Nieuw abbonement afsluiten (bestaande klant)

  • 23 January 2024
  • 7 reacties
  • 149 Bekeken

Hallo,

 

ik wil graag antwoord op de volgende vraag:

Ik ben al enige tijd klant bij Odido met een VDSL abbonement. Nu wil ik een nieuw glasvezel abbonement afsluiten, zodra ik dit doe krijg ik een annulering van mijn bestelling omdat ik al klant ben van odido. Dit is vreemd aangezien het gaat om een nieuwe aansluiting. het gaat hier dus niet om een verlenging van het huidige abbonement maar een aansluiting van een totaal andere lijn die mijn woning inkomt. Ik zou dus theoretisch gezien een abbonement bij u af mogen sluiten over 2 lijnen als ik dat wens.

mijn vraag is dan ook: waarom mag ik niet eerst een nieuw glasvezel abbonement afsluiten als klant om vervolgens mijn VDSL abbonement op te zeggen?

 

En is mijn adres de klant of is de persoon de klant? word mijn vrouw bijvoorbeeld gezien als nieuwe klant ondanks dat het adres hetzelfde is?

 

De voordelen voor een nieuwe klant zijn dermate interessanter dat een overstap naar andere ISP nog beter zou zijn dan bij Odido blijven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jason

Jason van Odido 3 maanden geleden

Goedemiddag @Jason1990, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Altijd leuk om een naamgenoot te ontmoeten - beetje flauw wellicht, maar zo vaak zie je geen Jasons op de Community verschijnen. 

Afijn, on topic: het systeem herkent het aansluitadres en ziet dan meteen een obstructie als jij al een bestaand abonnement op dat adres hebt; ongeacht of het DSL of Glas is. Dit is ingesteld om te voorkomen dat jan en alleman aanvragen kunnen doen op jouw adres en daarmee de lijn kunnen “kapen”. Spijtig genoeg komt het nogal eens voor dat er onbedoeld toch afsluiting van de originele lijn voorkomt omdat de order toch onverhoopt gepusht is. Dat willen we graag zoveel mogelijk voorkomen. Vandaar dat ons overstap-team erbovenop zit bij dubbele aanvragen op 1 adres! Als dan ook nog blijkt dat de persoonsgegevens overeenkomen, wordt een aanvraag vaak meteen afgewezen. 

Uiteraard is het echter gewoon mogelijk voor ons om de nieuwe aanvraag erdoorheen te pushen, dus dat wil ik graag voor je in orde maken - dan haal ik de obstructie eraf zodra de aanvraag net binnen is. Kun je mij toezeggen hoe laat je vandaag de nieuwe aanvraag indient online? Dan haal ik direct de obstructie eraf en kunnen we daarna, zodra de nieuwe plandatum voor Glas bekend is, een einddatum op je DSL-abonnement plaatsen zodat je geen dubbele kosten hebt. Is dat een ideetje? 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jason1990, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Altijd leuk om een naamgenoot te ontmoeten - beetje flauw wellicht, maar zo vaak zie je geen Jasons op de Community verschijnen. 

Afijn, on topic: het systeem herkent het aansluitadres en ziet dan meteen een obstructie als jij al een bestaand abonnement op dat adres hebt; ongeacht of het DSL of Glas is. Dit is ingesteld om te voorkomen dat jan en alleman aanvragen kunnen doen op jouw adres en daarmee de lijn kunnen “kapen”. Spijtig genoeg komt het nogal eens voor dat er onbedoeld toch afsluiting van de originele lijn voorkomt omdat de order toch onverhoopt gepusht is. Dat willen we graag zoveel mogelijk voorkomen. Vandaar dat ons overstap-team erbovenop zit bij dubbele aanvragen op 1 adres! Als dan ook nog blijkt dat de persoonsgegevens overeenkomen, wordt een aanvraag vaak meteen afgewezen. 

Uiteraard is het echter gewoon mogelijk voor ons om de nieuwe aanvraag erdoorheen te pushen, dus dat wil ik graag voor je in orde maken - dan haal ik de obstructie eraf zodra de aanvraag net binnen is. Kun je mij toezeggen hoe laat je vandaag de nieuwe aanvraag indient online? Dan haal ik direct de obstructie eraf en kunnen we daarna, zodra de nieuwe plandatum voor Glas bekend is, een einddatum op je DSL-abonnement plaatsen zodat je geen dubbele kosten hebt. Is dat een ideetje? 

Goedemiddag @Jason1990, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Altijd leuk om een naamgenoot te ontmoeten - beetje flauw wellicht, maar zo vaak zie je geen Jasons op de Community verschijnen. 

Afijn, on topic: het systeem herkent het aansluitadres en ziet dan meteen een obstructie als jij al een bestaand abonnement op dat adres hebt; ongeacht of het DSL of Glas is. Dit is ingesteld om te voorkomen dat jan en alleman aanvragen kunnen doen op jouw adres en daarmee de lijn kunnen “kapen”. Spijtig genoeg komt het nogal eens voor dat er onbedoeld toch afsluiting van de originele lijn voorkomt omdat de order toch onverhoopt gepusht is. Dat willen we graag zoveel mogelijk voorkomen. Vandaar dat ons overstap-team erbovenop zit bij dubbele aanvragen op 1 adres! Als dan ook nog blijkt dat de persoonsgegevens overeenkomen, wordt een aanvraag vaak meteen afgewezen. 

Uiteraard is het echter gewoon mogelijk voor ons om de nieuwe aanvraag erdoorheen te pushen, dus dat wil ik graag voor je in orde maken - dan haal ik de obstructie eraf zodra de aanvraag net binnen is. Kun je mij toezeggen hoe laat je vandaag de nieuwe aanvraag indient online? Dan haal ik direct de obstructie eraf en kunnen we daarna, zodra de nieuwe plandatum voor Glas bekend is, een einddatum op je DSL-abonnement plaatsen zodat je geen dubbele kosten hebt. Is dat een ideetje? 

 

 

Hallo Jason, 

Onze naam komt inderdaad niet heel vaak voor! al hoor ik hem wel steeds vaker bij de kleinere kinderen.

Heel erg bedankt voor het spoedige antwoord! het klinkt als een prima plan. Ik kan eventueel vandaag rond 14.30 de bestelling plaatsen? is dit een optie?

De volgende optie voor mij is tussen 17.15 en 19:00

Reputatie 7
Badge +16

Sorry ik heb dit gemist; kan het vanmiddag tussen 12:00  en 15:00? Als dit niet lukt, heb ik geen tijdgat om de order meteen door te pushen. Wat in dat geval het beste werkt, is om contact op te nemen met onze telefonisten via 0800-0092. Als je dan de situatie uitlegt, pakken zij het verder voor je op! 😄

Ja dit werkt wel lastig inderdaad, ik ga het nogmaals proberen via het telefoonnummer en laat het je weten :) de vorige keer leverde dat geen succes op! toen was het nog "niet" mogelijk 😉

Reputatie 6
Badge +2

@Jason1990 Is het inmiddels gelukt? Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het mij dan weten. @Jason van Odido en ik staan altijd klaar om je verder te helpen! 

Hoi Teresa! 

 

Het is gelukt, mooi op tijd ook want het VDSL heeft flinke kuren sinds afgelopen vrijdag. Vandaar dat ik ook overstap op glasvezel!

 

@Jason van Odido  bedankt voor je hulp.

Reageer