Netwerkmigratie

  • 28 March 2024
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Netwerkmigratie

 

Begin vorige jaar (maart 2023) was er in mijn wijk (Koog aan de Zaan – Westerkoog) een reclameactie van T-Mobile/Odido dat er in de wijk een glasvezel net  zou worden aangelegd. Door een voordelige reclameactie probeerde Odido om meteen zoveel mogelijk klanten in de wijk te krijgen. Ik gaf mij op als abonnee  en kreeg zeer snel een doos met modem etc. Aansluiting ging probleemloos, helaas wel een stuk trager (100mbps) dan wij bij Ziggo gewend waren, maar daar stond een leuke korting tegenover en wij zouden zeer snel hier glasvezel krijgen. Gelijktijdig ontvingen wij een planning van de aannemer in welke volgorde eea zou plaatsvinden. De aanleg ging voorspoedig. Voor iedere woning stond voor de deur een stukje kabel recht op. Verder kwam er niets. Na enige malen bellen met de klantenservice kwam personeel van de aannemer de verbinding naar de meter kast aanbrengen. De monteur vertelde dat nu alleen een monteur van Odido langs zou komen om een draadje van de glasvezelaansluiting naar het modem te maken. Gebeurde verder niets dus maar weer bellen. Na enige nietszeggende antwoorden (u heeft NL6!)  NL6 !! Dat betekende dat ik met een paar weken aan de beurt zou zijn. Eerst zou ik nog een doos met materiaal krijgen. Dat ik al compleet aangesloten was, maakte geen verschil. Op 03-01-2024 weer een doos met modem etc. ontvangen. Bijgaande brief vermeldt dat na ca 2 weken de monteur komt. Natuurlijk niet. We zijn inmiddels drie maanden verder. Uit baldadigheid een postcodecheck met het adres van mijn buren ingevuld. En wat was het antwoord: “Supersnel Glasvezel komt er aan! Wij zijn begonnen met de aanleg van Glasvezel in je buurt. In de tussentijd is er stabiel en betrouwbaar DSL-internet beschikbaar op je adres. Kies je nu voor DSL, dan kun je later overstappen naar Glasvezel zodra dit beschikbaar is. Liever wachten? Bestel dan Glasvezel vooruit. Let wel: dit is het bericht voor mijn buren. Het betekent dus dat ik al maanden misleid ben door Klantenservice en berichten op de website. Ik kijk nu uit naar 12 mei 2024: dan is mijn abonnementsjaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo. Dan maar geen supersnel Glasvezel en hoge kortingen, maar wel eerlijkheid, dat is voor mij belangrijker!

Tommie van Odido 29 dagen geleden

Hey @rheaan, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het om een NL6 gaat. Dit betekent dat de glasvezel al naar binnen getrokken is. Klopt dit? Heb je een kastje in de meterkast of woonkamer voor glasvezel hangen? Of klopt hier helemaal niets van? 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @rheaan, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het om een NL6 gaat. Dit betekent dat de glasvezel al naar binnen getrokken is. Klopt dit? Heb je een kastje in de meterkast of woonkamer voor glasvezel hangen? Of klopt hier helemaal niets van? 

Hallo Tommie,

Ja, dat kastje hangt er al twee maanden en ik heb zo’n drie maanden geleden weer een doos met onderdelen ontvangen!

Groet,

Hans

Reputatie 7
Badge +9

Dank voor je snelle reactie @rheaan . Ik heb het doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij gaan het onderzoeken en je opbellen om je informatie te geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen dan spreken ze een voicemail in!

Hallo Tommie,

Bedankt voor je inzet. Zoals ik al verwachtte heb ik natuurlijk niets van de glasvezelafdeling gehoord. Ik heb besloten om volgende maand weer terug naar Ziggo te gaan. De niet nagekomen beloftes die ik een jaar lang gehoord heb ben ik een beetje zat. Ik heb een jaar lang problemen gehad met de snelheid van Odido en dat had ik nooit bij Ziggo. Er blijkt bij mij in de wijk nog helemaal geen aansluitingen op het glasvezelnet te zijn. Maar zeg dat dan gewoon en geef aan wanneer jullie zover zijn. Eerlijkheid is voor mij belangrijker dan de prijs van een abonnement.

Met vriendelijke groet,

@rheaan 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rheaan, jammer dat het niet gelukt is om contact te leggen met de glasvezelafdeling! Volgens de notities zouden ze je op 30 maart geprobeerd hebben te bellen. Op dit moment is de wijkcentrale nog niet opgeleverd door de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber en vandaar dat er inderdaad nog geen actieve verbindingen zijn op hun netwerk in jouw woonplaats.

Mocht je ergens in de toekomst nog benieuwd zijn na de staat van het glasvezelnetwerk, ook als je bij Ziggo klant bent geven wij je hier graag meer informatie over. Hoe dan ook wens ik je het allerbeste toe! 🙂

Reageer