Beantwoord

monteur komt niet opdagen, smarthome met hoog bejaard stel in de kou tijdens de feestdagen.

  • 24 December 2022
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

We hebben een “smarthome”. maar nu even niet. Geen warm water, geen tv, internet, deurbel, lichten aan en uit, verwarming enz. Tijdens de feestdagen is dat een ramp.

onze familie zou overstappen van de KPN naar T-Mobile. Begin September opgegeven bij T-mobile.

Om ons onbekende reden kon er niet eerder een {glasvezel) monteur komen dan gisteren, de laatste dag van ons KPN contract. Wel geprobeerd. maar geen eerdere datum beschikbaar volgens het systeem. In de ochtend van de overschakel dag werd de KPN verbinding al uit geschakeld, wat al vreemd en onhandig was, maar goed. de T-Mobile (uitbesteed aan tech bedrijf Guidion) monteur zou tussen 14 en 16 u.  komen, dus oke, vooruit dan maar. Maar er kwam niemand. Speciaal voor vrij moeten nemen, en op de Guidion website staat nog wel duidelijk, afspraak is afspraak. rond 16 u. gaan bellen. je kent dat wel, moeilijk door de computer muur heen te komen, maar goed, toch iemand gesproken. Nee hoor, de monteur komt gewoon, waarschijnlijk iets vertraagd, file, wie weet? maar hij kwam niet. Guidion  (monteur bedrijf) kon de monteur niet bereiken, hij had zn telefoon uit gezet. Probeert u het in Januari nog maar eens. Zowel t-mobile als Guidion, geven niet thuis.

We worden er werkelijk verdrietig en teleur gesteld van.

Lang verhaal kort, wie kun je bellen zodat er toch iemand komt? Iemand die echt beslissingen mag nemen? Want je komt niet verder dan te telefoon centrale, zowel bij T-mobile als Guideon.

Als je om een manager vraagt, NEE, dat kan niet, tegen het protocol, we maken er melding van.

Welk nummer kan ik bellen zodat er toch iemand komt , of die kan regelen dat KPN dan maar tijdelijk het internet weer even aan zet?

 

m.v.g.

 

een donker en koude,

familie Boon

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 26 December 2022, 12:05

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wat een vervelende ervaring. Het gaat niet altijd goed met Guidion, maar als monteurs gewoon hun telefoon uitzetten en hun werk niet uitvoeren dan kun je toch verwachten dat die man/vrouw daar niet lang meer werkt.

Je had al gemerkt dat monteurs erg schaars zijn. Dat merk je bij allerlei bedrijven. Mijn onderhoud aan de warmtepomp is ook al, gelukkig wel schriftelijk,  naar achteren geschoven vanwege geen monteurs…

Waar uitstel van dit onderhoud mij niet direct in de kou zet heb jij hun huis totaal afhankelijk gemaakt van een actieve internet verbinding om de ketel te besturen? Jeetje, dan had je beter ook een zakelijke internetverbinding met SLA kunnen afsluiten. Ook bij KPN kan een storing ontstaan en zitten die mensen in de kous…

Nu oplossingen.

Is het een DSL verbinding? Dan kun je zelf de stekker op het ISRA punt aansluiten. Je lijkt me wel heel handig met IT,  vraag aan de klantenservice een voucher voor echt unlimited data op een Ben, Tele2 of T-mobile (ook prepaid die je nog in de winkel kunt halen) werkt. Dan kun je een wifi hotspot op een telefoon maken die dan constant verbinding met internet heeft.

De definitieve oplossing is dat je met Guidion contact houdt en die nieuwe afspraak maakt. T-mobile heeft geen zicht in hun planningstool. Het hangt van de regio af op welk termijn een nieuwe afspraak mogelijk is.

Ze hebben al gezegd dat het om glasvezel gaat. Dat eeuwige verschuilen achter een externe partij ‘waar geen zicht op is’ is toch geen oplossing? We weten allemaal wat een probleem het is om weer tijdig een afspraak met guidion te kunnen maken. Ze krijgen gewoon te horen dat ze pas in januari weer kunnen proberen om een afspraak te maken en dan moeten ze daarna nog weer (weken?) wachten tot deze komt opdagen, als ze dan al uberhaupt wel komen. 

Is het voor deze mensen praktisch gezien niet een kortere klap om gewoon de hele boel bij t-mobile te annuleren en weer een nieuwe aanvraag bij KPN te doen? Dan hebben ze tenminste binnen 2 weken weer verwarming. Dan kunnen ze over een jaar wel eens weer proberen, misschien heeft guidion de zaakjes dan wel op orde.

Beste Eric,

 

Je hebt het vast niet zo bedoelt, maar het voelt alsof ik nog een schop na krijg. Is het nu ook nog mijn eigen schuld?

Eric :

“Je had al gemerkt dat monteurs erg schaars zijn”,

ja nu wel, achteraf. Tot een dag van te voren blijven ze communiceren dat de afspraak gepland staat, en je wel thuis moet zijn. Maar ik ben geen IT er, en heb geen idee wat er allemaal gaande is. Ik hoor natuurlijk wel altijd de mooie beloftes van desbetreffende bedrijven.

Eric

“Jeetje, dan had je beter ook een zakelijke internetverbinding met SLA kunnen afsluiten. Ook bij KPN kan een storing ontstaan en zitten die mensen in de kou”

A: als ik een zakelijke aansluiting had genomen, was er volgens mij ook ook geen monteur geweest. Als dat wel het geval zou zijn, is het helemaal schandalig. Gewoon leveren waarvoor je betaald hebt. ook aan privé aansluitingen 

 

B: we stappen over vanwege de hoge kosten, tot nu toe hebben we bij de KPN altijd goede verbinding gehad, alles werkt, altijd. 

C: Ook een particuliere internet aansluiting hoort 99,9 % van de tijd online te zijn, dit gaat puur over de onverschilligheid en overmacht van de moderne telecom bedrijven. 
Veel beloven, (snelheid e.d.), maar minder leveren.

 

Eric:

“ vraag aan de klantenservice een voucher voor echt unlimited data op een Ben, Tele2 of T-mobile (ook prepaid die je nog in de winkel kunt halen) werkt. Dan kun je een wifi hotspot op een telefoon maken die dan constant verbinding met internet heeft.”

Bedankt voor de tip, maar dat zou T-Mobile vanuit zichzelf aan moeten bieden. eer je dit geregeld hebt via de telefoon centrale, ben je dagen verder volgens mij.

 

Ze zijn op veel vlakken nalatig geweest, geen contact opgenomen toen ik ze op de hoogte bracht dat het mis zou gaan, en meer dan 3 maanden de tijd gehad om de aansluiting op tijd te leveren.

Kortom, ik heb al uren aan de telefoon gehangen, om te horen te krijgen van soms wel erg jong en onervaren telefoon medewerkers, en ben er op het moment helemaal klaar mee. het zou netjes geweest zijn als T-Mobile of Guidion zelf contact opneemt. Maar zelfs dat “was niet mogelijk in het systeem”, “geen protocol voor” enz. enz.

En zoek op het internet maar eens een email adres van T-Mobile. Om rechtstreeks te communiceren. Zijn niet te vinden. Daar hebben ze echt wel over na gedacht. Zo onbereikbaar mogelijk, al zullen ze dat natuurlijk altijd ontkennen. Dat geld trouwens voor de meeste grote online berdrijven, ook KPN.

 

Ik weet dat het erg negatief over komt, maar de verantwoording van T-Mobile en Guidion blijft zwaar onderbelicht tot nu toe. Voelt niet echt “onpartijdig”

 

met vriendelijke groet,

fam. Boon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Familie Boon .

Op het forum zijn ook moderators, dus als je zo'n voucher kan gebruiken, laat dat dan even weten, dan kunnen zij dat ook regelen. Zet b.v. in je forum account details (die alleen zij kunnen zien) zaken als het klantenummer etc. zodat ze het account kunnen terugvinden.

Het is niet je eigen schuld dat dit misgaat natuurlijk, maar een huis wat niet verwarmd kan worden omdat het internet eruit ligt is wel een bijzondere manier om een huis smart te maken. Dan leun je wel heel erg op een beschikbaarheid die bij een consumentenlijn formeel echt niet op 99,9% ligt. 

Reputatie 7
Badge +1

Het opsturen van een voucher is natuurlijk fijn voor een paar dagen, maar lost in geen geval het probleem op wat al heel lang speelt, als je heel veel geluk heb krijg je een monteur van Guidion welke op de afgesproken tijdschema komt en zijn vak kent.

Helaas gebeurt het te vaak dat de monteur niet op de afgesproken tijd komt en zonder opgaaf van reden gewoonweg niet komt,  en dat niet alleen bij klanten van T-Mobile, waarom providers zoveel geduld met Guidion hebben kun je ook een vraag bijstellen.

Ik denk dat als bezorgers die als onderaannemer voor PostNL of DHL werken zo zouden werken ze al lang hun contract kwijt waren.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Familie Boon, dank voor dit topic en het delen van deze ervaring. Mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken. In zekere zin hebben we inderdaad geen toezicht op Guidion en de planning, maar ik zal je ervaring absoluut delen met de juiste persoon welke in contact staat met Guidion. Ik wilde direct kijken wat er in mijn macht ligt om jullie zo snel mogelijk te helpen maar inmiddels zie ik dat er voor morgen een afspraak met Guidion staat. Ik ben blij dat deze afspraak is gemaakt en ga er vanuit dat deze netjes zoals afgesproken langskomt. Wil je mij op de hoogte houden wanneer je online bent? Mocht je tot morgen geholpen zijn met een Unlimited Data voucher (dit kan op een T-Mobile, Tele2 of Ben abonnement), stuur mij dan een privébericht. Ik deel deze graag met je!

Reageer