Nieuwe aansluiting - oude apparatuur

  • 25 January 2024
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hi Odido,

Ik heb mijn bestelling 1 jaar geleden geplaatst en eindelijk is het netwerk klaar 😉 Glasvezel aangesloten door ODF. Na het inlezen om de community zie ik dat er een overstap wordt gemaakt na nieuwe modems en ONT.

Met het oog op de toekomst lijkt het mij kosten efficiënter om nieuwe klanten gelijk aan te sluiten via XGS-Pon.

 

Nu  krijg ik de T54 zyxel en PON module toegestuurd. Dat zou betekenen dat bij een overstap van 1gbs naar 2gbs er voor een tweede keer een monteur langs moet komen.

Groeten,

 

Marcel

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @Stryfe2, leuk dat je binnenkort van glasvezel kan genieten, ik weet zeker dat het je goed zal bevallen! Logische redenatie, echter in de praktijk neemt slechts een klein deel van de klanten 2 Gbit/s of 8 Gbit/s. Dit terwijl de apparatuur hiervoor wel een héél stuk duurder is. Daarom heb ik zelf sterk de verwachting dat vervangen alsnog een stuk goedkoper is dan standaard de duurdere apparatuur plaatsen.

Daarnaast zijn er nu veel wijzigingen van bestaande klanten door de introductie van 2 Gbit/s en 8 Gbit/s, maar op de lange termijn verwacht ik dat weinig bestaande klanten zullen switchen naar de hoogste snelheden. De mensen die zulke snelheden aanspreken zullen het naar mijn inziens meteen bij het plaatsen van een bestelling nemen.

Ik wens je alvast veel plezier toe met je hoge snelheid, dat is wel een leuk uniek product dat wij hebben! 😃

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ja, bij snelheden van 1 naar 2 gbit zal er waarschijnlijk weer een monteur nodig zijn. Daarnaast is het proces om eigen xgs-pon te registreren nog niet af.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stryfe2, leuk dat je binnenkort van glasvezel kan genieten, ik weet zeker dat het je goed zal bevallen! Logische redenatie, echter in de praktijk neemt slechts een klein deel van de klanten 2 Gbit/s of 8 Gbit/s. Dit terwijl de apparatuur hiervoor wel een héél stuk duurder is. Daarom heb ik zelf sterk de verwachting dat vervangen alsnog een stuk goedkoper is dan standaard de duurdere apparatuur plaatsen.

Daarnaast zijn er nu veel wijzigingen van bestaande klanten door de introductie van 2 Gbit/s en 8 Gbit/s, maar op de lange termijn verwacht ik dat weinig bestaande klanten zullen switchen naar de hoogste snelheden. De mensen die zulke snelheden aanspreken zullen het naar mijn inziens meteen bij het plaatsen van een bestelling nemen.

Ik wens je alvast veel plezier toe met je hoge snelheid, dat is wel een leuk uniek product dat wij hebben! 😃

Hoi Cal,

Bedankt voor de reactie. Ik heb momenteel geen use-case voor 2gbs en dus voorlopig niet nodig. De glasvezel verbinding komt via de Huawei media converter direct op mijn Netgear RS700 op de 10g WAN. Ik heb straks de Zyxel over.

Ik kom van Ziggo en daar hadden ze 2 keer nieuwe modems gestuurd vanwege overgang naar de nieuwe Docsis standaard. Als de 1gbs Huawei media converter niet wordt vervangen in het hele netwerk dan is het prima om de gestuurde media converter te laten installeren.

Groeten,

 

Marcel

Reageer