Nieuwe aansluiting

  • 8 September 2023
  • 13 reacties
  • 229 Bekeken

Ik heb bij T-Mobile een abonnement afgesloten en in de status van de bestelling wordt aangegeven dat  er nog geen glasvezel aansluitpunt aanwezig is. Dit klopt echter niet, deze is 4 weken geleden door Volker Wessels Telecom aangesloten en twee weken geleden is deze door een monteur van Volker Wessels doorgemeten en is het aansluitpunt in de meterkast geplaatst. Volgens de monteur zou dan binnen enkele dagen de aansluiting als beschikbaar naar voren moeten komen bij de internet aanbieders. Nu krijg ik echter bericht dat de aansluiting pas in november/december gemaakt zal worden omdat er nog geen glasvezel zou zijn aangelegd bij mij, dit klopt dus niet. Contact gehad met T-Mobile en van hun kreeg ik het nummer van Volker Wessels, maar daar werd aangegeven dat het niet de bedoeling is dat klanten zelf daar naartoe bellen, dus het schiet allemaal niet echt op.

Aansluitpunt glasvezel

 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hi @MichielvanIngen, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en op dit moment is het enige wat ik kan zien; eerst mogelijke opeleverdatum staat op 24-11-2023. De monteurs en ik kunnen nog niet zien of de wijkcentrale volledig is opgeleverd. Hopelijk is deze gereed in Q4. Daarnaast raad ik je aan om te bellen naar KPN NetwerkNL, op dit nummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur. Zij kunnen je een update geven over de status!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Kan je dit abonnement niet annuleren en een nieuwe aanvragen. En aangeven dat je dus wel glasvezel hebt? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MichielvanIngen 

Normaal is het zo dat je binnen 24 uur vanzelf een email krijgt van Guidion om een afspraak te maken voor het installeren van de mediaconverter en router, bij Odido is de glasvezelaansluiting op jouw adres blijkbaar nog niet bekend waardoor het hier blijft hangen.

Reputatie 3

Ik heb dit zelf ook gehad, maar Volker Wessels heeft het toen toch doorgegeven aan odido(T-mobile) dat deze aansluiting gebruikt kan worden. Als zij hem niet vrij geven kan odido niet veel doen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MichielvanIngen, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en op dit moment is het enige wat ik kan zien; eerst mogelijke opeleverdatum staat op 24-11-2023. De monteurs en ik kunnen nog niet zien of de wijkcentrale volledig is opgeleverd. Hopelijk is deze gereed in Q4. Daarnaast raad ik je aan om te bellen naar KPN NetwerkNL, op dit nummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur. Zij kunnen je een update geven over de status!

Hi @MichielvanIngen, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en op dit moment is het enige wat ik kan zien; eerst mogelijke opeleverdatum staat op 24-11-2023. De monteurs en ik kunnen nog niet zien of de wijkcentrale volledig is opgeleverd. Hopelijk is deze gereed in Q4. Daarnaast raad ik je aan om te bellen naar KPN NetwerkNL, op dit nummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur. Zij kunnen je een update geven over de status!

Top!, ik heb inmiddels ook weer een email gestuurd naar Volker Wessels en heb reactie terug dat het is doorgezet naar de juiste afdeling en er zo spoedig mogelijk contact wordt opgenomen, dus hopelijk komt het dan eindelijk in orde. De infrastructuur is al vrij lang klaar in onze wijk, er zijn buren die al glasvezel hebben, bij ons moest alleen nog de glasvezel naar binnen worden gebracht, afgemonteerd en getest en dat is weken geleden al gedaan, lijkt puur administratief een probleem te zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MichielvanIngen, bedankt voor je terugkoppeling. Ik hoop dat er nu de juiste acties worden ondernomen en je zo snel mogelijk kunt genieten van ons supersnelle glasvezelnetwerk! 

Na het heel veel lastig vallen van VolkerWessels eindelijk contact gehad en het zou inmiddels administratief moeten zijn doorgezet. Helaas zie ik nog geen verandering in de status bij Odido

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MichielvanIngen, ik heb het direct nagekeken voor je! Per e-mail heb je een link ontvangen om een monteursafspraak in te plannen. Hiermee moet het goed komen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend!

Dat klopt, eerst mogelijke datum is 23 oktober..., echt bizar hoe lang dit allemaal duurt 😡. Kan het modem niet gewoon worden opgestuurd?, dan sluit ik het zelf wel aan, dit gaat nergens over.

Reputatie 7
Badge +9

@MichielvanIngen, de Guidion monteur dient het modem te installeren. Dit is niet alleen voor de installatie maar hij moet je internet ook administratief aanmelden. Vanaf dat moment kom je ook pas online. Excuses voor de lange wachttijd. 

De monteur van Guidion is 26-10-2023 geweest en die doet niet veel meer dan de modem aansluiten en als het dan niet werkt zijn ze binnen een minuut weer vertrokken. Toen de glasvezel werd geplaatst en doorgemeten door de monteur van Volker Wessels bleek dat mijn aansluiting in de wijkkast op andere poort bleek te zitten dan in de administratie stond. De monteur heeft dit destijds administratief laten corrigeren, maar mijn vermoeden is dat de wijzigingen niet bij andere bedrijven bekend zijn en de glasvezel op de verkeerde poort is aangesloten en er geen signaal bij mij thuis binnen komt. Geen idee wanneer er nu weer actie wordt ondernomen en wie dat gaat doen. Kreeg wel weer een email van Guidion voor het maken van een afspraak, maar hier in huis is er geen probleem, het probleem zit in de wijkkast.

Ik ben echt zo klaar met dit hele circus, bijna onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen en uberhaut iemand te spreken die verstand van zaken heeft. Die zogenaamde expert van Guidion is hier bijna een maand geleden geweest en sindsdien is er gewoon helemaal niets gedaan, geen enkele update, ja, die standaard mailtjes van Odido om je koets te houden, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Ben bijna zover dat ik ga kijken of Starlink een beter alternatief is, geen vertrouwen meer in dat het nog in afzienbare tijd wordt opgelost....

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MichielvanIngen, bedankt voor de update.

Het verloopt inderdaad niet geheel vlekkeloos jammer genoeg. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er een nieuw ticket is ingeschoten. Ik heb het ticket veranderd in: High Priority, zodat er sneller actie komt vanuit ons! Hopelijk wordt dit nu spoedig opgelost. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Reageer