Beantwoord

modem zelfs installeren

  • 24 February 2024
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Hallo! Ik ga overstappen naar Odido glasvezel en de monteur is gepland voor 20 maart. Nu heb ik al de modem en ontvanger binnen en vroeg ik me af of ik dit ook gewoon zelf kan installeren en gelijk gebruik van kan maken?

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 February 2024, 17:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het is af te raden dat zelf te doen. Een glasvezelpunt is heel gevoelig. Als het bij jouw werkzaamheden kapot gaat dan zul je de herstelkosten aan de netbeheerder moeten betalen. Ook zal de wijkkast patch zo lang van te voren niet zijn gemaakt.

Dus, even geduld dan komt er een mooie snelle verbinding aan!

Reputatie 3

Als je voorzichtig genoeg bent kan je niks fout doen en het altijd testen. Als het niet werkt gewoon afspraak af wachten. Werkt het wel kan je afspraak af zeggen. 
het enigste wat een monteur doet is kabeltje in glasvezelkabel drukken en in je modem dan is het klaar. Zelf al vaker gedaan.

 

Is wel op eigen risico natuurlijk!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Teddywestside 

Naast de installatie kan het zo zijn dat er nog een (administratieve) handeling nodig is om de verbinding te laten werken. Bij problemen kan de monteur direct een ticket aanmaken voor de technische dienst.

Verder meldt de monteur de verbinding achteraf aan zodat je bestelling op afgerond staat en je contract van start kan gaan.

Reputatie 4

Hi,

je zit ook met de verwoordelijkheid. Het is niet ondenkbaar dat de glasvezel het niet doet. En dan kan jou niet verweten worden dat je er zelf aan hebt zitten "prutsen".

Groeten, 

Paul

Reageer