internet werkte al 12 dagen. En toen ineens alles weg. PON en internet. Guidion zal alleen maar zien wat ik ook zie, geen signaal. Thuis is niet veranderd.
Vriendelijke dame aan de telefoon van tmobile zei ook al dat link naar mn huis stuk is naar wat zij kon zien. En overigens zouden verschillende partijen niet mijn probleem moeten zijn. Ik wil gewoon internet. 

Ik wacht op mensen om mijn buiten glas te fixen, in de straat tegen mijn gevel aan. Het heeft gewerkt, en toen ineens alles dood. Thuis is niets veranderd. Was het maar thuis, dan had ik zelf nog iets kunnen doen.


na 30 jaar internet in ons kleine landje zou dit toch appeltje eitje moeten zijn zou je zeggen. Ironisch genoeg is dit mn tweede internet link, omdat ziggo soms uitvalt. Blijkt nu juist die wel te werken en mn backup link volstrekt niet :)

Beetje jammer. 

Ik hoop dat het opgelost wordt, want ik wil twee links. twee goede links graag, niet een waarbij ik op forums moet discussieren over wel of niet functioneren van mijn link en twee weken mee bezig moet zijn. Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ziggo 100% uptime heeft, en tmobile sinds aansluiting ongeveer 20%, en nu dus 0%.

Terwijl ik dus juist een stabielere link dan ziggo wilde….
thank god dat ik geen overstap service heb gedaan want dan was het overstap naar stoneage… 


 

Als je er echt serieus werk van wilt maken om t-mobile tot (snellere) actie te dwingen dan kun je hier zien welke stappen je daar officieel voor moet nemen. Het begint met het schriftelijk stellen van een termijn waarbinnen je de problemen opgelost wilt zien, en een eventuele vervolgstap is dan het in gebreke stellen waardoor de weg vrijgemaakt wordt voor contract ontbinding (dit is iets anders dan opzeggen). Niet veel mensen gaan deze weg maar het is wel de weg die wet en regelgeving voor consumenten mogelijk heeft gemaakt, gewoon  niet betalen levert meestal alleen maar problemen op;

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Maar met een beetje geluk word je morgen gebeld, en doet overmorgen je internet het weer. Helaas zien we soms ook wel anders op het forum, dus ik begrijp je zorgen volledig.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @safu, bedankt voor het delen van je verhaal. Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik zie in mijn systeem staan dat er een monteur staat ingepland voor morgen. Ik moet eerst de monteur afwachten voordat ik verdere acties kan ondernemen. Als je na dit bezoek nog geen diensten ervaart, hoor ik het graag!

Hi @safu, bedankt voor het delen van je verhaal. Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik zie in mijn systeem staan dat er een monteur staat ingepland voor morgen. Ik moet eerst de monteur afwachten voordat ik verdere acties kan ondernemen. Als je na dit bezoek nog geen diensten ervaart, hoor ik het graag!

yes, er komt morgen een monteur, hopelijk wordt het opgelost. Ik laat het je weten.

 

Reputatie 4

Hopelijk wordt het vandaag voor je opgelost! Ik wacht ook nog steeds op een oplossing vanuit T-mobile. Ik heb nu vanaf donderdag ook geen diensten meer en ook net als jou een rood wereldbolletje op het modem en een knipperend rood lampje op de mediaconverter van Huawei bij het LOS lampje.
Helaas moet ik er ook bij zeggen dat het voor mij nu al de 3e keer is deze maand dus hoop dat het bij jou wel beter gaat!

Hi @Tommie , de link werkt weer. Hoop dat het zo blijft. Nog steeds geen super begin als nieuwe klant. Het was blijkbaar een probleem in de wijkcentrale. Ik zou niet onwillig tegen een vorm van tegemoetkoming staan. Dit zou juist de stabielste link moeten worden.

Maar, het werkt dus weer.
 

 

 

 

Ik zou niet onwillig tegen een vorm van tegemoetkoming staan.

U zou ook kunnen zeggen: "Had ik maar niet zo hoog van de toren geblazen”.

Fouten worden nu eenmaal gemaakt in het menselijk leven.

Reputatie 4

 

 

 

Ik zou niet onwillig tegen een vorm van tegemoetkoming staan.

U zou ook kunnen zeggen: "Had ik maar niet zo hoog van de toren geblazen”.

Fouten worden nu eenmaal gemaakt in het menselijk leven.

Is een tegemoetkoming dan afhankelijk van je nederigheid op dit forum? Of mag iemand niet klagen als hij dagen zonder internet zit vanwege trage procedures terwijl het probleem ook in uren opgelost zou kunnen worden als T-Mobile dedicated storingsmonteurs zou hebben, met kennis en bevoegdheden. 

 

Is een tegemoetkoming dan afhankelijk van je nederigheid op dit forum?

Een vergoeding van het aantal dagen dat er geen internet was lijkt mij zeer redelijk.

Maar de dreigende toon in de openingspost werd niet waargemaakt door de werkelijkheid.

Vat mijn commentaar niet te zwaar op.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @safu, superfijn om te horen dat alles het weer doet! Wij vergoeden de periode dat je daadwerkelijk offline bent geweest, dus het moment van geen diensten tot het moment dat je weer online bent. Als ik het goed heb is dat van; 18-02 tot 21-02. Laat je mij weten of deze data klopt? Hoor graag van je terug.

Hi @safu, superfijn om te horen dat alles het weer doet! Wij vergoeden de periode dat je daadwerkelijk offline bent geweest, dus het moment van geen diensten tot het moment dat je weer online bent. Als ik het goed heb is dat van; 18-02 tot 21-02. Laat je mij weten of deze data klopt? Hoor graag van je terug.

Hoi Tommie,

Het is vanaf dinsdag de 14de geweest. Maar ik heb het pas woensdag de 15e ‘s ochtends gemeld (ref: 62045246). Tot de 21ste rond middag uur was het down.

Alvast bedankt.
Ik hoop dat het online blijft nu.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @safu, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zojuist de vergoeding in orde gemaakt over de periode: 15-02/21-02. Dit kun je terug zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een hele fijne dag toe! 

Hi @safu, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zojuist de vergoeding in orde gemaakt over de periode: 15-02/21-02. Dit kun je terug zien op een volgend factuur. Ik wens je nog een hele fijne dag toe! 

Dank je @Tommie . Toch nog netjes opgelost, waarvoor dank. Hoewel ik vind dat een week geen internet echt teveel is.  

 

 

 

Ik zou niet onwillig tegen een vorm van tegemoetkoming staan.

U zou ook kunnen zeggen: "Had ik maar niet zo hoog van de toren geblazen”.

Fouten worden nu eenmaal gemaakt in het menselijk leven.

Neehoor. Ik keek even de kat uit de boom. Bijdehante mensen hebben de halve wereld, de rest de andere helft zegt men wel eens. Het doel was verbinding herstellen. Op het moment dat er daadwerkelijk aan een oplossing gewerkt werd, door mijn grote mond, heb ik het zijn beloop gelaten en heb ik afgewacht. Maar ik zal je niet teleurstellen, mijn volgende bericht als het plat is zal minstens zo interessant zijn. En hoe ik zaken doe kan discutabel zijn voor sommigen. Mijn doel is bereikt. Alles na oplossing is irrelevant.

Doel bereikt. Punt.

 

Als je er echt serieus werk van wilt maken om t-mobile tot (snellere) actie te dwingen dan kun je hier zien welke stappen je daar officieel voor moet nemen. Het begint met het schriftelijk stellen van een termijn waarbinnen je de problemen opgelost wilt zien, en een eventuele vervolgstap is dan het in gebreke stellen waardoor de weg vrijgemaakt wordt voor contract ontbinding (dit is iets anders dan opzeggen). Niet veel mensen gaan deze weg maar het is wel de weg die wet en regelgeving voor consumenten mogelijk heeft gemaakt, gewoon  niet betalen levert meestal alleen maar problemen op;

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Maar met een beetje geluk word je morgen gebeld, en doet overmorgen je internet het weer. Helaas zien we soms ook wel anders op het forum, dus ik begrijp je zorgen volledig.

 

Dank voor de informatie. Zeker nuttig! Hopelijk niet nodig voor de toekomst.

Is een tegemoetkoming dan afhankelijk van je nederigheid op dit forum?

Een vergoeding van het aantal dagen dat er geen internet was lijkt mij zeer redelijk.

Maar de dreigende toon in de openingspost werd niet waargemaakt door de werkelijkheid.

Vat mijn commentaar niet te zwaar op.

De werkelijkheid is dat het opgelost is, en hoe ik dat bereik is irrelevant voor deze discussie, ongeacht toon of intentie.
 

Reageer