Beantwoord

Monteur langs geweest, maar nog niet geholpen.

  • 1 February 2024
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Goedendag,

 

Gisteren is bij mij de modem aangesloten voor glasvezel maar geeft aan dat er geen internet is. Ik ga er vanuit dat dit momenteel normaal is tot alles is verwerkt. Echter heb ik wel wat vragen en opmerkingen over de installatie.

- Tijdens afspraak maken aangegeven dat ik de tv/mediabox aan de kabel wil hebben.

- Tevens ook aangegeven een router/pc aan te sluiten die verbinding deelt met rest van huis (2e verdieping en zolder) die binnen 15m staat van de meterkast.

Beide zijn niet gebeurd, over de mediabox kreeg ik de opmerking kan ook via wifi. Dat snap ik, maar is niet wat ik wil. Bijna elke apparaat dat dagelijks gebruikt wordt met internet hangt aan een kabel met mobieltjes als uitzondering.

Het probleem schuilt momenteel in het feit dat 2e niet is gebeurd. Gevolg daar van is dat de Zyxel modem te laag is opgehangen in de meterkast, waardoor de huidige (oude) kabel die nu in de Ziggo modem zit niet tot aan de Zyxel komt als de Ziggo modem weg gaat. Wellicht dat de Zyxel verplaatst kan worden, de kabels die er op dit moment in zitten zijn opgerold en kunnen dus wat uitgerold worden, heb niet gecheckt in hoeverre omdat de hele boel uberhaupt nog niet werkt.

Vervelende is dat ik de werkbon heb ontvangen via de mail waarin min of meer staat dat dit allemaal gebeurd is inclusief bekabeling, wifi is doorgemeten 3x etc. maar hoe ik het zie is geen van alle dingen die aangegeven zijn gebeurd op het ophangen van de Zyxel na. Ik heb een handtekening gezet zonder ingezien te hebben waar ik voor teken. Monteur was supervriendelijk, maar achteraf geeft dit natuurlijk wel een beetje een nare nasmaak.

Tevens vandaag een email gehad met een melding die gedaan is bij Odido, maar ik heb zelf geen melding gedaan en kan ook nergens zien/vinden waar dit over gaat ( Kenmerk: 2370/XHP50907 ).

 

Kortom:

Klopt het dat er nog geen internet is of gaat er ergens iets fout?

Wat kan er gedaan worden aan de modem die nu te hoog hangt of anders gezegd: kan er als nog de kabel gelegd worden binnen die 15m limiet en 2e naar de tv?

Wat is de melding die gedaan is en/of waar kan ik dat in zien?

icon

Beste antwoord door eric 2 February 2024, 09:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Beste Fred,

Nee, het klopt niet dat je geen internet hebt! De monteur had na de montage o.a. een snelheidstest moeten doen, en pas nadat alles naar behoren werkt om een handtekening mogen vragen!
Check bij Odido of je abonnement is ingegaan, want dat is niet de bedoeling.
Sterkte en met vriendelijke groet,
Paul

Reputatie 7
Badge +14

Snelheidstesten doen monteurs via hun mobiel die via wifi is gekoppeld.

In de oplevering wordt 1 TV aangesloten met de 15 meter meegeleverde patchkabel, maar alleen “ langs de plint getimmerd” . Dus niet trekken door mantelbuizen heen. Dan is wifi inderdaad een alternatief.

Meerwerk wordt door Guidion wel uitgevoerd, maar dat staat dus los van de start van de internetdienst. Alle werkzaamheden die je nu nog wilt is dus meerwerk en waarom dat niet is uitgevoerd weet ik niet, maar jij stond erbij en komt achteraf dit nu op het forum melden. Je kunt beter de Guidion klantenservice bellen en een nieuwe installatiemonteur bestellen.

Beste Fred,

Nee, het klopt niet dat je geen internet hebt! De monteur had na de montage o.a. een snelheidstest moeten doen, en pas nadat alles naar behoren werkt om een handtekening mogen vragen!
Check bij Odido of je abonnement is ingegaan, want dat is niet de bedoeling.
Sterkte en met vriendelijke groet,
Paul

Dat dacht ik dus ook. Net wel mail gehad dat de melding is gesloten en het lijkt erop dat er internet binnen komt nu. Bedankt Paul.

Snelheidstesten doen monteurs via hun mobiel die via wifi is gekoppeld.

In de oplevering wordt 1 TV aangesloten met de 15 meter meegeleverde patchkabel, maar alleen “ langs de plint getimmerd” . Dus niet trekken door mantelbuizen heen. Dan is wifi inderdaad een alternatief.

Meerwerk wordt door Guidion wel uitgevoerd, maar dat staat dus los van de start van de internetdienst. Alle werkzaamheden die je nu nog wilt is dus meerwerk en waarom dat niet is uitgevoerd weet ik niet, maar jij stond erbij en komt achteraf dit nu op het forum melden. Je kunt beter de Guidion klantenservice bellen en een nieuwe installatiemonteur bestellen.

Allemaal leuk en aardig maar er is geen test gedaan, monteur is uberhaupt woonkamer niet in geweest.

Er hoeft geen kabel door de muur heen voor de tv, weet niet precies waar je dat vandaan haalt. Dat ging meer om de aansluiting van 1 pc.

Ik heb niet bij de monteur in zijn nek staan hijgen om te kijken wat hij gedaan heeft. Sorry maar als klant zijnde mag je er wel van uit gaan dat de monteur alles naar behoren afleverd. Stel dat ik niet eens weet hoe een modem werkt, moet ik die man dan vertellen hoe die zijn werk moet doen? Plus je kan de werkbon niet in zien als je tekend...die kreeg ik per mail achteraf 

Ook al had er extra kosten bijgekomen, dat was niet zo erg geweest. Gaat mij erom dat monteur niet bereid was te komen met een oplossing maar wel een visitekaartje afleverd voor zijn eigen bedrijf met de woorden als ik hulp nodig heb kan je bellen.

Hoe dan ook internet lijkt te werken, rest los ik zelf wel op. Prima begin van een jaar Odido....

 

Reageer