Beantwoord

Nieuwe Zyxel T-56 router installatie door monteur

  • 3 November 2023
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Drie weken geleden kreeg ik van Guidion een mailtje om een afspraak te maken voor een nieuwe Zyxel T-56 router. Meteen een afspraak gemaakt voor deze morgen. Hele morgen netjes thuis gebleven maar niemand op de stoep. 

Na een uur in de wacht bij Guidion verteld de beste man dat de monteur ziek in bed ligt.. Tsja, heel vervelend natuurlijk. De man vertelde mij dat ik een nieuwe afspraak kon maken. “Stuur de router maar op, dan doe ik het zelf wel” zei ik waarop de beste man vroeg of ik de router nog niet had ontvangen..

Schijnt dat je voordat je een afspraak met een monteur maakt dat je eerst een pakket binnen moet hebben..

Odido, kom op zeg. Na het zoveelste akkefietje met Odido deze week begint het me nu toch wel aardig te irriteren.

Wat gaan jullie doen en hoe?

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 November 2023, 16:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nestje 

Gaat het om alleen de router en heb je de mediaconverter al? De router stuurt Odido je op maar alleen een router aansluiten is een kwestie van internetkabel uit je vorige router en in je nieuwe router, geen monteur voor nodig.

Als het om de mediaconverter en router gaat dan is er wel een monteur nodig.

Hoi,

 

Dank je wel voor je antwoord. Het gaat om de mediaconverter en router.

Net toch ook maar even met Odido gebeld en zij bevestigen dat een monteur het moet doen helaas. Ik heb gezegd dat ik mijn oude modem wel hou. Ondertussen ga ik kijken naar een andere provider. Ben er wel aardig klaar mee.

Reputatie 7
Badge +15

@nestje

Een glasvezel installatie wordt altijd gedaan door een monteur.

Soms is er een extra handeling nodig om de verbinding werkend te krijgen.

Met een monteur hoef je je niet zorgen te maken als er een onderdeel beschadigd raakt, mocht je het zelf doen en er raakt iets beschadigd dan kunnen de kosten hoog oplopen.

De monteur meldt achteraf je verbinding aan bij Odido zodat je contract in kan gaan en dat administratief alles goed staat.

Ik heb al een glasvezelverbinding. Het gaat alleen om het uitwisselen van een oude router met een nieuwe. Lijkt mij geen rocket science maar misschien heb ik het mis.

Reputatie 7
Badge +15

@nestje 

Zit de mediaconverter er al of niet of krijg je een nieuwe mediaconverter?

Reputatie 1

@nestje T-56 is rommel. T-54 is veel stabieler

Reageer