Beantwoord

Nieuwe klant aanvraag, schandalige behandeling

  • 26 June 2023
  • 9 reacties
  • 172 Bekeken

Beste Klantenservice,

Ik ben al enige tijd bezig om een nieuwe aanvraag voor elkaar te krijgen om klant te worden bij T-Mobile voor Thuis internet + tv.

Op 18-06-2023 de aanvraag gedaan en is bevestigd door T-Mobile per mail. Gezien er iets mis ging bij het verschuiven van de aanvraagdatum bij de aanvraag en matched de overstap van KPN niet met de startdatum van T-Mobile. Op maandag 19-06-2023 dan maar even naar de winkel in Tiel. Daar werd ik van het kastje naar het muurtje gestuurd en moest ik de klantenservice maar bellen, zij doen alleen mobieltjes. Ik moest volgens de winkel de bevestiging waarin ik geen overstapservice had aangevraagd maar negeren, dan kwam wel goed. Daar kon ik z'n woord voor nemen. Toen ik thuis kwam heb ik toch maar weer gebeld met T-Mobile en ben toen door een jongen fantastisch geholpen. De aanvraag verder in orde gemaakt, ik had een account in de app en het lijkt de goede kant op te gaan. Er is gesproken over een monteur van Gidion, waarna ik stelde dat ik dan de hele dag thuis moest wachten en dat gaat niet. Ik heb nu ook glasvezel (van KPN), dus naar mijn mening is het een kwestie van modem ompluggen en klaar. Toch kreeg ik dagen erna emails en sms'jes van Gidion voor een afspraak. Dan toch maar inplannen via mijn mobiel. Na het invullen van alle gegevens, blanco scherm - werkt niet op de iPhone. 's Avonds ingelogd via de computer, is de eerstvolgende gelegenheid 16 juli, KPN stopt per 4 juli a.s. Dit zou dus betekenen: 12 dagen GEEN internet. Afgelopen zaterdag 24 juni maar weer eens gebeld met T-Mobile. Een dame aan de telefoon ging een spoedaanvraag voor installatie indienen bij haar meerdere, ik zou dan binnen 2 dagen telefoon kunnen verwachten vanwege de spoed aanvraag. De dame kon mij vertellend dat ze het vreemd vond dat Gidion niet eerder kon aansluiten, want volgens haar was het een hele rustige periode voor Gidion. Zojuist, 26 juni gebeld door Gidion. Helaas kunnen we niet eerder dan 16 juli komen installeren. Ik heb toen meteen gezegd dat ik de boel ga cancellen, want als dit is hoe T-Mobile met haar nieuwe klanten omgaat, dan ben ik er al klaar mee. De dame van Gidion kon mij doorverbinden met T-Mobile klantenservice. Aldaar spreek ik een mevrouw en later weer een andere mevrouw...deze verteld mij dat er geen casus in de computer staat van het gesprek van afgelopen zaterdag, dus ik kan wel zoveel zeggen, maar ze kan me niet helpen. Toen ik haar vroeg om een meerdere te spreken was er niemand aanwezig, ik benadrukte dat zij impliceert dat ik lieg over het gesprek van zaterdag was ze er klaar me en beëindigt zij het gesprek. Ik kan me geen enkele reden bedenken waarom ik, als potentiële nieuwe klant, zou verzinnen of liegen over een gesprek met de klantenservice. Na dit gesprek zojuist maar weer de klantenservice gebeld. Dit maal een jongeman, die mij uiteindelijk verteld dat het mijn eigen schuld is en dat ik in de tussentijd maar zelf internet moet kopen (wat dat dan ook betekend) om de tijd tussen KPN en T-Mobile op te vullen. Hij kon niets voor me betekenen. Heeft iemand al door dat ik méér tijd in dit hele proces heb gestoken dan T-Mobile zelf? 

Is dit dé manier hoe T-Mobile met nieuwe en bestaande klanten omgaat? Is dit normaal om nieuwe klanten te beschuldigen van een leugen? Ik begrijp niet helemaal wat het doel is van zo'n aanpak.

Zijn alle opties bekeken om mij als nieuwe klant binnen te krijgen bekeken?

Ik hoor graag van T-Mobile of zij mij wel als klant willen...ik stond op punt om ook drie mobieltjes om te zetten naar T-Mobile, maar daar heb ik een zwaar hoofd in. Mocht T-Mobile niet iets kunnen regelen dat ik niet zonder internet zit tijdens de overstap, dan trek ik graag m'n aanvraag in en zal ik ook niet meer overstappen naar T-Mobile.

Graag zo snel mogelijk een oplossing en een reprimande voor uw insinuerende personeel aan de telefoon.

Met vriendelijke, doch teleurstellende groet.

 

Dennis

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 27 June 2023, 12:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @dennislaarman ,

 

Dat is een heel verhaal, en hieruit valt op te maken dat het niet zo soepel verloopt als je wel verwachten zou.

Alleerst  even de vraag, heb je de overstap service , zoja, dan heeft het verschuiven van de installatie datum geen invloed op het zonder internet zitten. KPN haalt dan pas het signaal van de lijn als T  Mobile de lijn overneemt. Dat is dus waarschijnlijk op zijn langst bijna een dag, meestal een paar uur.

Als je geen  overstap service hebt genomen, zou ik dit alsnog proberen te regelen.

Overstap service is al geregeld door TMobile, ook al bevestigd door KPN. Nu zie ik net dat 8 juli de aansluiting pas actief is en KPN stopt op 4 juli. Hoe kan dat dan?

 

Mijn klantnummer staat in m'n profiel, zojuist geupdate

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @dennislaarman ,

Als het goed is, reageert er vanzelf een moderator op jouw vraag. Dit gaat op volgorde van binnenkomst,  meestal binnen 24 uur , bij drukte kan dit oplopen tot 48 uur. 

Heel goed dat je het klantnummer al ingevuld hebt, dit maakt het voor de moderator een stuk makkelijker om gelijk een goed antwoord te geven

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dennislaarman, welkom op onze Community!

Bedankt voor het invullen van je klantnummer, dit maakt het inderdaad een stuk makkelijker en sneller. Ik hoop dat ik je iets meer duidelijkheid kan geven over de overstapservice. 

 

Vanaf het moment van aanvragen hebben we 120 dagen de tijd om de overstap in orde te maken. Als we het modem online zien op jouw adres, laten we aan je vorige provider weten dat ze het abonnement kunnen stopzetten. Ze zetten dit dan dezelfde dag nog stop, zodat je geen dubbele kosten hebt en niet zonder internet zit. Als we op dezelfde lijn leveren als je vorige aanbieder, dan wordt in de ochtend de lijn in de centrale al omgezet. Totdat je het aansluit, of totdat de monteur het aansluit, heb je dan even geen internet. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over de afwijkende data, zolang het maar binnen 120 dagen gebeurt, is er niks aan de hand! Zorg wel dat je de afspraak met Guidion ingepland hebt, dan doen wij de rest.

Hoi Tommie,

Bedankt voor het deels antwoord geven op mijn relaas. Maar ik heb een bevestiging ontvangen vanuit KPN dat de dienstverlening en dus levering stopt op 4 Juni a.s. Dit rijmt dan niet met jouw antwoord omtrent de 120 dagen. In hoeverre kan ik rechten verlenen uit jouw antwoord?

Daarnaast geen woord in jouw antwoord omtrent de handelswijze van T-Mobile in dit geval en hoe we er voor kunnen zorgen dat Guidion toch op de afgesproken dag kan installeren?

Tevens, geen excuses voor het gedrag van de klantenservice? Geen enkel woord over het niet behulpzaam zijn van de klantenservice...men houdt dus de hand boven het hoofd van de collega's?

 

Reputatie 7
Badge +9

@dennislaarman die datum is inderdaad gek. Je zou hiervoor KPN moeten bellen of alles wel goed is doorgekomen, dit kan ik jammer genoeg niet voor je doen. Bij ons is de Overstapservice wel geaccepteerd. Ik zou voor de zekerheid KPN opbellen en hier naar vragen of dit allemaal goed verloopt. Normaliter verloopt dit altijd goed. In dit topic lees je alles over de Overstapservice: 

 

 

Je hebt een bericht ontvangen met daarin een afsprakenlink van Guidion, hier kun je zelf een moment kiezen. Omdat je gezegd hebt dat je alles wilt gaan cancelen is er geen afspraak met Guidion gemaakt. Dit zou je toch echt zelf moeten inplannen met Guidion, ik kan natuurlijk niet weten wanneer je thuis kunt zijn voor de installatie.

 

Dit is uiteraard niet wat ik gewend ben van onze klantenservice, echter vind ik het heel apart wat er allemaal verteld wordt. Wij kunnen namelijk niet in de agenda van Guidion kijken en/of zeggen of het een rustige periode is. Daarnaast is het absoluut niet netjes hoe het gesprek zomaar beëindigd is, dit mag absoluut niet gebeuren. Sommige medewerkers van de klantenservice leggen jammer genoeg niet alles vast in ons systeem. Dat kan de reden zijn dat ze het gesprek niet heeft kunnen terugvinden in ons systeem. Dit beteken niet dat het gesprek niet heeft plaatsgevonden. Wij kunnen dit alleen niet zien als het niet in ons systeem gezet wordt. Om verdere verwarring te voorkomen, stel ik me graag voor je op als aanspreekpunt en houd ik alles voor je in de gaten. Kun je mij een terugkoppeling geven nadat je KPN gebeld hebt?

Beste Tommie,

 

Ik heb KPN gebeld en die geeft aan dat zij pas afsluiten als jullie aansluiten, blijkbaar had ik nooit een brief met een einddatum mogen ontvangen. Bij hun gaat het dus ook niet 100%.

Ik heb Guidion ingepland staan, weer een tijd later, maar goed… ik leg me er maar bij neer en verlaag mijn verwachtingen van T-Mobile, dan valt het allemaal wel mee.

Wellicht iets om na te denken...als ik een populaire bekende Nederlander was geweest, had ik deze behandeling van de klantenservice vast niet ondervonden. Die jeugd die daar zit heeft geen idee waar klant-en-service voor staat, denk dat men daar eens op moet trainen. Zolang iedereen hen de hand boven het hoofd houd, zullen ze het nooit leren.

We zullen zien waar dit heen gaat, anders ben ik met een jaar weer weg.

Succes met deze prutsers. Ben het nu ook al beu met T-Mobile. Heb wel een hele sympathieke klantenservice medewerker getroffen die zijn uiterste best doet en ook terug belt op als hij dat toe zegt, maar helaas krijgt hij het ook niet voor mekaar om de lijn actief te krijgen, want dat is bij mij het probleem. Guidion monteur is al langs geweest, maar geen signaal op de lijn, dus ja, dan houdt het vooralsnog op. Nu na 2 weken nog niets. Echt triest. Ziggo abonnement maar weer door laten lopen, want dat had ik opgezegd.

 

Mvg

Arthur

Reageer