Na een redelijk stressvolle verhuizing waarin de wet wet van Murphy veelvuldig voorbij is gekomen blijkt ook de internetaansluiting van T-Mobile hier toe te behoren.
In deze wijk is dit jaar glasvezel aangelegd en de vorige bewoner vond dat maar niks en de kabel lag dus nog onder de stoeptegel op de weg. Maar na aanmelding bij T-Mobile wisten 2 mannen van Guidion hier wel raad mee en die hebben de kabel in de meterkast gebracht.
Dan moet het aangesloten worden en de volgende man draait 2 schroefjes in de muur en hangt de ZYXEL VGM8825-T50 op en daarnaast ook nog een mediaconverter van Huawei.
Kabel erin en hé geen licht. Dat was het voor mij zegt hij nu moet kpn komen en weg was ie.
Kpn monteur is gekomen en na zorgelijke blikken constateert hij dat het licht in de verkeerde woning zit en hij naar de centrale moet om te achterhalen waar dat toch terecht is gekomen.
Maar na een paar uur heeft hij het licht gezien en komt verheugt terug om de boel aan te sluiten en vervangt ook de kast die de vorige monteur geplaatst had. Hij doet het meneer en dat was het.
Oké, ook weer opgelost wat heb ik nu? Internet Premium 1Gbit/s voor 40 euro per maand geen tv en of vaste telefoon.
Maar de praktijk is zoals zo vaak weer anders, weerbarstig kun je ook zeggen. Op welke manier ik ook meet en wanneer met of zonder reset ook met diverse apparaten het blijft een constante meeting van ca. 100 Mbit/s. Ofwel het is gewoon het Fast abonnement dat hier is aangesloten en NIET het bestelde en betaalde Preminum abonnement.
Na diverse topics hier meegelezen te hebben heb ik er wel vertrouwen dat het nu goed gaat komen en dit mij een betere weg lijkt dan het 0800 nummer te bellen.
Een paar foto’s ter illustratie van de aansluiting hoe netjes gedaan….
Beste antwoord door Hidden.nld
Bekijk origineel