Beantwoord

Modem aangesloten; geen internet en wifi

  • 1 February 2022
  • 3 reacties
  • 182 Bekeken

 Hallo,

Ik heb het modem dat ik heb gekregen geïnstalleerd, maar het ziet er als volgt uit:

Installatiedatum was 13 januari en activatiedatum 25 januari.

 

Ik heb hem in de woonkamer aangesloten op de wandcontactdoos:

 

Ik heb in de meterkast gekeken en daar vond ik het volgende:

Deze 2 losse kabels; zouden die ergens op moeten worden aangesloten?

 

 

Dit PTT-kastje; er steken aan de bovenkant 2 kabels uit. Geen idee of dit hoort maar heb het voor de rest niet aangeraakt.

 

 

Kan ik het zelf nog regelen of moet er een monteur voor langskomen?

icon

Beste antwoord door Jaap 1 February 2022, 19:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bakker1994 

Ik zie maar 1 kabel boven het PTT doosje, die dunne? Je kan bovendien dat bovenste klepje zelf verwijderen en controleren of het goed is aangesloten.

Die dunne kabel zou je op ongeveer 30 cm lengte kunnen afknippen, aanstrippen en aansluiten in het aansluitdoosje dat ook in het installatiepakket zit. Aan de andere kant kan je dan de DSL kabel inpluggen.

Als rood en wit niet werkt dan kan je oranje en wit proberen.

Reputatie 5

Dat laatste kastje is het israpunt. Dat bovenste klepje kan je losmaken. Als je dat gedaan hebt, zie je 4 schroefjes zitten. Haal alle bestaande draden los (ik zie er aan de zijkant ook nog 2 uitsteken) en sluit de meegestuurde aansluitset er op aan. Pak eerst de 2 linker schroefjes, dat is paar 1. Als je het modem aansluit, moet de wereldbol na korte tijd gaan knipperen. Succes!

Het heeft gewerkt, bedankt voor de reacties!